Cloud en Fog 3

Hier kun je informatie vinden of vragen over noppen en anti rubbers.
GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Cloud en Fog 3

Berichtdoor GarField000 » 17 Apr 2019, 23:34

Iemand hier wie daarmee speelt?
Ik speelde vroeger bij de jeugd met Butterfly feint soft oid. Later van de noppen afgegaan .......
Wil toch weer proberen of ik hier nog weer mee kan spelen. Ik zag dat die cloud en chop niet zo duur was dus gewoon proberen.
Hopelijk past het een beetje bij mijn speelstijl.

Ik speel met noppen op de FH, maar wissel ook regelmatig afhankelijk van de tegenstander.
Ik ben vooral van de blok/chop of hoe dat heet. NIet van het harken 3 meter achter de tafel. Soms komt het zo uit maar ik blijf meer aan tafel.
Ik geef ook vaak een wat aanvallendere slag terug, vooral als ze schuiven. Maar niet te vaak.

Ik heb met 1.00 mm genomen omdat ik dat toen ook had. Ben benieuwd.
Eerst vrijdag de laatste wedstrijd, en dan de week erop trainen en de beker ermee spelen.

Als jullie nog andere opties hebben laat maar weten. Er zijn er zoveel :D .....
Wilde niet gelijk beginnen met een rubber van 40 euro .... misschien stop ik er na 1 avond wel mee hahaha.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro LIgna ALL+
FH: DHS Hurricane 8
BH: Dr. Neubauer Viper

TwoFace
Super Member
Super Member

Re: Cloud en Fog 3

Berichtdoor TwoFace » 19 Apr 2019, 09:29

Beste Garfield,

toevallig noemde ik het in een ander topic nog vrij recent. Ja ervaring met de Cloud en Fog III, alleen wel met de 0X (dus zonder spons).
Ook een andere speler bij onze vereniging speelt er al wat jaren mee en is er erg over te spreken.

Ondertussen speel ik met "YINHE Galaxy QING/Qing" met 0,7 mm spons, die bevalt me ook zeer goed... dat is overigens nog goedkoper dan de Cloud en Fog en vergelijkbaar vind ik zelf.

Ik speel ook met een block/chop met mijn lange noppen, maar ik doe het met de BH.
Mijn FH is veel meer aanvallend al mag ik ook graag blocken met mijn FH, heerlijk als de ander maar blijft spinnen en ik kan blijven blocken (6)

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 01 Mei 2019, 23:15

Vandaag de Dr. Neubauer VIper 0.6 gekocht.
Binnenkort deze eens proberen. De Cloud en Fog is me wat te springerig ....
Lange ballen achter tafel gaat super, maar dicht bij tafel springt het te ver richting achterlijn waardoor de tegenstander lekker kan slaan.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 02 Mei 2019, 09:28

Gister nog even gespeeld met mijn testcombi, heel ander frame en andere rubbers... dat is niet helemaal bevallen... precies dat wat jij nu zegt had ik ook... te springerig... nu weet ik alleen niet of het mijn rubber of frame is...

Dus voor het komende seizoen moet ik toch maar eens hetzelfde frame erbij halen en dan daarop de rubbers proberen... gelukkig heb ik niet zo'n duur frame...

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 03 Mei 2019, 10:53

Welk frame heb je nu? Ik heb een Donic allround frame
Ik heb op de andere kant een Hurricane 8 maar zit tenergy in of hoe je dat noemt.
Effect kan ik perfect geven maar rubber is te elastisch ... ik speel al 10+ jaren met DHS skyline rubbers die totaal niet springen :D
Dus voor mij gaat het snel al springerig worden. Heb ooit als test een langzaam allround frame gehad met sriver rubbers .... man man wat een springballen zeg ... kan ik echt helemaal niks mee.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 07 Mei 2019, 11:16

Mijn competiteframe is een Yinhe/Galaxy Y-13, die me erg goed bevalt qua controle, maar niet superveel snelheid heeft. Op FH een Reactor Corbor met 2 mm spons en op BH een Yinhe Qing 0.7mm spons.

