Yasaka Rakza 7 review

Hier kun je reviews vinden en plaatsen over normale, noppen en anti rubbers.
jerrot
Silver Member
Silver Member

Re: Yasaka Rakza 7 review

Berichtdoor jerrot » 22 Nov 2012, 22:17

K zit met een probleem nu wel, heb mijn batje binnengehad en kwam tot de conclusie dat ik met mijn stomme kop de verkeerde rubbers heb besteld qua hardheid, ik heb de normale hardheid per ongeluk besteld ipv de rakza 7 soft en xiom vega europe soft.

Dus bij deze ook aangeboden compleet nieuw batje met andro super core cell allround frame. Denk namelijk dat de normale rakza voor mij helemaal over de tafel gaat vliegen als 6e klasser.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 22 Nov 2012, 23:30

Waarom verkoop je niet alleen de rakza? Of zie je tegen het verwijderen van de normale rakza en het plaken van de rakza soft op? Ben bang dat het je op deze manier meer gast kosten dan nodig is. Plakken en snijden van ern rubber is echt niet moeilijk, en waarschijnlijk zal er wel iemand bij jou op de club zijn die je een wil helpen.
Donic Waldner Dicon 84 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Waldner Dicon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max

ELO-Rating 1438

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 22 Nov 2012, 23:39

Waarom verkoop je niet alleen de rakza? Of zie je tegen het verwijderen van de normale rakza en het plaken van de rakza soft op? Ben bang dat het je op deze manier meer gast kosten dan nodig is. Plakken en snijden van ern rubber is echt niet moeilijk, en waarschijnlijk zal er wel iemand bij jou op de club zijn die je een wil helpen.
Omdat ook de Xiom niet in de soft variant er op zit dus allebei nogal snel danny, en omdat het nieuw is ga ik niet veel aan de prijs doen want anders ga ik het denk ik wel proberen het batje, k kan alleen geen inschatting maken hoeveel sneller deze rubbers zullen zijn TOV de sriver G3 die ik nu heb op mijn carbon frame. Deze rubbers heb ik nu wel op een allround frame genomen dus kan niet goed inschatten wat de snelheid wordt van deze rubbers
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 23 Nov 2012, 00:02

Als er een vega europe op het batje zit heb je al een soft variant. Die is niet in verschillende uitvoeringen. De elite is nog softer en de asia en de pro zijn harder en wat sneller. Ik zou als ik jou was in ieder geval eens een pasr keer met het batje spelen. Mijn zoon van 14 speelt nu met de vega elite, en kan dit ondanks zijn wat lagere niveau prima controleren. De overstap vanaf een mark v was geen probleem. Ik heb de rakza zelf ook een klein tijdje gehad. Op backhand vond ik het te hard, maar op forehand een goed rubber om mee te serveren en te spinnen. Controle ook goed.

ELO-Rating 1438

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 23 Nov 2012, 00:09

Als er een vega europe op het batje zit heb je al een soft variant. Die is niet in verschillende uitvoeringen. De elite is nog softer en de asia en de pro zijn harder en wat sneller. Ik zou als ik jou was in ieder geval eens een pasr keer met het batje spelen. Mijn zoon van 14 speelt nu met de vega elite, en kan dit ondanks zijn wat lagere niveau prima controleren. De overstap vanaf een mark v was geen probleem. Ik heb de rakza zelf ook een klein tijdje gehad. Op backhand vond ik het te hard, maar op forehand een goed rubber om mee te serveren en te spinnen. Controle ook goed.
Idd je hebt gelijk helemaal abuis, de rubber reviews en dergelijke gingen me een beetje duizelen denk ik :p maar gaat mij er met name om dat de ballen bij het schuiven er niet te makkelijk over heen vliegen. Dus hoop dat de xiom dat goed kan doen tov de sriver G3

Ik wacht nog even paar dagen af om te kijken of iemand het koopt voor n goede prijs en anders probeer k het denk ik toch
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 23 Nov 2012, 00:21

Ik heb deze week weer eens een mark v geprobeerd, met het idee om weer flink qua controle vooruit te gaan. Mijn ervaring met de nieuwere rubbers is dat ondans de toename van snelheid en spin ook de controle gewoon goed is. Als je een tensor zoekt met veel controle, is die vega europe een zeer goede keuze. Een rakza is inderdaad de vraag, maar het is natuurlijk wel een prima manier om het verschil tussen soft en wat harder te ervaren. Je zult hier meer van leren dan alleen het lezen over materiaal. Die vega is trouwrns ook prettig op carbon. Je zou het ook ens op je oude frame kunnen proberen.

