Menereis

Hier vind je reviews van tafeltenniswinkels en webshops
wiewatwaar
Beginner
Beginner

Menereis

Berichtdoor wiewatwaar » 14 Apr 2011, 10:51

Al regelmatig wat bij Menereis gekocht. Goede service, alleen de verzendkosten van €7,50 vallen mij een beetje tegen. Als ze dit zouden aanpassen zal ik er vaker bestellen, want voor een frame van 30 euro 7,50 verzendkosten berekenen is mij iets te veel van het goede. Iemand anders nog ervaringen met Menereis?

cstt
Moderator
Moderator

Re: Menereis

Berichtdoor cstt » 14 Apr 2011, 13:05

Ja ik, al is dat als materiaalleverancier van de club waar ik zit. Goede service, en verzendkosten heb ik weinig last van. Zit vrij vaak boven de 100 euro :P
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same

Timo B.
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Timo B. » 14 Apr 2011, 21:27

Heb ondertussen diverse keren bij Menereis besteld en ben er ook al een aantal keer geweest. Goede service, vriendelijk personeel, altijd netjes geholpen en ook nog eens vrij veel op voorraad. Mijn ervaring met Menereis is dus zeker positief!
Butterfly Tiago Apolonia ZLC
FH: Butterfly Rozena 2.1
BH: Butterfly Rozena 2.1

Docos Leiden | 4e klasse West

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 14 Apr 2011, 21:29

Enige klacht die ik overigens heb bij Menereis is dat ze niet doorgeven of ze iets op voorraad hebben. Ik bel dan na een dag of 3 op en dan krijg ik dat te horen. Vind dat dat wel even doorgemaild mag worden. :)

Timo B.
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Timo B. » 14 Apr 2011, 21:35

Mooiste zou zijn dat ze op de site kunnen aangeven of een rubber op voorraad is ja of nee.
Butterfly Tiago Apolonia ZLC
FH: Butterfly Rozena 2.1
BH: Butterfly Rozena 2.1

Docos Leiden | 4e klasse West

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 14 Apr 2011, 21:57

Ik bestel altijd via de email, dus ik zal weinig hebben aan die optie :P

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 15 Apr 2011, 09:40

Ik heb hier speelveldomranding besteld voor thuis. Nadat ik na anderhalve week nog niks gehoord had zelf maar even gebeld.
Toen zeiden ze dat ze het bestelde niet meer konden leveren maar er wel een optie was met reclame van menereis. Deze maar gepakt toen en ze bleken nog goedkoper ook.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.

allrounder

Berichtdoor allrounder » 19 Apr 2011, 19:11

Mijn ervaring met Menereis is dat ze wel vrij veel op voorraad hebben, maar dat zich dat wel beperkt tot bepaalde merken.
Populaire merken zoals Tibhar en Butterfly zijn maar weinig vertegenwoordigd; volgens mij wel veel van Joola aanwezig.

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 23 Apr 2011, 00:24

Butterfly hertekent distributie

In verband met de nieuwe strategie die Butterfly voor haar Europese distributie gaat hanteren, is Team Menereis genoodzaakt een aantal wijzigingen door te voeren. Butterfly zal met ingang van het nieuwe seizoen een hoofddistributeur aanstellen (dit zal geen van de bestaande winkels in Nederland zijn). Vanuit Butterfly is er bericht dat er geen producten, afbeeldingen of informatie gepubliceerd mogen worden op de website.

Wat verandert er voor de klant?

Per direct, 21 april 2011, wordt er geen korting meer verleend op de artikelen van Butterfly. Per 1 mei 2011 zal er geen informatie en producten meer zichtbaar zijn op de website en zullen de producten ook niet meer leverbaar zijn! Wij betreuren het besluit van Butterfly en gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden van een alternatief. Team Menereis kan met u meedenken en vakkundig advies geven over frames, rubbers en overige artikelen. Menereis tafeltennis is een jong en enthousiast bedrijf en heeft kwaliteit, service en advies hoog in het vaandel staan.

