DHS H3 Neo Prov vs Globe 999 Nat vs Palio Hadou 2046 vs H2

Hier kun je reviews vinden en plaatsen over normale, noppen en anti rubbers.
cstt
Moderator
Moderator

DHS H3 Neo Prov vs Globe 999 Nat vs Palio Hadou 2046 vs H2

Berichtdoor cstt » 27 Jun 2011, 15:32

Inleiding
Palio Hadou 2046 is in verschillende kleuren en diktes verkrijgbaar. Prijs ligt rond de 6 euro
DHS Hurricane 3 Neo Provincial is alleen in 1 dikte te krijgen (2.2 mm), en de prijs ligt tussen de 20 en de 30 euro
Globe 999 National is ook in 1 dikte verkrijgbaar en deze kost ongeveer 10-15 euro.
Hurricane 2 Neo is rond de 15 euro te vinden op ebay

De Hadou 2046 had ik nog liggen, zie deze review daarvoor: http://www.tafeltennisforum.net/viewtopic.php?f=13&t=92
De 999 National heb ik al wat langer liggen. Ik vond de Hadou Biotech lekkerder en heb nooit meer naar de 999 gekeken. Laatst weer eens uit de kast gehaald om mee te ballen.
De H3P is van Anno van Doorn. Hij was zo vriendelijk deze uit te lenen voor deze review. Thanks man. (Y)
De H2N heb ik een half seizoen mee gespeeld, en daarna weggelegd. Vind het een geweldig rubber, maar het is veeleisend.

Eerste indruk:
Het eerste wat me opviel bij het bekijken van de H3PN is dat het rubber stijf aanvoelt. Ik ken het gevoel van mijn Hurricane 2 Neo. De H3PN was echter wel elastischer en zachter.
De 999 National is echt compleet anders. Blauwe spons om mee te beginnen, en die is ook nog eens wat harder. De spons is echter ongelofelijk elastisch, en van de 3 rubbers was dit verreweg de beste spons.
De Hadou 2046 voelt redelijk goed aan, maar de kwaliteit is ff wat minder dan de bovenstaande rubbers.
Hurricane 2 Neo voelt hetzelfde aan als de H3PN, maar de spons is wat harder.

Dikte en hardheid:
Alle 4 de rubbers zijn zwart en in het maximale dikte.

Snelheid:
In volgorde van snelheid: Hurricane 2 Neo, Hurricane 3 Neo Provincial, Globe 999 National, Palio Hadou 2046.
Hurricane 2 was dicht bij tafel echt heel snel. Batje open houden, swingen en je hebt een harde bal geslagen. Hurricane 3 was wat trager, net zoals de rest eigenlijk. Dat ontliep elkaar eigenlijk niet zo veel.
Uit 2e en 3e positie werd de snelheid tussen H3, H3 en 999 vrijwel gelijk getrokken. De Hadou bleef achterlopen.

Spin:
Globe 999 National gaf de meeste spin, met daarachter de H2 en H3. De Hadou had wat minder spin, en moet het gewoon iets afleggen tegen deze rubbers.

Controle:
Bij alle rubbers goed in orde. Geen springplank effect op de spons, dus het voelt goed aan. Tijdens het blokken ook geen gekke dingen. Balcontact bij de Neo Hurricanes is echter wel kort, maar dat is een kwestie van wennen.

Bal afsprong:
H2: laag
H3, Hadou, 999: hoog-hoog-medium/hoog

Schuiven:
Zoals met elk kleefrubber gaat dat prima.

Blokken:
Hadou was de lastigste van allemaal met blokken. De rest viel eigenlijk prima te doen. Je moet wel goed opletten op de spin, want alle rubbers zijn spingevoelig.

Serveren:
Pff, heel simpel met elk rubber. Geen klachten.

Gewicht:
Alle 4 aan de zware kant. Valt ook weinig anders te verwachten met een harde spons.

Conclusie:
Een paar dingen kan ik concluderen:
1) Volgend seizoen speel ik niet met Palio Hadou 2046 :P
2) Hurricane 2 geeft de beste resultaten, maar is ook het lastigst te gebruiken
3) H3 en Globe 999 liggen kwa performance dicht bij elkaar in de buurt
4) Degenen die 80 dollar neerleggen voor een National Hurricane mogen zich achter de oren krabben. Globe 999 National is er voor nog geen 15 euro, en is heel dicht bij kwa performance.

