Passende rubbers op Jun Mizutani SZLC.

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
krisvd
Advanced Member
Advanced Member

Passende rubbers op Jun Mizutani SZLC.

Berichtdoor krisvd » 01 Jul 2015, 17:18

Graag had ik wat algemeen advies gekregen omtrent het soort rubbers te gebruiken op zulke stijve frames.
Ik vermoed (na veel opzoekingswerk) dat het eerder de softere rubbers zijn, daarom dacht ik aan volgende rubbers:
Tenergy 05-fx
Tenergy 80-fx
Evolution fx-p

Iemand al enige ervaring met deze rubbers op zulk stijf frame?

P.s.: ik speel het liefst op bh en fh met hetzelfde rubber, ik val ook aan vanuit beide kanten.

Bedankt!

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Passende rubbers op Jun Mizutani SZLC.

Berichtdoor Danny1973 » 01 Jul 2015, 18:34

Ik zou eerst je setje 05-FX eens proberen, en daar vanuit bepalen of je harder of zachter zoekt. Je had toch de Zhang Jike szlc? Of heb je ze nu beide?
Donic Waldner World Champion 89 - 93 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Waldner World Champion 89 - 91 gram FL
FH: Joola Rhyzer 48 max
BH: Joola Rhyzer 48 2.0

krisvd
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor krisvd » 01 Jul 2015, 18:53

Ik heb inderdaad de 05-fx, heb deze op de Joola mc1 geprobeerd, maar deze lagen me niet zo op dit houtje. Te hard tov Sriver fx, evo fx-p, block was moeilijk.
En ze zijn nu te klein voor op de szlc.
En nee, ik heb enkel de jm szlc sinds vandaag.:)
Ik hoopte dat iemand zou reageren die al met een jm szlc gespeeld had met 1 van deze rubbers. Of met andere zodat ik weet welke bij het frame passen.

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 02 Jul 2015, 09:16

Volgens mij zijn alleen jij en Timo in het rijke bezit van dit mooie frame. Ben echt heel benieuwd hoe jullie de szlc frames uiteindelijk vinden. Ik vond de stap van 30-40 euro frames naar wat ik nu meestal speel eerst waanzin en geldklopperij. Ondertussen ervaar ik het als een zeer juiste beslissing. De szlc serie is nog weer een stap hoger, maar zijn ze daardoor ook nog weer beter.
Laat je trouwens je rubbers wel voldoende drogen qua lijm voor je ze beoordeeld. Ik heb met mijn illegale potje lijm na een week vaak een iets ander gevoel dan de eerste avond. Net iets minder springerig en meer controle.
Donic Waldner World Champion 89 - 93 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Waldner World Champion 89 - 91 gram FL
FH: Joola Rhyzer 48 max
BH: Joola Rhyzer 48 2.0

krisvd
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor krisvd » 02 Jul 2015, 10:04

Dat hoop ik wel ja, dat deze nog iets beter spelen (qua gevoel/controle), dat mag wel voor dat geld.
Volgende week ga ik er een 2 toernooikes mee spelen.
Maar inderdaad kan je niets zeggen na een paar uur spelen, de lijm moet volledig drogen, de rubbers moeten ingespeeld zijn.
Het frame zelf zal zich ook nog wat moeten zetten.
Ik ben niet van plan om na 2x spelen dit frame te verkopen. :-)

Dat er weinig zijn met de szlc geloof ik gerust, maar mensen met de gewone JM (of andere ZLC-frames) mogen ook raad geven. ;)

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 06 Jul 2015, 13:50

Hi kris,

Ik speel ondertussen alweer tijden met ALC of ZLC frames en het gene wat voor mij als enige echt goed werkt is de normale Tenergy serie. Dus de normale 05 of de 64.

Ik vind het zelf (zeker met de FX serie) veel te springerig worden, waardoor ik zelf het idee dat ik de controle kwijtraak. Je ziet eigenlijk ook heel veel pro's met de normale serie spelen en niet met de FX.

