Nep of echt?

Hier kun je dingen plaatsen die niet binnen de bovenstaande categorieën vallen.
Danny1973
Moderator
Moderator

Nep of echt?

Berichtdoor Danny1973 » 24 Okt 2020, 10:51

Op dit moment staat er een Viscaria op marktplaats. Als ik de afbeeldingen bekijk lijkt het mij geen originele Butterfly, en ook een vraagprijs vanaf €49 is wat apart voor een echte. Wat denken jullie?

https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-f ... ousPage=lr

Als je op wish kijkt koop je zo’n frame voor €20

Bekijk ook eens onderstaand artikel. Ik wil de verkoper niet ten onrechte beschuldigen, maar zorg er niet alleen in dit geval bewust van wat je koopt. Een Ternergy of een Rakza voor €10 op Aliexpress is niet echt en speel ook echt anders, zeker van de heel erg populaire frames zijn er clones te koop die echt anders spelen.

https://pingsunday.com/fake-butterfly-t ... -products/
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( zlc op fh, alc op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max

krisvd
Super Member
Super Member

Re: Nep of echt?

Berichtdoor krisvd » 24 Okt 2020, 11:17

Ik vind het ook niet echt goed afgewerkt. Ook de rondingen van het handvat naar het blad zelf zijn helemaal anders. Zie foto van mijn originele Viscaria (wel nieuwe versie).
Bijlagen
5261C23C-2334-47BF-8607-2B4D42B7D006.jpeg

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 24 Okt 2020, 11:30

Dat viel mij ook op, en de carbonlaag is niet mooi egaal als je de foto met het zilveren logo op de onderzijde bekijkt.
Ik heb ooit een fake Butterfly Timo Boll Spirit / TBS gehad en die speelde goed. Achteraf een echte gekocht en die was toch wat anders. De fake speelde niet slecht.
Het vooral heel vervelend als je teveel betaald voor iets wat niet echt is. Helemaal als iemand hier bewust misbruik van maakt. Ik snap overigens nog steeds niet dat dit soort frames op de markt verschijnen. Het is zo transparant verkrijgbaar via Aliexpress, Wish of andere goedkope aanbieders.
Nogmaals, ik wil deze marktplaats verkoper nergens van beschuldigen.

Andrott
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Andrott » 24 Okt 2020, 14:08

Beste heren,

Ik denk wel dat dit een zeer oude uitvoering is van Buttefly.

Maar je kan ook het nummer van het frame opvragen om het te controleren.

En zo te zien is het al verkocht.

Met vriendelijke sportgroeten,

Andrott.

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 24 Okt 2020, 14:18

Het ging mij niet om zelf te kopen, maar mijn zorgen dat iemand wellicht ten onrechte teveel geld zou betalen voor een frame wat misschien geen echte is.
Net als Krisvd had ik het idee dat het handvat een wat vreemd model in de bovenste laag heeft, en de doos is dezelfde die je bij een wish replica voor €20 ook krijgt.
Zilveren logo lijkt mij ook wat minder strak dan een originele, maar die foto is niet heel scherp.

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Okt 2020, 01:12

Wish, Aliexpress ... rechtstreeks bij een chinese winkel voor 25% van wat het hier kost .....

Mijn teamgenoot had chinese rubbers besteld .... het rubber liet los van de spons.
Geloof echt niet dat het echt is. Ik koop gewoon bij een erkende tafeltenniswinkel ....
Als ik het niet kan betalen speel ik nog wel een seizoen door ... er zijn genoeg mensen die 4/5 seizoen met 1 rubber doen.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R47
BH: DHS Skyline 3-60

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 25 Okt 2020, 09:00

Ik speelde voorheen meestal met Mark V. Als je die goed schoon hield kon je daar echt wel een lange tijd mee spelen. Toen er nieuwe rubbers op de markt kwamen met ingebouwd lijmeffect, tension, polyball ready of andere mooie kreten, merkte je dat de rubbers snel hun dynamiek verloren. Het lijkt inmiddels wel weer de betere kant op te gaan qua ontiwkkeling van dit soort nieuwe rubbers.
Zelf heb ik geen ervaring met fake rubbers. Ik wil graag dat mijn batje er netjes uitziet en wil niet teveel twijfelen aan mijn materiaal. Dan maar wat meer uitgeven, of zoals garfield zegt, eventueel langer doorspelen. Goed onderhoud en een drupje lampolie doet wonderen.

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 25 Okt 2020, 11:42

Ik zag hem ook staan, maar er gingen een hoop alarm bellen af. Het handvat is net even anders dan mijn huidige Viscaria. De doos was volledig in Aziatische tekens en er stond geen serie nummer meer op. Als in de EU gekocht dat staat er vaak een Engelse tekst op de doos. Vaak zie je ook dat mensen die een (duur) carbon frame hebben er geen Chinese rubbers van een paar euro op plakken. Ik heb heb daarom maar laten gaan :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 25 Okt 2020, 13:26

Ik hoop dat degene die het nu voor €65 wil kopen dit nog ziet. Ik denk namelijk dat het frame met deze rubbers erop niet eens boven de €50 qua aanschaf heeft gekost. Dit was mijn reden om dit topic te starten.