Als je dicht bij tafel blijft spelen zou ik Hurricane 2 nemen. Je kan er echt alles mee. Verder van tafel heb ik het gevoel die bal wat meer omhoog te moeten trekken dan dat ik zou willen. Ondanks de lage afsprong echt flink veel spin.
Hurricane 3, 999 en Hadou springen hoger af, en spelen ook verder van tafel prima. Het zijn echter geen snelheidskanonnen dus ik zou niet te ver naar achteren gaan.

Ik ga toch eens kijken of er iets is wat tussen H3 en H2 inzit. Hurricane 2 vind ik net ff te lastig om te gebruiken in de competitie, maar heeft wel m’n voorkeur.
Laatst gewijzigd door cstt op 05 Jul 2011, 22:03, 4 keer totaal gewijzigd.
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same

masker101
Beginner
Beginner

Re: DHS H3 Neo Prov vs Globe 999 National vs Palio Hadou 204

Berichtdoor masker101 » 27 Jun 2011, 21:46

Ik wil in de toekomst ook een keer zo'n lekker plakkerig chinees rubbertje proberen maar ze zijn overal alleen verkrijgbaar in 2.2 wat een tik te snel is voor mij. Ook een probleem is: Kan ik er wel mee spelen? Mensen zeggen altijd dat mijn openen nogal veel arm en weinig lichaam is, betekent dit dat ik chinees moet gaan of juist niet?

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 27 Jun 2011, 22:45

Mhow, je leert gauw genoeg je lichaam te gebruiken bij een Chinees rubber. Anders heb je namelijk geen snelheid. :P
Globe 999 (normale versie) is in verschillende diktes verkrijgbaar. Prima rubber om mee te beginnen, en het is nog eens goedkoop. Het zal je nog geen tientje kosten en je weet of het iets is.

Even terug op de review: heb meer tijd nodig voor een goed ordeel. Maar het lijkt erop dat de 999 Nat en de H3P aan elkaar gewaagd zijn.

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 28 Jun 2011, 13:05

Rubber binnen gekregen dus? :) Ik ben benieuwd naar je bevindingen :)
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

cstt
Moderator
Moderator

Re: DHS H3 Neo Prov vs Globe 999 Nat vs Palio Hadou 2046 vs

Berichtdoor cstt » 02 Jul 2011, 16:16

Ik zal het vanavond nog even uitwerken, maar dit valt er wel over te zeggen. H3N, Globe 999 Nat en de Hadou 2046 zijn kwa performance niet zo gek uitlopend. H3N is ff wat sneller dan Globe 999 nat, maar de laatste spint ff wat beter.
De Hurricane 2 is een compleet ander rubber. Lage afsprong, en goed dicht bij tafel. Verder naar achter wordt de lage afsprong een handicap.

Conclusie:
power game bij tafel? Hurricane 2
Aanvallend spel, uit meerdere posities: Hurricane 3, Globe 999

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 02 Jul 2011, 21:29

1e post geupdated. Zal in de loop vd week nogmaals updaten, maar ik denk dat ik wel redelijk correct zit met deze bevindingen.
Dan ga ik echt eens ff Globe 999 National en H3 Provincial testen.

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 03 Jul 2011, 19:47

Je zegt op het laatst dat je opzoek bent naar iets dat tussen de H3 Neo en H2 inzit. Misschien is een normale H3 proberen? Dus niet de Neo versie?
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 03 Jul 2011, 21:12

De H2 is ook Neo. :)
Ik bedoel mee kwa performance. Ik vind H2 beter kwa performance, maar H3 is makkelijker te gebruiken. Ik zoek iets dat zowel kwa performance als gebruiksgemak er tussenin zit.
Mocht het er niet zijn dan een H3 Neo nemen. :)

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 04 Jul 2011, 23:01

Een onverwacht resultaat vanavond zeg. H3N vs Globe 999 Nat. Even ter verduidelijking: de Globe 999 is een soort van permanent getuned en is echt prima te spelen nu.
Kwa snelheid was H3n bijna een oncontroleerbaar monster vergeleken met de 999 nat. Flink klapje sneller, niet verwacht. Nadeel was echter wel dat ik flink wat minder spin kreeg en dus die ballen wel harder gingen, maar ook hard over tafel :P
Zaterdag totaal geen probleem gehad hiermee, dus sta er wel van te kijken. De Globe had veel meer spin, en spinnen ging dan ook echt als vanzelf. Snelheid viel wel wat tegen, maar winners zat geslagen.