Staat op de site van Menereis, en als degene die over de materiaalinkopen bij de club gaat ben ik hier alles behalve blij mee. 80-90% procent speelt met Butterfly. :S
Goed, genoeg alternatieven, maar ga ze dat maar eens wijsmaken als ze al 15 jaar met Sriver FX spelen en dat opeens niet meer te leveren valt.

EDIT
Dit het 2e berichtje wat ik vond op tafeltennis.nu
Butterfly hertekent distributie

Het tafeltennismerk Butterfly hertekent vanaf het seizoen 2011-2012 haar volledige Europese distributie.

Concreet zou er in elk land (of groep van landen) één hoofddistributeur aangesteld worden die als enige rechtstreeks kan aankopen bij de hoofdfirma met kantoren in Tokyo (Japan) en Moers (Duitsland). Die distributeur bezit de exclusieve rechten om online reclame te maken voor het merk en het materiaal via een webshop aan te bieden in zijn gebied. Het staat het gekozen bedrijf wel vrij om eventueel verkooplicenties te verlenen aan andere winkels. Deze "onderaannemers" zouden de producten echter enkel in hun fysieke winkel mogen aanbieden. Het logo, de naam en de producten van Butterfly mogen op geen enkele manier vermeld worden op de website van zo'n onderaannemer, laat staan worden opgenomen in een webshop. Nederland werd overigens opgenomen in de landengroep "Benelux" en het hoofddistributeurschap werd niet aan één van de bestaande Nederlandse winkels toegewezen.

Butterfly wil met dit nieuwe distributiemodel de kwaliteit in de (online) winkels verhogen.
De hoofddistributeur verbindt zich immers om het volledige aanbod te verspreiden én de klanten een kwaliteitsservice aan te bieden. Welke eisen aan de onderaannemers worden gesteld qua aanbod en kwaliteit is nog niet duidelijk.

Het zal nog moeten blijken of dit model in de praktijk ook voor de klant effectief beter is. Het aantal winkels waar de producten verkrijgbaar zijn, kan immers dalen als enkele zelfstandigen niet in aanmerking komen voor of zelf afhaken op dit distributiemodel. Online heb je al helemaal geen keuze meer. Bovendien creëert deze werkwijze een quasi-monopolie voor de geselecteerde hoofddistributeurs binnen hun gebieden. Een situatie die over het algemeen niet gunstig is qua prijszetting voor de consument. Kijk maar naar juli 2010 toen Butterfly haar prijzen al extreem verhoogde, zowel voor de winkelier als de particulier. Toen zijn reeds veel spelers overgestapt op materiaal van een ander merk. Ook de gevolgen voor clubs die via hun lokale winkel gesponsord worden door het merk zijn hoogst onduidelijk.

Menereis bevestigt dit bericht en is op de hoogte van de ontwikkelingen bij Butterfly.

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 23 Apr 2011, 09:00

Wow dat is heel zuur. Kan je een apart topic hierover maken en in Algemeen zetten? Hierover gaat namelijk flink gediscussieerd worden....
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 23 Apr 2011, 09:19

gedaan :)

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 29 Mei 2012, 11:08

Deze week een nieuwe tas, een shirtje, kantband en schoonmaakmiddel besteld. Keurige service en via de telefoon goed contact. Ook over de levertijd omdat ze iets nog niet op voorraad hadden. Overigens maar 1 dag extra. En een track en trace code nadat ze het verzenden. Al met al erg te spreken over de service.
Donic Waldner World Champion 89 - 88 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Ovtcharov True Carbon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 18 Okt 2012, 19:42

Vandaag wederom een pakketje ontvangen van Menereis. Keurig met een track en trace code. Dit mailen ze tegenwoordig bij alle pakketjes, behalve als je een paar rubbers per enveloppe krijgt. Ik had een vraag per mail, en krijg keurig dezelfe dag nog antwoord. Waar ik de service vorig jaar nog wel eens onvoldoende vond ( zie eerdere mails van andere forumleden in deze topic) denk ik dat ze hard op weg zijn om een goede complete leverancier te worden. Ik heb overigens twee xiom training shirtjes besteld met op de rugzijde groot het menereis logo, en op de op de voorkant op schouderhoogte het xiom logo. Slechts €11,95 ik vind het een gaaf shirt. Ik heb een zwarte en een knal gele besteld, beide mooi, en een prettige stof. Al met al een aanrader.

