Ebay

Hier vind je reviews van tafeltenniswinkels en webshops
Brodher
Advanced Member
Advanced Member

Ebay

Berichtdoor Brodher » 10 Mei 2013, 01:26

Hoi allemaal,

Het is intussen een anderhalf jaar geleden (wat gaat de tijd toch snel) dat jullie me aangeraden hebben om Grass D'Tecs 0x te proberen. Dit rubber bevalt me uitstekend, daarvoor dank (Y) . Intussen heb ik al met wat andere noppen aan de slag kunnen gaan claw en curl p1-r. Claw bevalt me niet. Curl p1-r bevalt me wel, maar niet zoals de D'Tecs. Toch vind ik het aangenamer om te verdedigen met de Curl dan met de D'Tecs. Aan tafel is D'Tecs toch stukken beter, waarschijnlijk doordat Curl max dikte heeft (heb van iemand geleend) en D'Tecs 0x. Daarom blijf ik bij mijn D'Tecs, maar zou ik graag wat experimenteren met andere noppen. Alleen is het wat jammer dat de prijzen zo hoog liggen voor iets waarin de kans bestaat dat je er 'bijna' nooit mee speelt. Daarom dacht ik aan ebay, waar je noppen kan kopen rond de 10 € of minder. Alleen 'ebay' en 'import Azië' zijn niet zo bekend voor mij. Daarom wat vraagjes.

Misschien even over ebay zelf (zullen waarschijnlijk zeer noobie vragen bij zitten :$ ):
- Ebay moedig aan om via paypal te betalen. Is dit ook aanteraden/veiliger ? Nog nooit met paypal gewerkt. Verlies je niet een deel ?
- Als je de hoogste bieder/koper bent, hoe kan je dan melden welk kleur/dikte je moet hebben of gaat dit via gewone email ?
- Ook geeft Ebay aan als je een volgend object koopt bij een bepaald persoon dat je dan minder verzendingskosten moet betalen bij dat object, maar hoe moet je dat dan doen (2/meerdere dingen te gelijk bestellen) ? Kan je dan een rubber dat je anders verzendingskosten moet betalen bij een gratis levering steken ?

Dan over de import uit Azië:
- Iemand zei me dat ik moest oppassen voor de douane, dat je dan een boette moet betalen i.v.m. belastingen enzo. Iemand anders zei me dat ik dat in België moet aangeven dat ik dat gekocht heb en daar dan belastingen moet op betalen ???
- Veilig ? Geen beschadiging/goede verpakking? Contact ? Levertermijn?
- Wat gebeurt er als het pakketje verloren gaat ? Bij sommige verkopers dat ze het zullen oplossen ?
- Wat bij beschadiging te duur om terug te stuur -> pech ?

Dat is een hele boterham :)

Bedankt voor het lezen en eventueel oplossen van mijn vragen.
Laatst gewijzigd door Brodher op 10 Mei 2013, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn set-up:
BH: Tibhar grass D.TecS 0x
FH: Donic bluefire JP 03 MAX
Frame: Victas Koji Matsushita

van_doorn
Moderator
Moderator

Re: Ebay

Berichtdoor van_doorn » 10 Mei 2013, 09:14

Hoi Brodher,

Ik gebruik eBay de laatste tijd erg vaak, niet zo zeer voor tafeltennisspullen, maar voor allerlei elektronica accessoires, zoals kabeltjes, screenprotectors etc.

eBay raadt inderdaad aan om via PayPal te betalen en dat zou ik ook zeker doen. Met PayPal ben je verzekerd tegen een bepaald bedrag (2000 euro uit me hoofd). Als de verkoper zijn producten niet verstuurd of je ontvangt de producten beschadigd en je kunt het niet oplossen met de verkoper kun je PayPal een mailtje sturen en dan storten zij het bedrag terug.
PayPal rekent hier voor een klein bedrag 1-2% van het totaal bedrag volgens mij.

