Advies LN Ox

Hier kun je informatie vinden of vragen over noppen en anti rubbers.
Mr.T
Beginner
Beginner

Advies LN Ox

Berichtdoor Mr.T » 03 Feb 2014, 15:38

Beste Forumleden,

Graag jullie input over het volgende. Na een aantal jaren spelen met een aanvallende combinatie wil ik toch weer gaan spelen met lange noppen op m'n backhand.( blijf het namelijk te leuk vinden :) )
M'n vorige noppen houtje was:
Frame: Andro super core kinetic All+
Bh: Andro Clou OX

Hiermee kon ik heerlijk blokken en "agressief" spelen aan tafel.

Wat ik nu in gedachte heb is een Donic Cayman frame ( vanwege de harde buitenlagen ) met op de FH een Tibhar Nimbus ( hier zweer ik bij, een heerlijk gevoel )
Echter wat voor noppen?? Ik heb een short list,maar wil graag ervaringen/verschillen van jullie.
Het betreft :
- Andro Chaos
- Joola Shark
- Tibhar D-Tecs ( ik weet het vrij afgezaagd )
- TSP Curl P1R
- een velletje van Dr. Neubauer ? Allround Premium / Desperado /Inferno Classic

Allen uiteraard in OX

Grt.
3e klasse Zuid West

Der Materialspezialst Spinhunter
BH Der Materialspezialist L.S.D. Ox
FH Tibhar Nimbus Soft 2.0

Gybe
Advanced Member
Advanced Member

Re: Advies LN Ox

Berichtdoor Gybe » 03 Feb 2014, 22:24

Welkom mr. T.

de Clou was een mooi stukje noppenrubber. Ik neem aan dat je deze toen met textiel gespeeld hebt? Vond het gevoel van deze rubber erg goed.

Van de rubbers die je op noemt zijn er denk ik maar twee die gangbaar zijn:
- Grass dtecs: wordt door veel mensen gebruikt vanwege het gemak waarmee je backspin kunt geven op topspin ballen. Verder veel storende werking echter minder dan de oude (verboden) variant
- Curl p1r: deze wordt echter meer gebruikt met sandwich. Zonder sandwich nog steeds nog een top rubber. Iets minder storende werking dan de dtecs maar prima geschikt voor de klassieke verdediging.

Rubbers die eveneens veel gebruikt worden
- Dornenglanz: veel storende werking en goed aan tafel te spelen
- Giant Dragon talon: (speel ik zelf) veel controle en gemakkelijk backspin te geven op topspin. Ballen indrukken gaat wat minder dan met dornenglanz of dtecs.
- Hellfire: is een wat nieuwer rubber maar nog niet zeker of dit een blijvertje is :-)
- Palio CK 531A: hoge prijs-pret verhouding. Blinkt nergens in uit maar heeft ook geen zwaktes

Natuurlijk kun je het beste je duits even ophalen op noppentest.de. Naast de tests is er een zeer actief noppenforum. Voor jouw spel lijkt mij de dtecs of dornenglanz het beste

Het Donic Cayman frame zou ik alleen spelen indien je aan balsa gewend bent. Heb deze ooit getest maar moest veel slag maken om spin terug te geven. Verder wordt ik erg onrustig van de catapult van het frame
Populair frame nu voor noppen is het Victas Koji Matsushite. Waanzinnige controle echter kan ik zelf nog steeds het meeste spin genereren met het Joo Se Hyuk. Controle is wat lager van deze laatste en is hij wat sneller. (elk voordeel heb z'n..)

Ander populair frame is Nittaku Shake Carbon al heb ik deze zelf nooit gespeeld.
grtz,

Gybe

Mr.T
Beginner
Beginner

Berichtdoor Mr.T » 04 Feb 2014, 13:57

Hoi Gybe,

Bedankt voor je input. idd de Clou was met textiel :$

Het is dus wat ik dacht, de Dtecs is en blijft een goed rubber. Maar ik wil net iets anders dan anderen...dus de Spinlord Dornenglanz is voor mij zeker een optie.
Ik kende deze niet, maar als je hem googeld krijg je jouw review hier op het Forum. :)
Mijn kennis van de Duitse taal is dusdanig dat ik dat maar niet ga proberen, het Engelstalige ooak forum lees ik dan weer wel eens.
Wat frames betreft heb ik eigenlijk te weinig kennis in huis,
zachte / buigzame frames geven veel controle maar zijn trager. Hardere /stijvere frames zijn sneller maar ,minder controle. Daar houdt het voor mij wel op. De Victas Koji Matsushite en Joo Se Hyuk frames zijn voor mijn gevoel erg traag vandaar dat ik met de Cayman kwam.( ook vanwege de harde buitenlagen welke de storende werking van de noppen ten goede komen )

Iemand ervaring met Combi frames zoals de Donic Alligator Combi ?
3e klasse Zuid West

Mr.T
Beginner
Beginner

Berichtdoor Mr.T » 04 Feb 2014, 14:04

Oh ... en de Joo Se Hyuk heeft alleen een recht handvat en dat vind ik verschrikkelijk :(
3e klasse Zuid West

Gybe
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Gybe » 04 Feb 2014, 20:18

Hoi Gybe,
Wat frames betreft heb ik eigenlijk te weinig kennis in huis,
zachte / buigzame frames geven veel controle maar zijn trager. Hardere /stijvere frames zijn sneller maar ,minder controle. Daar houdt het voor mij wel op. De Victas Koji Matsushite en Joo Se Hyuk frames zijn voor mijn gevoel erg traag vandaar dat ik met de Cayman kwam.( ook vanwege de harde buitenlagen welke de storende werking van de noppen ten goede komen )

Het Joo frame is ook in holrond te krijgen echter moet je dan wel ver zoeken. Qua snelheid is het Joo frame zeker niet langzaam. Vergeleken met het victas frame is het Joo een stuk sneller (iets van All+ tov All-). Let met het Cayman wel op dat dit een balsa frame is, dit moet je wel liggen vanwege de hoge catapult. Zelf heb ik na een test met de Donic Opticon (ook balsa) besloten dat dit niets voor mij is: speel je je topspin niet vol genoeg gaat de bal het net niet over, speel je hem een stuk voller dan vliegt hij weer over de tafel etc. Kon hier moeilijk grip op krijgen.

Mr.T
Beginner
Beginner

Berichtdoor Mr.T » 20 Feb 2014, 21:04

He Gybe,

Ik wilde je nog even laten weten dat het GEEN Balsa is geworden, heb ervoor gekozen bij carbon te blijven. Het is de Spinhunter geworden van der Materiaspezialist.
Op de Forehand m'n Nimbus 2.0 soft
Op de Backhand LSD OX

Ps heb ook een velletje Dornenglanz OX gekocht,overgenomen van Whazzup hier op t forum :D
3e klasse Zuid West