Aliexpress

Hier vind je reviews van tafeltenniswinkels en webshops
Danny1973
Gold Member
Gold Member

Aliexpress

Berichtdoor Danny1973 » 04 Mar 2015, 19:07

Ik was vandaag een beetje aan het googlen, en kwam op de grote verkoopsite Aliexpress. Ongelofelijk wat je daar aan imitatie materiaal van de grote merken en types kunt kopen. Een Terergy voor €5, verklaart ook waarom ze op marktplaats voor nu slechts €11 worden aangeboden. Een acoustic met twee keer tenergy voor slecht 54 dollar. Uiteraard ga ik ervan uit dat dit geen originele materialen zijn, maar vind het wel verontrustend dat dit soort materialen op de markt verschijnen. Je zal er maar een hoop geld voor een gebruikte uitgeven en krijgt een nepper. Ik kan niet inschatten of je dan ook echt troep hebt, maar krijgt dan niet wat je verwacht te kopen.
Mepper en Timo gaven laatst al aan dat de tenergy vanaf marktplaats absoluut niet goed is. Wat mij verder verbaasd is dat een grote fabriek als Butterfly dit soort traceerbare verkopers gewoon hun gang laat gaan. Misschien dat die markt toch zodanig klein is dat ze er geen pijn van ondervinden.
Donic Waldner World Champion 89 - 88 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Ovtcharov True Carbon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max

yoyoman
Advanced Member
Advanced Member

Re: Aliexpress

Berichtdoor yoyoman » 24 Mei 2016, 21:32

Ik heb voor mijzelf en voor diverse collegas rubbers batjes en frames besteld via ali express zelf heb ik een voor Ali dure combinatie met DHS Hurricane Mark V en een Stiga frame.
Maar ook heel veel ander materiaal veelal relatief onbekende merken zijn gewoon erg goed.
De markt daar is erg groot met ongeveer 27 miljoen potentiele spelers niet alles is top maar merken als Friendship, DHS ,Yinhe ,double fish etc. etc. zijn gewoon redelijk tot goede kwaliteit.
Als je het vraagt wordt het rubertje nog op het plankje gelijmd en heb je een redelijk bat voor onder de 15€ a 20€ .
Ga maar eens googlen bij Ali meestal heb je de batjes in 3 a 4 weken in huis.
Voor aanverwante artikelen zoals tape schoenen hoesjes balletjes etc. is het helemaal heel goedkoop.

CSBV
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor CSBV » 29 Mei 2016, 17:35

De chinese merken kun je idd best daar vandaan bestellen. Maar let wel goed op, want er zit enorm veel nepspul bij. Je komt bv. Mark V of Tenergy tegen voor USD 10. Dan weet je bij voorbaat dat dit niet kan en dus waarschijnlijk nep zal zijn. Ook zie je rubbers met een ITTF logo en merk/rubber-nummer dat niet eens voorkomt op de ITTF lijst.
Verder laat bij de goedkopere rubbers van de chinese merken de kwaliteitscontrole wel wat te wensen over, waardoor 2 dezelfde rubbers soms heel anders spelen. Maar aan de andere kant kost het niet veel en kun je je er eigenlijk ook nauwelijks een buil aan vallen.
Stiga Offensive Wood Kjell Johansson C40 Sanwei Target National max Sanwei Target National max
MDP custom all wood Sanwei Target Provincial 39° 2.2 Sanwei Target Provincial 39° 2.2

ELO rating oktober : 1370

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 13 Jun 2016, 16:17

Deze week 2 729 rubbers ontvangen voor iemand van onze club voor slechts €8 in totaal inclusief verzenden. Geen idee waarom, maar de spons van de 1.5 is blauw en de 2.0 is oranje. De levertijd vanuit China was minder dan 1 week.
Donic Waldner World Champion 89 - 88 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.

Donic Ovtcharov True Carbon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max

Red
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Red » 27 Aug 2016, 10:15

Goeie prijs heb je gekregen, chapeau. Het zal dan wel de 729 general zijn (zonder FX, -1 of zoiets daarachter) en misschien is die niet in de originele verpakking. Oorspronkelijk was de zwam onder de 729 al blauw, soms wel bijna zwart - bij rood moesten zij het veranderen omdat het rubber anders te donker is, oranje/creme is normaal voor deze vanwege het doorschijnen.
Het blauwe spons zou ietswat harder zijn, maar ik voel geen echt verschil.

Over Ali en andere chineze leverantiers:
Mark Vs, Tenergy of wat er anders 'westers' te vinden is is nagenoeg altijd fake (ik ben er nog geen 'echte' tegengekommen...), maar het verbaast mij ook niet. Op de andere hand kan je chinese merken en rubbers erg goed en goedkoop krijgen, je moet er wel op letten dat de voorwaarden voor competitie in Nederland in acht zijn genomen mits het hiervoor gebruikt gaat worden, te denken valt hier bv. aan het ITTF-printje op de rubber. Koop je iets met 'No ITTF' al staat het op de verpakking kan je met jouw batje in wedstrijden in de problemen raken.
Fl ügelstutzer
Seizoen 2016/2017: Palio TCT Palio CJ8000 Kokutaku 110
Reserve Yinhe T-7 Palio CJ8000 RITC/729 755 Mystery III

CSBV
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor CSBV » 27 Aug 2016, 19:39

Het ITTF printje op het rubber zegt op zichzelf helemaal niets. Een rubber kan ten tijde van vervaardiging goedgekeurd geweest zijn, maar inmiddels van de lijst zijn verwijderd (bv. Tibhar SpeedySpin). Dan staat het printje er wel op, maar mag je er (officieel) niet mee spelen. Andersom is het wel zo dat als het er niet op staat het sowieso niet toegelaten is. Wil je echt zeker zijn dan kun je het controleren op de ITTF website (http://www.ittf.com/_front_page/ittf1.a ... ory=rubber).
Stiga Offensive Wood Kjell Johansson C40 Sanwei Target National max Sanwei Target National max
MDP custom all wood Sanwei Target Provincial 39° 2.2 Sanwei Target Provincial 39° 2.2

ELO rating oktober : 1370

bonte putter
Beginner
Beginner

Berichtdoor bonte putter » 25 Jun 2017, 15:08

De Hurricane long 5 voor 190€ zijn niet echt voor de echte betaal je 400€ en daar kunnen we niet aan komen die zijn voor de profs uit China .

Red
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Red » 05 Aug 2017, 14:46

@bonte putter
Ik kan het voor de HL5 met een prijs van 190-250$ niet bevestigen, het zou ook raar zijn om dat puur aan de prijs vast te willen maken.
Waarom zou die ook 400,- moeten kosten, SchölerMicke en Tabletennis11 verkopen ze ook voor duidelijk minder.
http://schoeler-micke.tabletennis-shop. ... 51502.html http://www.tabletennis11.com/other_eng/ ... ane-long-5
Fl ügelstutzer
Seizoen 2016/2017: Palio TCT Palio CJ8000 Kokutaku 110
Reserve Yinhe T-7 Palio CJ8000 RITC/729 755 Mystery III