Butterfly Roundell Review

Hier kun je reviews vinden en plaatsen over normale, noppen en anti rubbers.
van_doorn
Moderator
Moderator

Butterfly Roundell Review

Berichtdoor van_doorn » 14 Mei 2012, 13:17

Inleiding
Na een tijd gespeeld te hebben met Butterfly Sriver, merkte ik hier enkele beperkingen in. Voornamelijk de snelheid. Daarom ben ik opzoek gegaan naar een nieuw rubber en ben ik uitgekomen bij Butterfly Roundell.

Achtergrond info:
Roundell biedt overweldigende snelheid en spin en een grotere controle over de bal als gevolg van de zeer flexibele bovenste laag en spons, waardoor het geluid van de bal als muziek in de oren klinkt.
•1.7 / 1.9 / 2.1 mm

Foto’s
Butterfly Roundell1.JPG
Butterfly Roundell1.JPG (119.36 KiB) 2070 keer bekeken
Butterfly Roundell2.JPG
Butterfly Roundell2.JPG (434.04 KiB) 2070 keer bekeken
Butterfly Roundell3.JPG
Butterfly Roundell3.JPG (492.28 KiB) 2070 keer bekeken
Butterfly Roundell4.JPG
Butterfly Roundell4.JPG (518.96 KiB) 2070 keer bekeken
Butterfly Roundell5.JPG
Butterfly Roundell5.JPG (396 KiB) 2070 keer bekeken
Setup voor deze review:
Nittaku Acoustic
Butterfly Spin Art
Butterfly Roundell

Eerste indruk:
De rode topsheet was naar mijn gevoel erg doorzichtig en niet donkerrood. Je ziet overduidelijk de pimpels zitten. De Roundell heeft een erg witte spons.

Dikte en hardheid:
Ik heb een 1.9mm gekocht. De Roundel heeft een medium hardheid. Het is iets zachter dan de Sriver L, Tenergy 05, Rakza 7 en Spin Art

Snelheid:
Ik merkte direct dat de Roundell sneller is dan Sriver, maar niet oncontroleerbaar. Ik heb de Roundell ook op mijn Butterfly Photino geprobeerd. Hierop was de 1.9mm Roundell sneller dan mijn 2.1mm Tenergy 05.

Op mijn Acoustic was de Roundell langzamer dan de Spin Art.

Spin:
Ongeveer hetzelfde als bij de Sriver, minder dan de Tenergy 05, Rakza 7 en de Spin Art.

Controle:
Een voorwaarde voor dit nieuwe rubber was ongeveer dezelfde controle te behouden als bij de Sriver. De Roundell heeft iets minder controle, maar nog steeds een hogere controle dan de meeste rubbers. Op de Photino was de controle een stuk minder.

Bal afsprong:
De balafsprong is te vergelijken met de Sriver en Rakza 7. De afsprong is minder hoog dan bij de Tenergy 05 en de Spin Art

Spinnen:
Ik gebruikte de Roundell op mijn Backhand en ben niet echt een spinner met mijn backhand, maar meer een tikker. Spinnen voor zover ik dat deed is verder in orde.

Schuiven:

Op de Acoustic ging schuiven erg goed. Ik kon de ballen goed kort schuiven. Het effect was voldoende, maar niet overweldigend.

Blokken:
Ook dit gaat prima. De bal gaat niet te snel en gaat niet snel over tafel.

Serveren:
Dit ging goed. Heeft genoeg spin, maar niet dat je er echt versteld van staat. Gewoon een voldoende.

Gewicht:
Dit rubber weegt beduidend minder dan Tenergy 05 en Spin Art. Ik denk dat het gewicht aardig overeenkomt met de Sriver.

Overige:
Het verschil met dit rubber op een all-wood plank als de Acoustic of een Zylon Fiber plank als de Photino was enorm. Het rubber komt ontzettend goed uit de verf op een Acoustic, maar ik vond hem vreselijk op mijn Photino. Het balcontact werd bij de Photino gewoon te kort. Op de forehand op de Photino komt ie beter uit dan op de backhand.

Conclusie:
De Roundell is een heerlijk rubber voor iedereen die een stapje meer wilt dan de oude vertrouwde Sriver. De Roundell heeft in elk onderdeel van het spel een stapje meer dan de Sriver. De controle is wat minder maar nog steeds erg goed.
Dus wil je eens wat meer dan een Sriver, dan is de Roundell het rubber voor jou!

Ik ben er zelf niet mee verder mee gegaan. Ik ben van een all-wood plank naar een Zylon-carbon frame gegaan en heb hierbij nieuwe rubbers gekozen, omdat ik met mijn backhand veel meer wil spinnen in plaats van tikken.
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

van_doorn
Moderator
Moderator

Re: Butterfly Roundell Review

Berichtdoor van_doorn » 18 Mei 2012, 12:10

Foto's toegevoegd :)
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

mohsin123
Beginner
Beginner

Re: Butterfly Roundell Review

Berichtdoor mohsin123 » 19 Sep 2013, 12:24

:) This post is so great and nice :)

Na een tijd gespeeld te hebben met Butterfly Sriver, merkte ik hier enkele beperkingen in. Voornamelijk de snelheid. Daarom ben ik opzoek gegaan naar een nieuw rubber en ben ik uitgekomen bij Butterfly Roundell.
vintage motorcycle jacket - ileatherjackets.me.uk vintage motorcycle jacket - ileatherjackets.me.uk
000-047 000-047
100-101 100-101
000-377 000-377
000-540 000-540