Neo Anti, Dest FX Blast op Donic Cayman

Hier kun je informatie vinden of vragen over noppen en anti rubbers.
anti
Beginner
Beginner

Neo Anti, Dest FX Blast op Donic Cayman

Berichtdoor anti » 20 Apr 2013, 14:55

Hallo collega's,

Ik speel ondertussen al jaren met een combinatie van een Neo Anti op de backhand en een snelle lap op de FH.
Als houtje gebruik ik een ongewoon lichte Donic Cayman (slechts 40gram).
De snelle lap^was vrooger een samba Joola, nu een Desto FX Blast.

3 vraagjes:

1. Is er ondertussen een goede opvolger voor de neo anti?
2. Mijn Desto is weer versleten, en ik zoek een goed opvolger. Snel, goede spin, maar toch goede controle.

3. Ik ben erover aan het denken een zwaarder/ander houtje te nemen, maar vind heel weinig info rond de invloed van een
zwaarder houtje op anti.
Dus: Is dit inderdaad de moeite...krijg ik dan meer controle of net meer snelheid?
En heeft iemand misschien een tip voor een dergelijk houtje in combinatie van vergelijkbare lappen?

Bedank!!

Gybe
Advanced Member
Advanced Member

Re: Neo Anti, Dest FX Blast op Donic Cayman

Berichtdoor Gybe » 21 Apr 2013, 09:21

Welkom Anti,

wat betreft het houtje zijn er denk ik meer eigenschappen naast het gewicht waar je rekening mee moet houden. Heb zelf ook kort met de Cayman gespeeld en dit frame heeft een enorme catapult in zich vanwege de balsa binnenlaag. Met passieve slagen is dit frame erg langzaam en wanneer je tempo maakt krijg je verhoudingsgewijs opeens veeeeel meer snelheid.
Ik zelf kon hier niet aan wennen en speel het Joo Se Hyuk frame nu (geen balsa). Deze speelt zich rechtlijniger.

Ik ken je speelstijl niet maar indien je weinig 'klassiek' verdedigt maar meer aanvalt en block ballen speelt dan kun je ook kijken naar een carbon frame. Deze zijn stijver en aanvallend beter, ook zal er meer effect 'teruggegeven' worden vanuit je anti door het kortere raakmoment.

De vraag over de Desto? Heb je het geld dan kies je een Tenergy rubber. Hier spelen de meeste toppers mee en is (naar mijn mening) het beste rubber dat er nu te krijgen. Google even naar de verschillende versies met de eigenschappen.

succes,

Roger

Parisoshi
Beginner
Beginner

Re: Neo Anti, Dest FX Blast op Donic Cayman

Berichtdoor Parisoshi » 21 Sep 2015, 09:29

Je moet techniek te oefenen, echter.