Morgen maar ff tegen een vaste trainingspartner multiball doen.

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 05 Jul 2011, 22:05

Laatste test gedaan: zowel de H2 Neo als de H3 Neo zijn op dit moment niet mijn favoriete rubbers. De Hurricane 2 is gewoon te veeleisend, leuk voor training, niet leuk in een wesdtrijd.
De H3 is te oud om echt lekker mee te kunnen spinnen. Het is gewoon gokken of je goed zit, en dat komt m'n vertrouwen niet ten goede.

Ik zit nog flink te twijfelen of ik volgend seizoen de normale H3 neem (trager) of er een Globe 999 national tegenaan gooi. :)

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 12 Jul 2011, 13:59

Mijn oplossing heb ik gevonden: DHS SKyline 3 #21. Kreeg een Skyline 3 binnen met een blauwe spons, en dat is precies wat ik zoek. Spint super makkelijk, maar heeft echt genoeg tempo. Ik denk toch wel 15-20% sneller dan de Globe, spin iets minder, maar heel goed te controleren. Afsprong is medium.
Heerlijk om je rubber te vinden :D

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 18 Jul 2011, 10:33

FF wat foto's van mijn Skyline 3, ben hebberig en heb er 5 bij besteld, wat het totaal op 6 brengt (A)
Spons voelt goed aan, rubber is niet overdreven zwaar zoals andere Chinese rubbers. Ik heb er wat lamp-olie opgegooid om het rubber een beetje los te breken, dit was na slechts 4 dunne lagen. Ongekend goed.

Het uitrekken gaat anders dan bij de Globe 999 national. Die rekt ook uit, maar die krult niet op. Een opkrullend rubber vind ik zelf wat fijner. Dit geeft ff wat meer aan hoe ver je bent in dat proces.
Rubber speelt super. Het is precies wat ik gehoopt had: middenweg tussen H2 en H3. Aanrader als je een tacky rubber wilt proberen.
Ik heb het rubber ondertussen terug in de verpakking gelegd om het een beetje nieuw te houden. 3 weken voor de start van het seizoen gooi ik het er pas weer op.
Afbeelding
Afbeelding

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 06 Okt 2011, 21:36

En vanavond afbrekende noppen gehad op mijn TG3. Rubber zat er sinds half augustus op. Bijzonder balen, hoop dat de volgende wat langer meegaat.

Whazzup
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Whazzup » 07 Okt 2011, 09:59

Dat is ook verrot Casper! Nu inderdaad maar hopen dat de volgende langer meegaat...
Gestopt momenteel
HTTC in Houten
HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Donic Bluefire M3 1,8 mm zwart
Backhand: Super Defense 40 1,3 mm rood
Back to the beginning!

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 07 Okt 2011, 13:15

Liever op dit rubbertje dan op m'n Tenergy, maar tis wel balen. Moet vanavond met de H3 Prov spelen, een nieuwe TG3 is zo traag als het maar kan zijn de eerste keer.

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 07 Okt 2011, 14:22

Wat moet ik me voorstellen met afbrekende noppen? Aan de zijkant of in het midden? Misschien een foto? :)
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 07 Okt 2011, 15:13

Er is gewoon een nop afgebroken in het slaggedeelte. Als het aan de rand was, was het niet zo'n probleem geweest.
Afbeelding

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 08 Okt 2011, 08:55

Ah duidelijk. Erg vervelend, tkomt ook niet zo vaak voor, zeker niet bij rubber die nog vrij nieuw zijn.

Balen, hoe is de competitie gegaan gister?
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 08 Okt 2011, 09:05

3 winst, was zeer pissig. Meeste punten dat ik verloren heb in een game was 7 (A) Zie bericht in de thread over de competitie :)

viscaria
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor viscaria » 26 Okt 2011, 19:38

Hoi,

Is de rubber met blauwe spons de gewone skyline 3 of de skyline 3 neo. Ik wil graag ook een kopen met de blauwe spons. Met welke rubber kan je het eigenlijk vergelijken.

Viscaria,