Re-Impact Mephisto met P4 Chop en Marder 2

Hier kun je reviews vinden en plaatsen over normale, noppen en anti rubbers.
benxx
Silver Member
Silver Member

Re-Impact Mephisto met P4 Chop en Marder 2

Berichtdoor benxx » 30 Jun 2015, 21:28

Na een paar jaar met balsa frames van Re-Impact te hebben gespeeld toch maar eens serieus gekeken naar de Mephisto. Dit is i.t.t. mijn Rapier of Smart een dun frame zonder balsa met een enorm trage backhand. De P4 Chop (OX Zwart) wilde ik gaan proberen omdat ik merk dat in de derde klasse en tegen 2e klasse spelers de stoorfactor steeds minder interessant is cq. directe fouten van de tegenstander oplevert. Met de P4 is de controle hoog, dat gecombineerd met de trage backhand van de Mephisto levert mij een backhand op waarmee ik zelfs keiharde ballen kan blokken zonder dat bal over de tafel vliegt. Bij het verdedigen op 2 a 3 m achter de tafel kan ik dusdanig hard inhakken dat de bal een bult effect meekrijgt en toch nog op de tafel blijft. Ook voor de service aanname werkt deze combi prima. De Marder op de FH doet het gewoon goed, ik moet een keer een rode P7 kopen of een rode P4 want op mijn FH vind ik de Adidas P7 nog steeds het beste. Zit nu dus erg te twijfelen tussen m'n Rapier en Mephisto, Rapier speelt fijner, Mephisto de veel tragere backhand.
Meppers 1 (Heeze)
2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Mank Limba MB Special :)
FH TSP Ventus Soft 2,0mm
BH Lion Claw 0,5mm

Testvehikel:

MDP Teak
BH Spinlord Dornenglanz OX
FH Adidas P7 1,8mm

ELO per 1 aug: 1408

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Re-Impact Mephisto met P4 Chop en Marder 2

Berichtdoor Danny1973 » 01 Jul 2015, 05:20

Hoe is de levensduur van de voor mij iets minder bekende rubbers Marder masr ook de p4 chop. Ik speelde voorheen wel eens met de normale p4 op de backhand.toen voor mij een prima rubber, maar wel snel glad en als ik het mij goed herinner ook harder.
Leuk om lezen over deze re-impact frames. Opvallend grote bladmaat. Is dat ook iets speciaal voor verdedigers?
Donic Waldner World Champion 89 - 88 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Ovtcharov True Carbon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

MDP
Super Member
Super Member

Berichtdoor MDP » 01 Jul 2015, 14:39

Ik speel niet constant met marder (en hij is ook nog niet dood), maar de levensduur lijkt me gelijkaardig aan andere normale rubbers.
Tibhar Genius 2.0mm
custom all wood
Yasaka Rakza7 2.0mm

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 01 Jul 2015, 14:49

Mephisto was een grootblad 168x162mm maar heb ik wat verkleind om dezelfde maat als de Rapier te krijgen ivm testen van rubbers. De P4 is een lange noppen rubber, ik ken geen tsp p4 backside rubber. Verdedigende frames hebben vaker een groter blad oppervlak, controle is bij deze speelstijl belangrijker dan snelheid en dus is een groter raakvlak wel handig. Ik kan trouwens ook met zo'n traag frame behoorlijk hard meppen, vraag maar aan Timo of Mark :)
Meppers 1 (Heeze)
2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Mank Limba MB Special :)
FH TSP Ventus Soft 2,0mm
BH Lion Claw 0,5mm

Testvehikel:

MDP Teak
BH Spinlord Dornenglanz OX
FH Adidas P7 1,8mm

ELO per 1 aug: 1408