ELO-Rating 1438

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 23 Nov 2012, 00:21

Ik heb deze week weer eens een mark v geprobeerd, met het idee om weer flink qua controle vooruit te gaan. Mijn ervaring met de nieuwere rubbers is dat ondans de toename van snelheid en spin ook de controle gewoon goed is. Als je een tensor zoekt met veel controle, is die vega europe een zeer goede keuze. Een rakza is inderdaad de vraag, maar het is natuurlijk wel een prima manier om het verschil tussen soft en wat harder te ervaren. Je zult hier meer van leren dan alleen het lezen over materiaal. Die vega is trouwrns ook prettig op carbon. Je zou het ook ens op je oude frame kunnen proberen.

ELO-Rating 1438

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 28 Nov 2012, 14:26

Hoi,

Even een 1e indruk review op de yasaka Rakza 7.

Gisteren voor het eerst getraind met mijn nieuwe batje en aan de Rakza 7 moest ik nog behoorlijk wennen.

1e indruk is: Bij rustig spel kun je redelijk schuiven met het rubber maar zodra je wat meer energie in je slag doet gaat de bal redelijk makkelijk over de tafel, dit is ook een heel stuk aan mijn techniek te wijten. De spin had ik zelf beter verwacht, had de indruk dat er maar erg weinig spin in zat, dit leek wel iets beter te worden toen ik wat snellere services ermee probeerde.

Spin is nooit echt mijn spel geweest maar had op dat front er iets meer van verwacht.

Op mijn backhand zat een Xiom vega europe, dit rubber beviel me eigenlijk al vrij snel op de avond vrij goed, met mijn spel kan ik alle slagen redelijk makkelijk doen muv spinnen. Met de Rakza 7 op mijn backhand kon ik er beter mee slaan dan op mijn forehand, als je goed door smasht met de Rakza 7 kun je wel heerlijk hard afslaan.

Uitgebreidere review zal ik hier nog zetten als ik paar maanden met het batje heb gespeeld.

Andro super core cell ALL Fra,e
BH Xiom Vega Europe 2.0
FH Yasaka Rakza 7 2.0 mm
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Whazzup
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Whazzup » 28 Nov 2012, 16:18

Minder spin dan verwacht? Vergelijk jij het dan met Tenergy 05 of iets? :P Ik kan er anders aardig wat zijspin/topspin/backspin mee spelen hoor! ;)
Gestopt momenteel
HTTC in Houten
HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Donic Bluefire M3 1,8 mm zwart
Backhand: Super Defense 40 1,3 mm rood
Back to the beginning!

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 28 Nov 2012, 17:10

Minder spin dan verwacht? Vergelijk jij het dan met Tenergy 05 of iets? :P Ik kan er anders aardig wat zijspin/topspin/backspin mee spelen hoor! ;)
Hoi Wouter,

In je regel is het woordje ik heel erg van toepassing want jij kan er wel mee spinnen en doen maar ik niet ;) :P , nu moet ik zeggen dat ik gisteren nog weinig heb aangevallen er mee en ik vergeleek het met de stiga chop n drive ;-) enne mijn techniek is ook stuk minder dan die van jou aangezien je 1e klasse speelt en ik 6e klasse :P

En denk dat het ook nog aanzienlijk scheelt dat ik een ALL frame heb en jij een sneller frame. Of ik zie het voor mezelf niet dat er spin in zit kan ook uiteraard nog :p ;-)

Maar goed gaan nog s paar keer trainen en kijken of het met de rakza beter gaat.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Whazzup
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Whazzup » 28 Nov 2012, 19:36

Ik gok dat het inderdaad met een bepaalde manier van slaan te maken heeft als ik het zo lees. :P Maar gewoon blijven oefenen, dan komt het vanzelf wel goed en anders maar niet! Dan zet je gewoon Prutser op je shirtje... Dat werkt voor mij wel erg goed! ><
Gestopt momenteel
HTTC in Houten
HTTC 1 (eerste klasse)
Back to the beginning!