carlos
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor carlos » 25 Feb 2013, 16:45

Beste tafeltennisers

Zon beetje bij alle winkles al iets gekocht, enigste waar ik niet tevreden over ben is Menereis
toen ik daar in de winkel was wel,alles goed.. maar laatst een frame besteld en vroeg of ie onder de 85gr kon bestellen
was natuurlijk niet op voorraad, 2 weken later post, nog in plastic folie op weegschaal en was 93 gr
voor mij veel te zwaar..dus gemaild en kreeg als antwoord..ja wij kunnen niet op gewicht bestellen!

teneerste is dat dan de eerste winkel die dat dan niet kan, en ten 2e hadden ze mij dat dat dan voor de bestelling kunnen mailen
dan had ik het niet gekocht, was nog in plastic, en retour doen ze niet aan

ik bestel voor diverse verenigingen materiaal

dus voor mij geen Menereis meer..

gr
Carlos

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 25 Feb 2013, 17:16

Hoi Carlos ,
als je het plastic eraf haalt,
is je frame dan wel 85 gram?
groet mepper
OSP Expert
FH tenergy 25 1.9
BH tenergy 25 1.9

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 25 Feb 2013, 19:29

Ik heb hier een heel andere ervaring mee. Ook ik heb vooraf een gewicht gevraagd van een frame, maar kreeg dezelfde dag een mail dat ze dit type niet standaard op voorraad hebben dus niet aan mijn wens konden voldoen. Bestellen op gewicht bij de fabriek bleek geen mogelijkheid te zijn. Keurige snelle communicatie, en nee is ook en antwoord. In dit geval het frame bij sport europe besteld omdat zij wel voorraad hadden en aan mijn gewichts voorkeur konden voldoen, maar mijn ervaring met Menereis is absoluut goed te noemen.

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 02 Mar 2013, 15:28

ik heb ook goede ervaringen met Menereis, rubbers besteld buiten de site om voor iemand anders ,was er binnen een week.
Goede communicatie en service ervaren.
OSP Expert
FH tenergy 25 1.9
BH tenergy 25 1.9

carlos
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor carlos » 12 Mar 2013, 09:11

Hoi Carlos ,
als je het plastic eraf haalt,
is je frame dan wel 85 gram?
groet mepper

hehe, nee plastic weegt 0,5 gram, heel dun doorzichtig plastic

ik ga het nog 1 keer proberen bij Menereis, om ze het voordeel van de twijfel te geven
meestal bestel ik via Japan of duitse winkel, stuk goedkoper ;)

gr
Carlo

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 17 Mar 2013, 13:46

Wat voor merken bestel jij dan? Galaxy en andere chinese merken of ook de wat meer bekende merken zoals Donic, Tibhar en Butterfly. Ik kijk ook wel eens over de grens en verbaas me juist soms over de nog hogere prijzen voor wat ik de bekendere merkn noemde.
Was je er met Menereis in je laatste poging nog uit gekomen?

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 17 Mar 2013, 17:29

In Duitsland zijn een paar winkels die zelf uit China importeren of daarvoor samenwerken met andere winkels. Merken als Sword, Dawei, palio, Yinhe.
Ze hanteren een scherpere prijs en andere winkels moeten daarin mee qua prijs of nemen het niet in hun assortiment op.
In Nederland is die concurrentie en prijsdruk er niet zo en worden de prijzen denk ik wat aangepast omhoog om een meer vergelijkbare marge te krijgen als bij de duurdere Japanse en Duitse merken.
Dat vermoedt ik tenminste of ze kopen heel duur in.

Omdat die Duitse winkels voor de verkoop meer afhankelijk zijn van chinese merken en dus de naam die ze hebben, controleren ze de kwaliteit ook beter volgens mij. Heb in al die jaren (sinds ik voor jeugd en beginnende spelers ging zoeken naar goedkoper maar toch goed materiaal) tenminste nog nooit een probleem daarmee gehad.