Andro Shifter PowerSponge

Hier kun je reviews vinden en plaatsen over normale, noppen en anti rubbers.
speedtoucher
Advanced Member
Advanced Member

Andro Shifter PowerSponge

Berichtdoor speedtoucher » 20 Jan 2012, 15:22

Beste Forumleden,

Zojuist 2 velletjes Shifter Powersponge binnen gekregen. Aangezien er over dit rubber (nog) niet veel te vinden is, zal ik er na de training (aankomende dinsdag) een review over schrijven.

De rubbers meteen geplakt op mijn frame en gesneden, alleen ik kwam er te laat achter dat er een gedeelte van het 2e logo op het blad van het frame zit :S (oppassen dus met het plakken). Foto's van het rubber volgen nog als ik de nieuwe binnen heb.

Wat algemene informatie over het rubber:
De Andro Shifter Powersponge is de ideale keuze voor spelers die veel waarde hechten aan controle. De zachte, elastische onderlaag geeft de rubber een fantastisch balgevoel zodat alle technieken speelbaar zijn. In combinatie met het stroeve rubberoppervlak is een enorm variatierijk spel mogelijk, zowel actief als passief biedt de rubber alle mogelijkheden. Ook bij de Shifter Powersponge heeft u de mogelijkheid tussen twee verschillende noppen geometrieën te kiezen: 0° voor meer tempo, 90° voor meer spin en controle. Shifter Powersponge voor maximale controle!

Op het rubber zelf staan 2 "informatie balken", aan de onder- en linkerkant. Zelf heb ik de rubbers op de 0° manier geplakt, denk nl. dat het draaien weinig effect heeft.

Achtergrond
Na een tijd lang met Tensor-rubbers te hebben gespeeld wilde ik terug gaan naar een wat langzamere set-up. Sinds ik was overgestapt op Donic Acuda S3 merkte ik dat kort spelen en blokken een stuk lastiger waren, aan de andere kant aanvallen ging een stuk makkelijker. Maar mijn spel is uiteindelijk toch meer verdedigend, dus ging ik opzoek naar langzamere rubbers.
Na wat zoeken kwam ik uit op de Andro Shifter serie. Bij deze serie was ik wel benieuwd of het 90 graden draaien van het rubber echt invloed heeft op de eigenschappen.
In deze review zal het rubber vergeleken worden met de Donic Acuda S3.

1e Indruk
Ik heb gekozen voor de Powersponge versie, aangezien ik van wat zachtere rubbers houd. Het rubber is zachter dan de Donic Acuda S3 die ik hiervoor had en ook langzamer. Dit laatste is al goed te merken als je er een bal op laat stuiteren, deze komt minder hoog terug.

Hardheid & Dikte
De dikte van het rubber is 1.9mm en de opgegeven hardheid is zacht. Het rubber is zachter als de Donic Acuda S3, maar wel een stuk harder als de Andro Impulse Speed waar ik vroeger mee heb gespeeld. Het zit voor mij dus een beetje tussen zacht en medium in.

Snelheid & Controle
Aanzienlijk langzamer als de Donic Acuda S3. Dit is natuurlijk ook de bedoeling. Vooral tijdens het inspelen sloeg ik veel meer ballen het net in of korter dan de bedoeling was. Doordat de snelheid lager is, is de controle van dit rubber beter. Vooral bij het blokken merk ik dit goed.

Spin
Vergeleken met de Donic Acuda S3 is het wat lastiger om spinnen, vooral op backspin ballen. Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat het Donic Acuda S3 een Tensor-rubber is en deze niet. Maar na wat oefenen ging dit al een stuk beter. Nu ben ik geen top spinner, maar voor mijn gevoel zat er voldoende spin in de geslagen ballen.

Serveren
Doordat het geen Tensor-rubber is, vindt ik het makkelijker om ballen kort te serveren. En het is een stroef rubber, dus kan veel effect geven tijdens de service. Daarin doet dit rubber zeker niet onder voor de Donic Acuda S3.