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 28 Nov 2012, 22:49

Ik gok dat het inderdaad met een bepaalde manier van slaan te maken heeft als ik het zo lees. :P Maar gewoon blijven oefenen, dan komt het vanzelf wel goed en anders maar niet! Dan zet je gewoon Prutser op je shirtje... Dat werkt voor mij wel erg goed! ><
Je mag nooit meer raden :p haha mijn slag is meestal nog iets teveel omhoog ipv met de bal mee. Enne zal ik idd doen dan schrikken ze vast :p
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

TimeLord
Super Member
Super Member

Berichtdoor TimeLord » 28 Nov 2012, 23:34

Volgensmij lag dat meer aan het gezicht boven het shirt hoor :D :P
Bat: Butterfly Maze Passion FL
FH: Donic Akkadi 1.8
BH: Gewo Megaflex Controll 1.5

Bat: Butterfly TB Spirit ST
FH: Victas V >01 2.0
BH: T64 1.9

TimeLord
Super Member
Super Member

Berichtdoor TimeLord » 28 Nov 2012, 23:36

Hoi Wouter,

In je regel is het woordje ik heel erg van toepassing want jij kan er wel mee spinnen en doen maar ik niet ;) :P , nu moet ik zeggen dat ik gisteren nog weinig heb aangevallen er mee en ik vergeleek het met de stiga chop n drive ;-) enne mijn techniek is ook stuk minder dan die van jou aangezien je 1e klasse speelt en ik 6e klasse :P

En denk dat het ook nog aanzienlijk scheelt dat ik een ALL frame heb en jij een sneller frame. Of ik zie het voor mezelf niet dat er spin in zit kan ook uiteraard nog :p ;-)

Maar goed gaan nog s paar keer trainen en kijken of het met de rakza beter gaat.

Jeroen, trainen is inderdaad het antwoord,
je kan pas het rubber beoordelen als je er wat langer mee gespeeld hebt
Bat: Butterfly Maze Passion FL
FH: Donic Akkadi 1.8
BH: Gewo Megaflex Controll 1.5

Bat: Butterfly TB Spirit ST
FH: Victas V >01 2.0
BH: T64 1.9

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 29 Nov 2012, 00:37

Hoi Wouter,

Jeroen, trainen is inderdaad het antwoord,
je kan pas het rubber beoordelen als je er wat langer mee gespeeld hebt

Ben ik met je eens, moet wel zeggen dat ik me met mijn backhand rubber (Xiom vega europe 2.0) vanaf het begin al redelijk thuis voelde. Hoop idd wel dat de rakza me nog beter gaat bevallen maar begin wel te denken dat soft rubbers meer mijn ding zijn.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Whazzup
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Whazzup » 29 Nov 2012, 21:27

Meer controle en dus geschikter voor de lagere klasse zou ik zeggen... Heel logisch toch? ;)
Gestopt momenteel
HTTC in Houten
HTTC 1 (eerste klasse)
Back to the beginning!

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 29 Nov 2012, 23:11

Meer controle en dus geschikter voor de lagere klasse zou ik zeggen... Heel logisch toch? ;)
Ja begin dat wel te denken maar bijvoorbeeld een Sriver G3 is ook redelijk voor mijn spel maar idd wel meer controle/grip op de softe rubbers ook al heb ik nog niet lang gespeeld met softe rubbers.

Hoop binnenkort nog een keer te kunnen trainen met de Rakza, en als het dan niet beter gaat denk ik dat k hem toch verkoop en voor soft rubber ga.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Whazzup
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Whazzup » 01 Dec 2012, 11:11

Verstandig!
Gestopt momenteel
HTTC in Houten
HTTC 1 (eerste klasse)
Back to the beginning!

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 12 Dec 2012, 12:55

Zo gisteren voor de 2e keer met mijn batje gespeeld en met de rakza ging het gelukkig al beter, heb nu ook wat meer met mijn forehand gespeeld. Gingen nog steeds veel ballen over de tafel met de rakza want moet nog wennen om een vlakkere slag te doen.

Begin nu wel iets aan effect uit het rubber te krijgen aan paar keer een reactie van mijn medespeler te horen :p, volgende week dinsdag clubkampioenschappen er mee spelen en als het dan niet gaat denk ik toch nog iets langzamer rubber voor mij.

Tot nu toe dus de Xiom vega die nog beter past bij mijn speelstijl maar Rakza gaat beter op de forehand want ivm de Xiom speelt deze iets directer en hardere stuit, de Xiom lijkt het alsof de bal zich even kort ingraaft in het batje
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 13 Dec 2012, 09:30

Dat dacht ik ook :O Maar Wouter is zo goed dat ze voor hem custom made worden ;)
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.