Nieuwe rubbers op OSP Expert

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
RemmieTubbie
Beginner
Beginner

Nieuwe rubbers op OSP Expert

Berichtdoor RemmieTubbie » 15 Apr 2015, 22:19

Hallo allemaal,

Ik ben al druk bezig om een keuze te maken voor het nieuwe seizoen wat betreft rubbers.
Begin van dit seizoen he ik me een OSP Expert All+ aangeschaft. Daarop BH - Spinlord Dornenglanz en FH Victas V>01.
Door deze combinatie ben ik ongeveer 1½ klasse hoger gaan spelen. Wat een geweldig houtje.

Enige wat me minder bevalt is mijn FH. Enerzijds absoluut gebrek aan techniek, maar anderzijds merk zelfs ik dat die V>01 wel erg hard en snel is. Ik kan er niet lekker mee bollen en zelfs een rustige set-up gaat wel sneller en vlakker als ik zou willen.
Over de Dornenglanz in OX niets dan goed. Voor mij een erg prettig rubber en voor tegenstanders behoorlijk irritant.
Erg traag (zelfs met de OSP Expert) en gigantisch zwabbereffect. Alleen wel wat minder precisie op de OSP Expert als op een verdedigend houtje, maar nog ruim voldoende. Ik speel met LN om meer tijd te hebben, aangezien ik geen bewegingswonder ben (zacht uitgedrukt).

Mijn spel is vooral verdedigen vanuit 1e positie hoofdzakelijk BH met wisselende slagen.
FH gebruik ik nog te weinig al is deze wel erg veel verbeterd dit seizoen.
Ik kan er mee openen en smashen, maar dit alleen voluit.
Wat ik al zei, wil ik ook op gevoel openen en dan is het nu al snel te hard, waardoor ik dan ook soms mezelf uit positie speel.

In een ander onderwerp kreeg ik al het advies om een zachter rubber op FH te nemen.Zie ook hier.
Nu heb ik even rond gekeken en heb ik de volgende rubbers als optie gevonden:
Voor backhand is de Dornenglanz nog steeds een kanshebber, maar dit leek me ook leuk:
Deze rubbers zitten natuurlijk nooit op testversies in de verschillende TT winkels, daarom vraag ik of jullie misschien een advies kunnen geven n.a.v. bovenstaande?
Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Groeten,
RemmieTubbie
4e klasse NTTB Zuid-West

Frame - OSP Expert All+
FH - ??
BH - ??

MvanL
Advanced Member
Advanced Member

Re: Nieuwe rubbers op OSP Expert

Berichtdoor MvanL » 16 Apr 2015, 11:38

Hej,

Als ik dit zo lees, dan zou ik de evolution, JP3 en Omega niet aanraden vanwege de snelheid. Ik heb de Victas VS>402 nu op mijn expert zitten, dus die kan je komen uitproberen in Delft (zondagmiddag, maandagavond, woensdagavond en donderdagavond). The marder had ik genoemd omdat je ook spinlord op je backhand had, maar dat rubber ken ik verder niet. Wel een goede omschrijving overigens. De Andro Impuls Powersponge heb ik heel even gehad. Voor mij te langzaam maar gaf wel goed spin en veel controle, dus misschien wel goed geschikt voor jou. De Joola ken ik niet, maar zou ongeveer hetzelfde moeten zijn als de andro.

Groeten,
Martijn
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 16 Apr 2015, 21:51

De joola is iets pittiger dan de andro. De fx-p is ook goed beheersbaar, wel sneller dan de 375. Als ik dit zo lees en je nivo lees kom je volgens mij met de 375 het beste uit. De Marder heb ik geen ervaring mee.

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 17 Apr 2015, 03:04

Met noppen op bh zou een chinees ruber ook goed kunnen. Iig voor wat het frame betreft. Palio, Yinhe en Friendship hebben wel geschikte rubbers.
Op moment leert iemand bij ons topspin spelen en maakt daarbij goeie vorderingen met een friendship supersoft 2,0 in zwart (nooit een rood chinees rubber kopen of je moet een wel heel erg hoge belastingaanslag hebben of in een schuldsanering zitten). Ook ik kan daar makkelijk en ook spinnige topspins mee spelen en bovendien speelt het goed voor blok, contra en smashed het ook goed.
Voor dicht bij tafel met noppen op andere kant heeft het als voordeel dat de controle veel beter is. Minder ballen die over tafel te hoog en ver wegspringen. Een paar dagen voor het opplakken had ik er wel een laagje lampolie op gedaan om het een licht tensor effect te geven voor wat makkelijker spelen maar er zijn ook wel alternatieven waarbij dat niet nodig is.

