Nieuwe tactiek / lange noppen

Hier kun je informatie vinden of vragen over noppen en anti rubbers.
mepper59
Silver Member
Silver Member

Nieuwe tactiek / lange noppen

Berichtdoor mepper59 » 25 Mei 2019, 20:17

In het kader van je bent nooit te oud om iets te leren, heb ik mezelf een weekend noppentraining kado gedaan.
Eens kijken of ik met lange noppen uit de voeten (zou) kunnen.
vandaar de tweede expert met de pogo op de BH
ben benieuwd
Alser allround
Hexer grip 1.9
Hexer grip 1.7

TwoFace
Super Member
Super Member

Re: Nieuwe tactiek / lange noppen

Berichtdoor TwoFace » 27 Mei 2019, 08:52

In het kader van je bent nooit te oud om iets te leren, heb ik mezelf een weekend noppentraining kado gedaan.
Eens kijken of ik met lange noppen uit de voeten (zou) kunnen.
vandaar de tweede expert met de pogo op de BH
ben benieuwd
Hoe lang speel je nu al Mepper zonder noppen en op welk niveau? Ik ben wel erg benieuwd naar je ervaring namelijk...
Die noppentraining had ik ook best leuk gevonden, echter de tijd en helaas het geld niet om er aan mee te doen....

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 31 Mei 2019, 21:18

Ik speel al 44 jaar. (60) ;) altijd aangevallen.....maar energie wordt beperkter. Vandaar dit experiment.Hoogste nivo hoofdklasse, nu 2e klasse,rond 50 %.
daarom dit weekend, gewoon in 1 keer goede basis aanleren, 5x2uur trainen, en dan kijken of het me bevalt.
Alser allround
Hexer grip 1.9
Hexer grip 1.7

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 03 Jun 2019, 09:21

Ik speel al 44 jaar. (60) ;) altijd aangevallen.....maar energie wordt beperkter. Vandaar dit experiment.Hoogste nivo hoofdklasse, nu 2e klasse,rond 50 %.
daarom dit weekend, gewoon in 1 keer goede basis aanleren, 5x2uur trainen, en dan kijken of het me bevalt.
Respect!

En is het U bevallen?

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 03 Jun 2019, 17:32

JA ,IS ME GOED BEVALLEN, AL GEEFT HET WEL ENIGE KORTSLUITING IN DE HERSENEN....... ;) ;) Maar zoals Sebastiaan zegt , gedoseerd leren, slag voor slag gaan toepassen, niet alles tegelijk. Uitdaging! :)
vanavond de eerste test bij een dubbeltoernooi op de club.
Alser allround
Hexer grip 1.9
Hexer grip 1.7

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Jun 2019, 15:17

JA ,IS ME GOED BEVALLEN, AL GEEFT HET WEL ENIGE KORTSLUITING IN DE HERSENEN....... ;) ;) Maar zoals Sebastiaan zegt , gedoseerd leren, slag voor slag gaan toepassen, niet alles tegelijk. Uitdaging! :)
vanavond de eerste test bij een dubbeltoernooi op de club.
En hoe is die eerste test gegaan!?

Wel leuk om deze omschakeling te lezen. Volgens mij zitten er best wel wat noppen spelers op dit forum, klopt dat?
Als ik speel krijg ik altijd alleen maar te horen: stop toch met die noppen, dat is toch geen tafeltennis... !?

Hoe is jullie ervaring daarmee?

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 04 Jun 2019, 15:27

Lang en hard geprobeerd om wat noppenaren naar de club te krijgen.

Materiaal waar men nooit tegen speelt tegenkomen op een toernooi levert inderdaad vaak wedstrijden op waar men niet zo blij van wordt. Maar nu we wat enthousiaste (en goede) pushblockers, moderne verdedigers en een enkele noppenaanvaller erbij hebben leert men ermee én ertegen spelen.

Ik vond het zelf altijd leuk om tegen noppen te spelen; heel andere uitdagingen. Ik las het spel niet altijd even goed toen ik er minder ervaring in had, maar inmiddels heb ik het idee dat ik vaardigheden opgedaan heb die in het spel tegen noppen vitaal zijn (voetenwerk kort bij de tafel), maar ook meer algemeen heel nuttig uitpakken.

Geen bezwaar tegen materiaalspelers. Je moet altijd wat van het spel maken — en bij veel materiaalspelers komt het materiaal voort uit een zwakte in het spel (vermeend of echt), en levert het materiaal zelf beperkingen en kwetsbaarheden op. De voordelen van materiaalspelers zijn vaak om te buigen tot zwakheden. Niet altijd; niveauverschillen bestaan ook echt. :-)
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH: Butterfly Tenergy 05 | BH: Gewo Nanoflex FT48

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Jun 2019, 15:43

Lang en hard geprobeerd om wat noppenaren naar de club te krijgen.

Materiaal waar men nooit tegen speelt tegenkomen op een toernooi levert inderdaad vaak wedstrijden op waar men niet zo blij van wordt. Maar nu we wat enthousiaste (en goede) pushblockers, moderne verdedigers en een enkele noppenaanvaller erbij hebben leert men ermee én ertegen spelen.

Ik vond het zelf altijd leuk om tegen noppen te spelen; heel andere uitdagingen. Ik las het spel niet altijd even goed toen ik er minder ervaring in had, maar inmiddels heb ik het idee dat ik vaardigheden opgedaan heb die in het spel tegen noppen vitaal zijn (voetenwerk kort bij de tafel), maar ook meer algemeen heel nuttig uitpakken.