Maar dit is mijn mening. Heb zojuist de normale Jun Mizutani weten te bemachtigen dus zal deze eens even testen binnenkort :)
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

krisvd
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor krisvd » 07 Jul 2015, 09:37

Bedankt voor de info.
Alleen ben ik gewend om met zachtere rubbers te spelen en heb ik (toevallig) sinds gisterenavond 2 x T80-FX op de SZLC.
Deze zouden iets minder springerig zijn dan de 'oudere' FX-versies van de tenergy's.
Morgenavond ga ik er een toernooike mee spelen om een 1e indruk te krijgen. :)

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 01 Aug 2016, 22:04

Vanavond voor de 4e avond getraind met de ZJ SZLC met beide kanten Joola Rhyzm-P (max). Snelheid is er genoeg! Daar is niet over te twijfelen... Ik kan alleen maar niet wennen aan de combinatie! Heb jaren achter elkaar met verschillende Butterfly frames gespeeld en zeker op de forehand al jaren met Tenergy 05 2.1 Momenteel mis ik veel teveel 'simpele' ballen doordat mijn timing totaal niet meer klopt. Vanavond ook diverse ballen kapot geslagen doordat ik met spinnen de bal op de rand van mijn frame raak in plaats van op het blad. Vooralsnog twijfel ik toch al weer behoorlijk om deze rubbers weg te doen... Het frame ligt trouwens wel echt heerlijk in de hand en gaat ook zeker niet weg!

Kan het zo zijn dat ik nu een compleet niet kloppende timing etc heb doordat ik gewend ben met Tenergy's te spelen die een behoorlijk stuk zwaarder zijn waardoor mijn zwaartepunt van mijn bat anders is?

Dit is momenteel 1 brok frustratie aan het worden, want ik raak al avonden geen ene donder meer!
OSP VIRTUOSO ‘MEPPER’ (Y)
DHS NEO SKYLINE 3 TG3 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 03 Aug 2016, 13:11

Hoi Timo,
Gewicht is zeker een issue, bij mij is het meestal andersom. Omdat ik met een hele lichte setup speel (130g incl rubbers) ben ik met een stuk zwaarder frame vaak net te laat. Timing probleem dus. Dit is wel op te lossen door gewoon te blijven trainen met je combie, dan komt de timing vanzelf weer terug. Nadeel is dan als je daarna weer met zwaarder materiaal aan de slag gaat heb je weer hetzelfde probleem.
Verder is de JM SZLC een behoorlijk hard en stijf frame en heb jij een nogal lange slag en zijn de Joola rubbers vrij hard. Ik denk dat je op de JM beter wat zachtere rubbers kunt leggen, heb je ook meer dwell voor je topspin ballen. Een tenergy 64 FX lijkt me een prima rubber, of bijv. een Joola energy extra green power. Iig succes ermee.
Meppers 1
3e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Dr. Neubauer Barricade
BH Sauer & Tröger Super Stop 1,9mm
FH Imperial China Super Soft 1,5mm

Testvehikel:

Mank Limba MB Special :)
FH 999t 2,2mm
BH Butterfly Super Anti 1,9mm

ELO per 2-4 1409

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 07 Aug 2016, 21:22

Hoi Ben,

Bedankt voor je reactie.

Vooralsnog zit ik eraan te denken om toch weer terug te gaan naar de Tenergy's waar ik eigenlijk al jaren mee speel. De Rhyzm-P was om eens wat anders te proberen maar ik mis toch m'n Tenergy 05 op m'n forehand. En de rubbers zijn te licht, dus moet naar iets zwaarder aangezien ik vrijwel al zeker weet dat ik volgend seizoen toch wel weer met Tenergy's ga spelen...

Groet,
Timo
OSP VIRTUOSO ‘MEPPER’ (Y)
DHS NEO SKYLINE 3 TG3 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9