RemmieTubbie
Beginner
Beginner

Berichtdoor RemmieTubbie » 19 Apr 2015, 12:20

Niet om tegen het advies van jullie allemaal in te gaan, maar ik denk dat ik toch die Spinlord Marder II op mijn FH ga proberen. Ten eerste omdat ik er gewoon heel nieuwsgierig naar ben. Ten tweede is er op Duitse fora hier redelijk wat over te vinden en lijkt zeer geschikt te zijn voor een defensief spel met aanvallende uitspattingen. Het wordt dan een 1.8 vanwege mijn aanvallende aspiraties met nog genoeg controle. Op BH komt de Spinlord Agenda, wat meer geschikt voor 1e positie en minder sterk aan tafel. Zodra de competitie is afgelopen ga ik deze combinatie eens proberen. Mocht het nu echt niets zijn dan heb ik nog tijd genoeg om voor het nieuwe seizoen nog iets nieuws te proberen.

Waar ik dan nog wel een vraag over heb is of ik in Ox moet blijven spelen of dat ik de Spinlord Agenda ook in 1.0 kan spelen. Wat is nu echt het hele grote verschil, zowel in snelheid, controle als storende werking?

Bedankt alvast voor de reactie.
4e klasse NTTB Zuid-West

Frame - OSP Expert All+
FH - ??
BH - ??

RemmieTubbie
Beginner
Beginner

Berichtdoor RemmieTubbie » 21 Mei 2015, 13:19

Inmiddels nieuw materiaal aangeschaft en het is het volgende geworden:
  • FH: Spinlord Marder II - 1,8 zwart
    BH: TSP Curl P4 rood met dempende onderlaag van 1,5mm
Ik heb hier nu 2 trainingen mee gedaan en de Spinlord is echt perfect.
Niet te snel, maar veel spin en het gevoel is boven verwachting goed.

De noppen met onderlaag is echt even wennen. Het speelt compleet anders als Ox.
Tweede keer ging al wel veel beter. Het speelt veel trager, maar het stoor effect is ontzettend veel minder.
Wel heb ik er veel meer controle mee wat het leuk maakt om ballen net achter het net te leggen.
Ook aanvallen gaat erg goed. Wat hogere ballen kan je goed afslaan.
Iets wat ik voorheen echt niet lukte.

Vooralsnog wel tevreden, vooral over de Spinlord.
De TSP zal nog veel training vragen, maar heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.
Het is in ieder geval veel aanvallender (niet sneller) als mijn vorige combi.
Mocht het toch niet goed komen dan trek ik er de onderlaag onder uit en wordt het weer Ox.
4e klasse NTTB Zuid-West

Frame - OSP Expert All+
FH - ??
BH - ??

Remco78
Beginner
Beginner

Berichtdoor Remco78 » 15 Okt 2015, 16:24

..

RemmieTubbie
Beginner
Beginner

Berichtdoor RemmieTubbie » 15 Okt 2015, 16:30

Update: die P4 met onderlaag is dus helemaal niet bevallen. Geen storing meer door de noppen en speelde uiteindelijk als een traag backside rubber. Tegenstander kon er m.i. te goed op aanvallen. De Marder II is een perfect rubber, alleen is de duurzaamheid niet zo best....

Nu gaan we toch maar tijdens de competitie wisselen.
Als noppen heel snel de Dornenglanz terug en als fh wordt het iets van Joola, de 425 of 375.
Ik zag dat er ook een aantal al met de Rhyzm -P spelen, misschien is dat wat....???
4e klasse NTTB Zuid-West

Frame - OSP Expert All+
FH - ??
BH - ??

Gybe
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Gybe » 17 Okt 2015, 12:13

Dag Remie,

als je een tijdje met ox gespeeld hebt is de overstap naar noppen met sandwich niet makkelijk. Je zult de slagen o.a. langer moeten maken om verdedigend uit de voeten te kunnen. Niettemin val ik ook nog steeds terug op Ox.
Heb je de agenda ook in ox geprobeerd? Ik speel hier al een tijdje mee en het verbaast me hoe makkelijk er mee aan te vallen is. De controle is bijna maximaal een meter achter de tafel. Juist door de hoge controle wordt mijn spel beter: ik kan de ballen beter verdelen en krijg ze o.a. dieper op de tafel. Aan tafel is de controle ook nog steeds goed al had ik hier iets meer tijd nodig om aan het rubber te wennen.

Qua storende werking merk ik weinig verschil met de Talon Ox met de opmerking dat ik weining passief blok

succes
G

Remco78
Beginner
Beginner

Berichtdoor Remco78 » 19 Okt 2015, 16:17

Hi Gybe,

Goed om te horen dat je erg tevreden bent over de Agenda, want deze heb ik namelijk besteld in Ox.
Voor mijn FH is het de DHS NEO Hurricane 3 geworden.
Of dit een goede keuze is valt te bezien, al zijn we dan in ieder geval een ervaring rijker... :)

Groet,
Remmie