Rakza X

Hier kun je reviews vinden en plaatsen over normale, noppen en anti rubbers.
mepper59
Silver Member
Silver Member

Rakza X

Berichtdoor mepper59 » 20 Okt 2014, 15:30

Heb rakza X 1.8 rood om te testen .
goede berichten over gelezen.
Review volgt.
OSP Expert
FH tenergy 25 1.9
BH tenergy 25 1.9

benxx
Silver Member
Silver Member

Re: Rakza X

Berichtdoor benxx » 20 Okt 2014, 23:40

Ben benieuwd, moet erg snel zijn en veel spin genereren. Lijkt me wat te hard voor mij.
Meppers 1 (Heeze)
2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Mank Limba MB Special :)
FH TSP Ventus Soft 2,0mm
BH Lion Claw 0,5mm

Testvehikel:

MDP Teak
BH Spinlord Dornenglanz OX
FH Adidas P7 1,8mm

ELO per 1 aug: 1408

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Rakza Xp

Berichtdoor Danny1973 » 21 Okt 2014, 05:32

Ik ben zelf niet zo'n Rakza liefhebber. Ik heb eerder wel prettig met de Mark V HPS soft gespeeld. Die vond ik heerlijk speel, maar was wel heel snel zijn snelheid kwijt. Werd na een week of 10 een gewone Mark V. Achteraf had het behandelen van de spons waarschijnlijk de levensduur nog wel wat verlengd. Ben benieuwd hoe de nieuwe Rakza X je bevalt.
Donic Waldner World Champion 89 - 88 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Ovtcharov True Carbon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 21 Okt 2014, 13:02

Ga de rakza X 1.8 op de BH testen op de Ultimate, FH vega europe 2.0.
Heb gister wel met de X gespeeld(Alser) maar gelijmd met rubbercement en daardoor inconsistent. Foutje.
Volgens fabriek is het harde spons maar zo voelt het niet, door hele soepele en grippige toplaag. Voelde meer als een rakza soft maar dan stuk sneller en iets lineairder.Voelt medium +.
OSP Expert
FH tenergy 25 1.9
BH tenergy 25 1.9

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 21 Okt 2014, 18:26

Hoi Mepper. Als jij het rubber met rubbercement heb geplakt, kan jij dan evengoed al een redelijk oordeel geven als het rubber er vrij kort opgeplakt zit? Ik merk zelf namelijk de eerste paar dagen vaak nog wel wat van de lijm. Toch vaak een stukje sneller, en een iets zachter gevoel.

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 21 Okt 2014, 22:03

Klopt precies daarom ga ik er zaterdag een dubbeltoernooi mee spelen, dan is de lijm wel uitgewerkt.
eerste indruk vergeleken met japan is meer katapult bij de X ,meer snelheid,meer spin, maar net zo spin-ongevoelig bij ontvangst. Prettig. Voelt wel zachter aan,de japan voelt wat harder.denk dat de toplaag het grote verschil is aangezien de X al voor de polybal is gemaakt,net als andro grip/powergrip, rhyzm-p van joola.
OSP Expert
FH tenergy 25 1.9
BH tenergy 25 1.9

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 23 Okt 2014, 20:03

Ga toernooi met de Ultimate/vega europe 2.0/rakza x 1.8 beginnen. halverwege Alser met japan 2.0/1.8.
OSP Expert
FH tenergy 25 1.9
BH tenergy 25 1.9

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 24 Okt 2014, 05:33

Als de Rakza sneller zou zijn dan de Japan, vind jij dat voor jezelf dan een voordeel of een nadeel. Ik kan me voorstellen dat je in de Japan iets aan power gaat missen als het getunende effect wat afneemt. De controle lijkt dan juist wel wat toe te nemen wat ik zeker met de 1.8 op de backhand een voordeel vind.

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 26 Okt 2014, 20:47

de rakza is zeker sneller dan de japan ,maar niet te snel op de Ultimate. Nu omgedraaid, rakza X als FH rubber met een rustigere sonic 1.8 op BH. Deze combi nog niet ervaren, morgen meppen.
De vega europe2.0 was te springerig op de ultimate bij versnellen, dan komt die versnelling van het frame goed door, iets te goed voor mij...grappig dat 2,5 graden minder hardheid en 0.2 mm dikker zoveel uit kan maken.
Heb nu de Alser met de vega europe op FH en adidas sonic op BH. Ook nieuwe combi.
Als de Ultimate met deze combi bevalt,de afsprong van de rakza is hoger dan japan maar wel zelfde direkte gevoel, blijf ik hier mee spelen,ook door balans, anders toch de Alser met fh rakza/japan bh of rakza fh /sonic bh. De rakza spint wat soepeler dan de japan
OSP Expert
FH tenergy 25 1.9
BH tenergy 25 1.9

