review joola maxxx 500

Hier kun je reviews vinden en plaatsen over normale, noppen en anti rubbers.
TTGenius
Beginner
Beginner

review joola maxxx 500

Berichtdoor TTGenius » 31 Okt 2013, 23:00

Getest op mijn eigen frame, Donic Dotec Persson Off

Getest op mijn Donic Persson Dotec Off.

De Joola voelde inderdaad hard aan na het plakken en ik had verwacht dat ik het enorm zou merken met spelen, met name bij korte geplaatste  ballen, want normaal speel ik zelf met Tibhar Genius Sound 2.0 rubbers op beide kanten, dus softe rubbers, maar niets was minder waar! Wat een gevoel ondanks het 50 graden harde sponslaag! Ook de snelheids explosie bij hard en vol raken was enorm, een geweldig katapult effect vanwege de hard gecomprimeerde spons wat dus enorm snel uitzet en een geweldige katapult bal van je frame af doet komen.  Ook de spin is vol en heerlijk en zowel flinke wat langzamere bolspin als keiharde lage volspin gaat fantastisch met dit rubber! Mijn stijl is ook af en toe, mits gedwongen, wat verdedigend met lange chop ballen maar ook daarvoor ben je met dit Joola rubber aan het goede adres. Nagenoeg elke bal kon ik naar het juiste, van te voren bepaalde, plekje toe dirigeren zonder dat ik het idee had dat de bal over de tafel zou vallen. De throw bij topspin slagen is, ondanks de harde spons ( en daardoor mijn verwachting laag) vrij hoog behalve als je vol doorhaalt voor een kill shot dan kan hij echt fantastisch laag blijven wat dan uiteraard beter is. Services hebben een goede spin in zijspin en topspin, de backspin is iets minder in mijn idee, maar toch voldoende om de tegenstander het lastig te maken. Kortom na zo'n 3 uurtjes er mee gespeeld te hebben kan ik zeggen dat dit rubber me, tot nu toe, geweldig bevalt. Mijn eerdere hardere rubber was een Tibhar MXP max en dat was ook prima,  maar deze Joola geeft toch meer gevoel bij korte ballen en ook corkscrew spin openingsballen, met backhand na het draaien van mijn frame, (wel wat lastiger met de Dotec handvat natuurlijk) op back-zijspin services waren heel kort en vol van spin te doen. Deze testronde heb ik maar heel even de Joola op backhand getest ivm mijn Dotec frame met het kenmerkende andere gedraaide handvat
Duo 1e klas,afd.West

S.up 1:
Tibhar Nimbus All
FH: Tibhar Genius Sound max zw
BH: Tibhar Genius Sound max rd
S.up 2:
Donic Persson Dotec Off
FH: Tibhar 1Q Max rd
BH: Tibhar 1Q 1.9 zw
Test combi:
Friendship Bomb
FH: Tibhar 5Q Max rd