Nieuw Frame + rubbers

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
Kidder
Beginner
Beginner

Nieuw Frame + rubbers

Berichtdoor Kidder » 15 Apr 2017, 16:09

Hallo allemaal,

Mijn huidige batje is aan vervanging toe. Normaal gesproken koop ik ongeveer iedere 2 jaar nieuwe rubbers. Een nieuw frame koop ik eigenlijk nooit. Een jaar of 10 geleden heb ik Donic Testra AR gekocht (was goedkoop). Vooral qua frame heb ik eigenlijk geen idee wat goed bij mijn spel past. Ik ben veel online aan het zoeken, maar er is simpelweg ook erg veel, waardoor het lastig kiezen is. Ook ben ik bang dat ik vervolgens rubbers kies, die niet bij het frame passen. Wat zouden jullie mij aanbevelen? Hieronder mijn speltype + huidige rubbers. Mijn niveau is 1e/2e klasse afdeling.

Forehand: Xiom Vega Pro 1.8 mm
Backhand: Butterfly Tackiness Drive 1.7 mm

Ik zou graag iets offensiever materiaal willen gebruiken. De laatste jaren ben ik offensief sterker geworden. Wel alleen maar vanuit forehand. Ik loop veel om, en vanuit mijn eigen service speel ik zo goed als de hele tafel met forehand, tenzij mijn tegenstander de service kan openen. Vanuit een verdedigende positie speel ik juist 3/4 van de tafel met backhand (blokken). Vanuit de service van de tegenstander probeer ik veel te kappen om de tegenstander de fout te laten maken. Als hij deze niet spint, speel ik zelf (omlopen om mijn bakchand) met forehand een rustige spin op tafel. Als deze wel spint, is dit meestal een trage spin die ik gecontroleerd in de andere hoek probeer te blokken. Ik serveer bijna altijd vanuit mijn backhand, en blijf zoveel mogelijk bij tafel.

Ik ben tevreden over mijn huidige materiaal, maar het zou op beide kanten iets sneller mogen. Xiom vind ik fijn. Butterfly wil ik vanaf omdat ik mijn rubber bij iedere tafeltenniswinkel wil kunnen kopen.
Het belangrijkste aan het nieuwe materiaal vind ik dat ik veel effect kan geven (contra rally's verlies ik doorgaans) en een goede snelle eerste spin vanuit forehand kan geven. Ik ben bereid wat controle te verliezen ten faveure van snelheid, omdat mijn aanvallende spel meer en meer mijn kracht gaat worden tov mijn blokkende spel.

Wat adviseren jullie mij qua materiaal? Ik ben vooral benieuwd naar advies over het frame, in combinatie met het verschillende speltype op forehand en backhand. Ik lees dingen over frames die daar wel rekening mee houden, zoals Tibhar Samsonov Techno Power Contact. En welke rubbers zouden goed bij het frame passen, rekening houdend met mijn spel?

Alvast bedankt voor de adviezen!

jerrot
Silver Member
Silver Member

Re: Nieuw Frame + rubbers

Berichtdoor jerrot » 15 Apr 2017, 16:25

Qua rubbers waar ik content over ben vind ik de tibhar evolution serie fijn spelen. Ik speel zelf met de fx-p omdat deze gecontroleerder is dan de andere. Mijn broer heeft met de el-p gespeeld en die speelt aanvallender en meer met topspin dan ik doe.

De fx-p vind ik.een voorspelbaar rubber dat niet te extreem reageert op spin. Zeker met een goede techniek zit er ook ruim voldoende topspin in. Het enigste vind k wel dat de spin wat sneller afneemt.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P