Welke noppen op de backhand

Hier kun je informatie vinden of vragen over noppen en anti rubbers.
viscaria
Silver Member
Silver Member

Welke noppen op de backhand

Berichtdoor viscaria » 13 Mar 2016, 21:25

Hi,

Doordat ik veelste weinig tijd heb om te trainen wil ik graag een nop op de backhand nemen.

Welke weet ik nog niet want heb er geen verstand van.

Wat ik allemaal doe met de backhand is.
Blokken
Contra en smashen
Bijna nooit openen

Ik speelde met vega Japan 1.8 maar merk dat ik in ee competitie veelste weinig durf te slaan en alles wat ik blok komt keihard weer terug.

Daarom ben ik opzoek naar een nop die veel stoor effect geeft en waarmee ik een snelle blok kan geven.

Ik dacht zelf aan de joola tango ultra korte nop en de joola extra ultra.

Ik heb hiervoor ook een juice offence geprobeerd maar vindt deze niet snel genoeg kan niet echt aanvallen. En vindt dat dit rubber te weinig stoor effect geeft.

Maar ik denk dat er genoeg rubbers zijn die beter bij mij speelstijl passen.

Hoopdat iemand mij op weg kan helpen.

Gr. Viscaria

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Welke noppen op de backhand

Berichtdoor Danny1973 » 31 Mar 2016, 22:25

Trainen is uiteraard de oplossing voor veel problemen, maar helaas niet altijd mogelijk.
De overstap naar een nop is mijn inziens niet voor iedereen een wondermiddel. Zeker bij de minder goede noppenspelers vind ik het als aanvaller heerlijk om de noppenkant juist groterdeels op te zoeken waardoor je de aanvallende forehand ontwijk. Daarmee zou bij jou oom een sterk punt wegvallen.
Wat mij meer helpt is een iets stijver / harder frame waarmee ik probeer actief te blokken. Door wat mee te geven met de bal is de bal sneller bij de bal en geeft dit de tegenstander wat minder tijd. Ook variatie in de plaatsing is belangrijk.
Ik ben op dit moment met de polybal iets meer tevreden met de rhyzmp dan de vega japan in 1.8 diktes. Geeft iets meer power en boog. De bal gaat minder vaak het net in en speelt iets actiever. Ik ga binnenkort de omega v asia proberen, ook in 1.8 op backhand. Ik hou je op de hoogte hoe die speelt. Schijnt bij pasief spel redelijk rustig te spelen en enorm te versnellen bij een actieve slag door de harde onderllaag en softe toplaag. Het zou een stap vooruit moeten zijn t.o.v. de vega japan. Ook meer op de polybal gericht. De japan pakt de nieuwe ballen voor mijn gevoel net niet voldoende op, zeker bij spin op een backspinbal.
Sanwei Dynamo 82 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Sanwei Dynamo 92 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic Acuda blue p2 1.8