Vervanging Adidas P7 forehand

Hier kun je informatie vinden of vragen over noppen en anti rubbers.
Obbezz
Beginner
Beginner

Vervanging Adidas P7 forehand

Berichtdoor Obbezz » 03 Nov 2016, 09:06

Beste forumleden,

Zoals ik in het onderwerp al aangeef ben ik op zoek naar een goede vervanging van mijn adidas P7 2.0 rubber die ik op
mijn forehand gebruik. Mijn huidige frame is een Joola greenline Fast welke ik vervang voor een Stiga Clippa Wood.

Ter info: een maand of 5 geleden ben ik over gegaan naar de friendship 802-40 soft 2.0 korte noppen op mijn backhand.
(deze omslag bevalt erg goed).

De p7 die ik gebruik vindt ik een prima rubber echter worden TT rubbers door Adidas niet meer geproduceerd.

Kan iemand een goede vervanging aanbevelen?

Hoor graag van jullie.

groeten Richard

CSBV
Advanced Member
Advanced Member

Re: Vervanging Adidas P7 forehand

Berichtdoor CSBV » 03 Nov 2016, 18:37

Adidas P7 wordt gezien als een alternatief voor Tenergy 05. Dus zullen de andere alternatieven voor T05 ook wel in de buurt van P7 komen.
Andro Rasant (Turbo)
DHS Hurricane 3 Neo
Donic Bluefire JP serie
Joola Rhyzm
Tibhar Evolution serie
Xiom Omega IV Asia of Pro
Yasaka Rakza 7 Soft
En er zijn er vast wel meer.
Setup 2e helft 2018 : Stiga Offensive Wood Kjell Johansson C40 Yinhe Big Dipper 38° max Reactor Ckylin max
Reserve : MDP custom all wood Sanwei Target Provincial 39° 2.2 Sanwei Target Provincial 39° 2.2

ELO rating : 1352

Obbezz
Beginner
Beginner

Berichtdoor Obbezz » 04 Nov 2016, 21:28

Bedankt voor je reactie..vanuit een tt winkel kreeg ik een verlijkbaar advies. Ik denk dat ik voor de Tibhar evolution serie ga!

Remco78
Beginner
Beginner

Berichtdoor Remco78 » 07 Nov 2016, 16:14

Dit is een vraag die veel op verschillende TT fora langskomt.
Zelf vind ik de Adidas P7 echt iets heel anders dan de Tenergy 05.
Ik heb alleen niet de wetenschappelijke achtergrond, maar wel wat ik zelf heb gelezen en al heb getest.

Als vervanger heb ik al veel de Donic Barracuda gelezen, helaas zelf nog niet gespeeld.
Van eerder genoemd lijstje ben ik het wel eens met de Yasaka Rakza 7, maar dan de gewone en niet de soft variant.
Donic Bluefire JP02 kan ook, maar deze is wel wat sneller.

De Andro Rasant en de DHS Huricane 3 Neo komen niet in de buurt van de P7.
Dit kan ik uit eigen ervaring zeggen, want heb ze allebei gespeeld.
De Rasant is veel en veel sneller en de Hurricane 3 is qua spin erg goed, maar veel tackier en voelt dus ook veel anders aan.

Succes met testen en beslissen.

Obbezz
Beginner
Beginner

Berichtdoor Obbezz » 09 Nov 2016, 10:19

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu gekozen voor de combi : Stiga Clippa Wood, icm Tibhar evolution EL-S (FH) en Friendship 802-40 (BH).
Aangezien het seizoen nog loopt wil ik pas over een maandje gaan testen!!

Ben benieuwd!

Obbezz
Beginner
Beginner

Berichtdoor Obbezz » 28 Nov 2016, 09:49

Update : Nu een paar weken met mijn nieuwe set up gespeeld. Moet zeggen dat de clipper wood op mijn forehand icm de evolution el-s een prima vervanger is voor de Adidas P7 (icm joola greenline fast). Echter de clipper wood icm de korte noppen (friendship soft 802-40) geeft mij niet dezelfde controle als de joola greenline fast frame.

Waarbij ik makkelijker kon aanvallen en effect ballen makkelijker eruit kon trekken op mijn backhand (met de noppen) ervaar ik nu een stuk minder controle en feeling met de bal. Had gehoopt met de clipper een meer storend effect te krijgen en meer feeling met de bal .. helaas dus niet!

Zit nu met een conflict. of nog een tijdje door trainen met deze set up of mn oude set handhaven en voorzien van een nieuw forehand rubber (de evolution el-s).

Iemand nog een suggestie??