Sauer & Tröger Super Stop Anti 1,9mm

Hier kun je informatie vinden of vragen over noppen en anti rubbers.
benxx
Silver Member
Silver Member

Sauer & Tröger Super Stop Anti 1,9mm

Berichtdoor benxx » 08 Mei 2018, 13:20

Na mijn avonturen met lange noppen wilde ik wat meer variatie in mijn backhand aanbrengen. Volgens een mede tafeltennisser was een dikke klassieke anti (Super Anti, Best Anti of power Anti) daar prima geschikt voor. Super Anti werd het en dat ging prima. Nadeel was dat de anti wel veel meer gewicht meebracht dan de OX noppen en zo werd mijn batje wel wat zwaar. Sinds gisteren de Super Stop geprobeerd en die bevalt prima. Speelt ongeveer hetzelfde als de Super Anti maar is veel lichter (21g tov de 45g van de Super Anti). Het aanslaggevoel is een stuk directer, de controle prima en aanvallende slagen gaan ook goed maar vergen wel wat gewenning. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat het rubber er wel erg fragiel uitziet, de tijd zal dat uit moeten wijzen. Voorlopig blijft de Super Stop erop. :)

Update: Na enige maanden gespeeld te hebben met deze anti heb ik gemerkt dat hij zo zeker is als een huis maar helaas ook erg voorspelbaar voor de tegenstander (2e en 3e klasse). Blijft een prima rubber, maar meer geschikt voor de lagere klassen denk ik (4e klasse en lager)
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 01-12 1469