Als je een kleur en dikte wilt kiezen moet je even goed kijken of de verkoper dit wel aanbiedt. Vaak heb je een keuze menu waaruit je kunt kiezen (zie onderstaand screenshot). Anders kun je in het commentbox bij je bestelling het aangeven.
Keuzemenu.png
Keuzemenu.png (299.41 KiB) 2951 keer bekeken
Om meerdere dingen bij 1 verkoper te kopen moet je meerdere producten kopen. Daarna stuur je de verkoper een bericht via Ebay met de vraag dat je een gecombineerde verzending wilt. De verkoper zal je dan een nieuwe totaalprijs geven die je kunt betalen via PayPal.

Boven een bepaald bedrag moet je import kosten betalen. (uit me hoofd boven de 40 euro). Dit geld alleen voor producten die je buiten de EU koopt. Vanuit Azië heb ik dit nog nooit gehad maar vanuit de USA bijna elke keer. Ik had laatst een camera lens gekocht voor 60 euro vanuit de USA waarover ik nog 30 euro importkosten moest betalen. Hoe dat in België zit, geen idee.

Of het veilig is kun je vaak zien aan de feedback van de verkoper. Als je van een Power seller koopt (zie foto hieronder) is het vaak goed. Contact is prima (soms gebrekkig Engels) maar geen een verkoper wilt ze feedback naar beneden helpen dus ze zijn vaak snel en goed in contact.
Powerseller.png
Powerseller.png (8.51 KiB) 2951 keer bekeken
Levertijd verschilt, pakketpost vanuit Azië duurt bij mij vaak wel 3 weken, vanuit de USA 1-2 weken. Briefenpost gaat een stuk sneller meestal 1-2 weken. Als de duane het onderschept duurt het langer.

Bij een vermist pakket contact je de verkoper. Die start dan een onderzoek op basis van ze track and trace. Hij zal aanmoeten tonen dat hij het pakket verstuurd heeft. Afhankelijk van het bedrag wordt het pakket soms vervangen of krijg je je geld terug. Ook hier kan PayPal je in helpen.

Beschadiging idem dito.

Verkopers, geen idee gewoon zoeken, kijken of hij een power seller is en wat mensen over hem zeggen :)

Mocht je vragen hebben hoor ik ze wel :)
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

Brodher
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Brodher » 10 Mei 2013, 10:45

Dus als ik zorg dat het totaal onder de 40 € ligt ben ik save ?

btw. bedankt om de verhelderende uitleg (Y)
Mijn set-up:

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 10 Mei 2013, 15:34

Ja, daarboven vaak ook wel hoor, maar je kunt net pech hebben...

Heb ook wel eens frames van 100 euro gekocht die zonder problemen aankwamen.
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

Gybe
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Gybe » 10 Mei 2013, 18:41

Misschien wat off-topic maar je kunt een noppen rubber met 1.5mm bijna niet vergelijken met een ox rubber. Speel al een eeuwigheid met Ox maar heb nog steeds moeite om aan een sandwich noppen rubber te wennen. Qua gevoel is dit (voor mij) erg verschillend

ps. mocht je nog wat willen testen stuur me even een pm. Kan even kijken of er nog iets bij zit. Uit m'n hoofd heb ik nog een p1r in ox, p3alpha in 1mm (beide curls), Frienship 837, Cloud&Fog, Feint II met kawa sandwich etcetc

grtz,

Gybe

Brodher
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Brodher » 13 Mei 2013, 19:52

Zo ik heb 2 rubbers gekocht voor 7 € incl verz (lekker goedkoop :) ). Hopelijk krijg ik ze.
Dawei 388D 0x
en
Palio CK531A 0x
Mijn set-up:

jennifcole10
Beginner
Beginner

Berichtdoor jennifcole10 » 25 Mei 2013, 11:16

Ebay is de beste website om alle sport-gerelateerde items te kopen. Ik heb gebruik gemaakt van de diensten van de Ebay van tijd tot tijd en ik heb kunnen veel afgeprijsde artikelen te grijpen tegen goedkope tarieven geweest.