Geen bezwaar tegen materiaalspelers. Je moet altijd wat van het spel maken — en bij veel materiaalspelers komt het materiaal voort uit een zwakte in het spel (vermeend of echt), en levert het materiaal zelf beperkingen en kwetsbaarheden op. De voordelen van materiaalspelers zijn vaak om te buigen tot zwakheden. Niet altijd; niveauverschillen bestaan ook echt. :-)
Het is heel ander spel, mits de noppen gebruikt worden omdat het spel plots erg vertraagd kan worden, wat je anders minder snel tegen komt, ja er komen ook zeker kwetsbaarheden uit naar voren, maar ja dat is niet anders volgens mij met 'normale' rubbers.

Maar ik zou onder de materiaal spelers zoals het nu genoemd wordt, misschien ook al die speciale wonderrubbers van nu en sponzen die ontwikkeld worden en steeds meer specifieke eigenschappen hebben om het spel te versnellen of te verbeteren kunnen scharen.
Zelf speel ik overigens niet tegen noppenspelers... LOL

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 05 Jun 2019, 13:30

Het was voor mij ook een zeer leerzaam weekend :).

Hoe is het dubbeltoernooi gegaan?

Hier wilde gisteren iedereen tegen me spelen.
Een 2e en 3e klasser verslagen. 4e klasser was beter voorbereid en maakt goed gebruikt van mijn zwaktes :D.
Daarna nog een keer tegen de 2e klasser en nu weer gewonnen (moest wel in 5 sets).

Ik speel zelf 4e klasse overigens.

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 05 Jun 2019, 19:03

Nou dat viel niet mee, gelukkig heb ik meer verstand van........ ;)
Dubbels gingen erg moeizaam , moest vaak verder weg van de tafel en dat is lastig. Af en toe wel een "normale" noppenbal, maar heel veel mis.Daarna nog een aantal games tegen een 1e klasser gespeeld, ging redelijk, maar ik hou wel kortsluiting in mijn hoofd. letterlijk toenemende druk in mijn hersenen. Weet niet of ik dat wil blijven voelen, had ik de tweede dag van het weekend ook behoorlijk last van.Anders ga ik weer "gewoon " spelen.
we zien het wel. ;)
Alser allround
Hexer grip 1.9
Hexer grip 1.7

Danny1973
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Danny1973 » 05 Jun 2019, 20:32

Met noppen, maar ook tegen noppen moet je leren. Laatste jaren regelmatig tegen getraind. In vaste patronen gaat dat goed, maar onverwacht in wedstrijdsituaties blijft het toch lastig. Vooral als een verdediger er ook aanvallend mee speelt.
Ondanks alle lastige ballen, toch wel een leuke afwisseling in het tafeltennis.
Mepper, hoop dat je snel weet te vinden wat je het beste past. Plezier gaat boven alles.
Sanwei F3 pro kevlar 87 gram FL
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max

Sanwei Dynamo 82 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 2.0
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 06 Jun 2019, 09:06

Nou dat viel niet mee, gelukkig heb ik meer verstand van........ ;)
Dubbels gingen erg moeizaam , moest vaak verder weg van de tafel en dat is lastig. Af en toe wel een "normale" noppenbal, maar heel veel mis.Daarna nog een aantal games tegen een 1e klasser gespeeld, ging redelijk, maar ik hou wel kortsluiting in mijn hoofd. letterlijk toenemende druk in mijn hersenen. Weet niet of ik dat wil blijven voelen, had ik de tweede dag van het weekend ook behoorlijk last van.Anders ga ik weer "gewoon " spelen.
we zien het wel. ;)
In het kader van proberen heb ik gisteren een tijdje het andersom gedaan, batje van een 3de klasser gebruikt en hij met mijn batje (dus met noppen), WAUW... wat een materiaal.... ik merkte daardoor pas goed hoe traag mijn hele combinatie is... als ik raak sloeg, sloeg ik ook echt raak en was de 3de klasser bijna nergens. Hij heeft gewoon een redelijk standaard frame (Joola ALL) met een donic acuda en een ... (vergeten)... maar wat speelde dat anders zeg. Ik kon veel makkelijker snelheid brengen in de ballen, ook in mijn service, meer effect...

Kortom... ik zou denk ik echt eens een andere combi moeten gaan regelen voor mijzelf...
Natuurlijk mistte ik mijn noppen wel een beetje, maar ook nu kon ik met mijn bh heel veel ballen gewoon terugbrengen.

En hij gaf vooral aan dat hij veel meer moest werken voor de ballen met mijn combi... maar hij kon erg goed met de noppen overweg en gaf flink wat mooie ballen.

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 06 Jun 2019, 10:55

Hier wilde gisteren iedereen tegen me spelen.
Een 2e en 3e klasser verslagen. 4e klasser was beter voorbereid en maakt goed gebruikt van mijn zwaktes :D.
Daarna nog een keer tegen de 2e klasser en nu weer gewonnen (moest wel in 5 sets).

Ik speel zelf 4e klasse overigens.
Haha, ik herken dat wel. Krijg regelmatig van spelers uit lagere teams de vraag om een potje te spelen omdat ze met de competitie weer tegen zo'n lastige noppen speler moeten. En aangezien ik kennelijk bijzonder lastig te bespelen ben, ik val aan met m'n noppen en het draaien van m'n batje begint ook te komen, valt het dan in de competitie weer erg mee voor hen.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Troublemaker OX
FH Nittaku Fastarc-G1 1,8mm

Testvehikel:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Strahlkraft OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 15-04 1452