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 28 Okt 2014, 03:08

Ook op Alser was europe te springerig. Dus nu terug naar rakza x op fh/japan op bh. X is een behoorlijk snel rubber met een medium afsprong, makkelijk service/ontvangst en spinnen, smash ff aanpassen,daar is de japan iets soepeler.
maar tot nu toe tevreden over de X, goed te beheersen en makkelijk te versnellen.
Mooi tussen direkt/lineair en volle katapult in. Hij voelt iets zachter en iets meer bounce dan de japan.Allebei goede rubbers voor mijn spel.Is net wat ik meer wil, zou ook 2x japan 1.8 kunnen spelen of 2x de X 1.8. Tempo is wel hoger als ik aanzet,daar is de japan wat rustiger.
OSP Expert
FH tenergy 25 1.9
BH tenergy 25 1.9

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 30 Okt 2014, 08:57

Ik herken wat jij over de Europe schrijft. De Europe is soms iets onvoorspelbaar. Ik had bij een nieuwe ook vaak een paar trainingen nodig om het rubber wat in te spelen. Bij harde frames en flink doorspinnen is het soms net of je het hout van je frame bijna voelt. Net iets te zacht, zeg ik nu achteraf. De Japan is doordat deze wat steviger / harder is prettiger. Ik denk dat het ook een stapje verder in de rubberontwikkeling is bij Xiom. De Japan is immers ook een paar jaar later dan de Europe, Elite, asia en de pro op de markt gekomen. De hoeveelheid controle en spin in verhouding tot de hardheid en snelheid is een verbetering ten op zichte van de gehele vega serie. Hoe ervaar jij de levensduur van Yasaka t.o.v. xiom? Ik verwacht dat Yasaka iets langer goed blijft. Gebruiken zij niet met als in de oude mark V wat meer natuurrubber I.p.v. synthetische rubbers? Volgens mij een mooie vraag voor Mank.

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 30 Okt 2014, 08:57

Ik herken wat jij over de Europe schrijft. De Europe is soms iets onvoorspelbaar. Ik had bij een nieuwe ook vaak een paar trainingen nodig om het rubber wat in te spelen. Bij harde frames en flink doorspinnen is het soms net of je het hout van je frame bijna voelt. Net iets te zacht, zeg ik nu achteraf. De Japan is doordat deze wat steviger / harder is prettiger. Ik denk dat het ook een stapje verder in de rubberontwikkeling is bij Xiom. De Japan is immers ook een paar jaar later dan de Europe, Elite, asia en de pro op de markt gekomen. De hoeveelheid controle en spin in verhouding tot de hardheid en snelheid is een verbetering ten op zichte van de gehele vega serie. Hoe ervaar jij de levensduur van Yasaka t.o.v. xiom? Ik verwacht dat Yasaka iets langer goed blijft. Gebruiken zij niet met als in de oude mark V wat meer natuurrubber I.p.v. synthetische rubbers? Volgens mij een mooie vraag voor Mank.

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 04 Nov 2014, 19:33

Heb nu paar keer met de X gespeeld, zowel Fh/als Bh, op Alser en Ultimate. Hij is duidelijk sneller dan de vega japan. heb er het meest plezier van op de Bh van de ultimate, kan met kleine beweging goed versnellen en varieren/ Vind de X soepeler spelen dan de japan. Op FH is door de hogere snelheid mijn spel wat wisselvalliger, vraagt meer gevoel/aanpassing bij doorslaan, dan gaat ie echt een stuk feller als de japan. Heb nu de japan op de fh en extra getuned,meer voorwaartse snelheid,meer in balans met de X.
Ga er van uit dat de levensduur gewoon goed is, net als de hele rakza serie.
Ik gebruik de Ultimate tegen snelle spelers dan is het makkelijk overnemen, de Alser heb ik nu met 2x getunede sonic/1.8 als wapen tegen trage spelers, waar ik zelf wat meer gecontroleerd wil drukken. Door de hogere afsprong/zwiep van de Alser ging de X te hoog en te snel voor mij tegen dit spel.
Bottomline de X is een goed rubber, behoorlijk snel! maar ik denk dat ik met 2x japan 1.8 net zo makkelijk kan spelen, misschien zelfs iets makkelijker door de rustigere versnelling. :)
de 2.0 japan speel ik op een frame van Marc wat deze week hierheen komt, een abachi/koto off-, is volgens marc wat rustiger dan de populierframes die hebben een felle kick.
OSP Expert
FH tenergy 25 1.9
BH tenergy 25 1.9