Schuiven & Blokken
Dit is het grootste deel van mijn spel (de bal op tafel houden en de tegenstander fouten laten maken). Wat een verschil is dit met de Donic Acuda S3. Het is veel makkelijker om de bal kort te spelen en scherp weg te steken. Vooral dit laatste ging bij de Donic Acuda S3 veel vaker fout.
Ook bij het blokken is er een heel verschil, bij de Donic Acuda S3 gingen er veel ballen net over de tafel heen en dat is nu niet meer het geval. Ook kan ik veel beter de bal sturen.

0° of 90°
Eén van de redenen om dit rubber te kopen was de mogelijkheid om het rubber 90° te draaien voor minder snelheid en meer spin & controle. Op mijn forehand had ik de 0° “versie” en op mijn backhand de 90° ”versie”. Voor mijn gevoel is het meer een marketing truc.
Tijdens de training heb ik een aantal keren mijn bat gedraaid, maar ik kan toch niet echt zeggen dat het een verschil geeft. Misschien dat het de 1e en 2e bal wat anders is, maar je merkt er vrij weinig van.

Conclusie
Een fijn rubber voor “actief” verdedigen veel controle en toch genoeg snelheid en spin om een aanval op te zetten. Echter zit er voor mij één maar aan dit rubber. De laatste tijd ben ik steeds meer gaan focussen op aanvallen. Dit ging met de Donic Acuda S3 redelijk tot goed. Nu ik met de Andro Shifter aan het spelen ben merk ik toch dat de Donic Acuda S3 mij beter ligt bij dat spel.
Het aanvallender spelen, zeker nu het wat beter lukt, bevalt me toch beter als het verdedigende spel van de afgelopen jaren. Dus de Andro Shifter zal ik niet gaan gebruiken op mijn hoofd set-up, maar als reserve is het zeker niet slecht.

Foto's
IMG_20120121_124731.jpg
IMG_20120121_124741.jpg
IMG_20120121_124918.jpg
90°
IMG_20120121_124935.jpg
IMG_20120121_125147.jpg
Laatst gewijzigd door speedtoucher op 29 Jan 2012, 13:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Main Set-up:
Frame: Dr. Neubauer Firewall Plus
FH: Joola Rhyzm 375 2.0mm
BH: Xiom Vega Europe1.8mm

Reserve Set-up:
Frame: Joola Flame Fast
FH: Andro Plaxon 400 2.0mm
BH: Joola Rhyzm 375 2.0mm

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Re: Andro Shifter PowerSponge

Berichtdoor Sun Tzu » 20 Jan 2012, 15:30

Hmm niet erg handig gedaan van je in mijn ogen, het draaien van het rubber zal wel degelijk een verschil geven anders zouden ze dit NIET doen. Nu heb je dus en een logo op je speelvlak zitten door onoplettendheid en ben je niet meer in staat om het verschil te beschrijven wat er wel degelijk zou zijn geweest, stel dat je nu 2x A hebt i.p.v. 1x A 1xB. A speelt niet lekker voor jou spel en B wel, nu schrijf je dalijk misschien dus een review met een negatief advies terwijl je niet alle capaciteiten kent.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.

speedtoucher
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor speedtoucher » 20 Jan 2012, 15:56

Misschien draai ik het rubber, welke ik nu achteraf opnieuw moet kopen, wel 90°. Ben toch wel een beete nieuwsschierig of het merkbaar is.
Main Set-up:

Reserve Set-up:

speedtoucher
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor speedtoucher » 29 Jan 2012, 12:58

Review is toegevoegd, helaas wat later al dat de bedoeling was.
Main Set-up:

Reserve Set-up:

M.Ossen
Beginner
Beginner

Berichtdoor M.Ossen » 14 Okt 2015, 19:28

Hallo allemaal,

Over een tijd koop ik ook een andro shifter powersponge.
Best goed 4ubber heb ikndaarover gehoord.
Ik denk dat ik voor dikte 1,5 mm kies, want dan ik de ballen kappen of backspin terug geven.

Maar ik snap alleen niet precies wanneer je die 0 of 90 graden moet plakken.
Wat is het verschil als je plakt bij 0 of 90 graden?
Kan iemand een uitleg geven?

Groetjes Mario

Mewsouvenir
Beginner
Beginner

Berichtdoor Mewsouvenir » 03 Okt 2016, 12:20

It's a good story here. Information is known to the reader this. A very useful thing.