Mijn testframe is nu een friendship A-3 (bij mistake ontvangen, dit had een ander frame moeten zijn)... met FH een Reactor Thunder met 2.0mm spons en BH een Double Fish 1615 0x.
Dit frame/combi bevalt de FH verdedigend niet, aanvallend wel.... ik hoop dat de Reactor Thunder mijn een verbetering kan zijn t.o.v. de Reactor Corbor. Komend seizoen wil ik dus alleen mijn FH vervangen.

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 08 Mei 2019, 00:30

Vandaag getraind met de Viper 0.6 ...
Wow .. wat een verschil met de Cloud en Fog 3.....
Bij tafel ging het veel beter .... maar verder van tafel kwamen ze vaak te kort ... en als ik 'langer' speelde kwamen ze te hoog.
Dus hier nog ff mee oefenen. Nog even een paar ballen gespeeld met de Cloud en Fog 3 maar mijn tegenstander vond de VIper lastiger.

Vond wel dat mijn normale rubber veel langzamer ..... heel raar.
Beetje gezocht maar schijnbaar zit er verschil afhanklijk van de andere kant van frame ...
Maar goed ... rubbers ff wisselen en dan weer verder oefenen.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 14 Mei 2019, 16:43

Vandaag getraind met de Viper 0.6 ...
Wow .. wat een verschil met de Cloud en Fog 3.....
Bij tafel ging het veel beter .... maar verder van tafel kwamen ze vaak te kort ... en als ik 'langer' speelde kwamen ze te hoog.
Dus hier nog ff mee oefenen. Nog even een paar ballen gespeeld met de Cloud en Fog 3 maar mijn tegenstander vond de VIper lastiger.

Vond wel dat mijn normale rubber veel langzamer ..... heel raar.
Beetje gezocht maar schijnbaar zit er verschil afhanklijk van de andere kant van frame ...
Maar goed ... rubbers ff wisselen en dan weer verder oefenen.
Waar lijm jij mee dan? Ik heb namelijk van die sheets gebruikt de laatste keer en toen ik mijn cloud en fog III eraf wilde halen ging die helemaal stuk... ik moet denk ik over op andere lijm...

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 15 Mei 2019, 14:18

Die troep gebruik ik nooit. Altijd ellende met eraf halen, je frame wordt stukjes vanaf getrokken ...... of je moet het lakken (wat weer verzwaard).

Ik heb gewoon zo'n setje van Andro gekocht. Zit lijm in , een aantal sponsjes en een klemmetje om die sponsjes vast te zetten.
Meestal laat ik het door de winkel doen als voor elk seizoen vers rubber koop. Toen ik mijn rubbers online bestelde plakte ik ze zelf.
Maar de ver. korting hebben we niet meer en ze hebben bijna geen voorraad dus ga nu naar een winkel in de buurt die veel heeft en vriendelijke service .....
----------------
Groetjes Marc

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 15 Mei 2019, 14:22

Dit werkt misschien ook maar zelf nooit gebruikt.

https://www.tafeltenniswinkel.nl/?site= ... uct_id=188
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 17 Mei 2019, 11:40

Die troep gebruik ik nooit. Altijd ellende met eraf halen, je frame wordt stukjes vanaf getrokken ...... of je moet het lakken (wat weer verzwaard).

Ik heb gewoon zo'n setje van Andro gekocht. Zit lijm in , een aantal sponsjes en een klemmetje om die sponsjes vast te zetten.
Meestal laat ik het door de winkel doen als voor elk seizoen vers rubber koop. Toen ik mijn rubbers online bestelde plakte ik ze zelf.
Maar de ver. korting hebben we niet meer en ze hebben bijna geen voorraad dus ga nu naar een winkel in de buurt die veel heeft en vriendelijke service .....
Hier zijn überhaupt geen tafeltenniswinkels in de buurt.... misschien moet ik er maar eentje beginnen LOL...
Die sheets leken mij wel handig en dat klopt, je kan snel en makkelijk goed plakken... maar de ellende er na :-(

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 17 Mei 2019, 11:42

Dit wordt volgens mij door de meeste bij ons ook gebruikt (er zijn een paar spelers die zelf de rubbers plakken, ook voor de rest van de club), maar ik heb altijd graag alles zelf in de hand :-P

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 17 Mei 2019, 11:42

Dit werkt misschien ook maar zelf nooit gebruikt.

https://www.tafeltenniswinkel.nl/?site= ... uct_id=188
Dat ziet er ook wel handig uit, een soort schoensmeer verpakking voor lijm :-)