Review: Friendship 729 Dr. Evil

Hier kun je reviews vinden en plaatsen over normale, noppen en anti rubbers.
van_doorn
Moderator
Moderator

Review: Friendship 729 Dr. Evil

Berichtdoor van_doorn » 22 Apr 2011, 17:38

Inleiding
We hebben allemaal wel van die fases dat we twijfelen aan ons zelf of materiaal, waardoor we gaan denken om met noppen te spelen.
Ook ik heb deze fase gehad. Bij mij ging het om korte noppen op mijn backhand. De reden voor noppen op de backhand was voornamelijk
omdat ik moeite had met service return. Mijn oog viel op het friendship Dr. Evil rubber. Dit komt omdat ik deze ooit een keer
gekregen had van iemand en deze nog had liggen. Dr. Evil is een korte noppen rubber, waarbij sommige spreken over een anti korte
noppen rubber.

Foto’s
dr. evil.png
dr. evil.png (45.65 KiB) 2700 keer bekeken
Dr evil 1.jpg
Dr evil 2.jpg
Dr evil 3.jpg

Mijn Set-up voor deze review was:

Stiga Ulf "Tickan" Carlsson Allround classic
Butterfly Tackiness-D
Friendship 729 Dr. Evil

Eerste indruk:
Korte en redelijk harde noppen. Het viel mij op dat het harde korte noppen waren. Als je met je vinger over de noppen strijkt geven de
noppen niet mee.

Dikte:
De Dr. Evil wordt alleen in OX geleverd. Uiteraard kan je er zelf een spons aan plakken.

Snelheid:
Voor mijn gevoel is dit een redelijk traag rubber. Dit kan ook komen doordat mijn frame een allround Stiga Classic is en ik voornamelijk
gewend ben om met een offensief frame te spelen.

Effect:
Niet heel erg veel. In een goede kap bal zit redelijk wat effect, maar niet zoveel als dat je met een lange noppen rubber zou geven.

Controle:
Door de korte noppen en mijn langzame frame was het goed controllerende set-up. Kappen, schuiven en tikken ging allemaal prima.

Spinnen:
Topspin kan je naar mening met dit rubber vergeten. Misschien is het mijn techniek, maar ik kon er niet mee spinnen. Een bal vlak
afslaan of intikken ging daarin tegen met veel gemak.

Schuiven:
Stelt niet veel voor. In dit geval is schuiven het tafel houden van de bal. In de schuif ballen zit weinig effect. Dit is een voordeel want
je tegenstander trapt er snel in, wat resulteerd in een hoge bal die af kan slaan.

Blokken en kappen:
Blokken ging voor mijn gevoel redelijk moeizaam. Dit meer omdat ik daar weinig aandacht aan heb besteed. Ik ging namelijk de spin ballen
kappen. Met dit rubber is dat geweldig. Goed gecontrolleerd en goed plaatsbaar op de tafel. Mits de juiste techniek natuurlijk.
Afhankelijk van je kapbeweging kan je redelijk veel spin tot weinig spin geven. Dit maakt het moeilijk voor je tegenstander om te zien
hoeveel spin erin zit en hoe die erop moet reageren.

Serveren:
Serveren was erg leuk met dit rubber. Vooral het op het laatste moment draaien met je frame, zodat nog snel de noppen voorkomen zorgt
voor een tegenstander die niet goed weet wat die moet doen. Bijna alle ballen met serveren zijn dood. In het begin zal je tegenstander
hier aan wennen en fouten maken. Later in de game krijgt ie het door en moet je goed varieren met het normale rubber en je noppen rubber.

Gewicht:
Erg licht. Het is natuurlijk een OX versie dus dat weegt niet zoveel. Zorgt voor een lekkere lichte set-up.

Conclusie:
Heel erg leuk rubber om mee te spelen. Het aanpassen van mijn normale backhand naar dit rubber was vrij makkelijk. Ik was er snel aangewend.
De fun factor is de reden waarom ik deze set-up heb gehouden. Gewoon om weer eens wat te gebruiken tijdens een training. Uiteindelijk heb ik
besloten hier niet mee door te gaan. Dit omdat het mij teveel beperkt. Ik moet het in rally's toch vaak van mijn backhand (topspin) hebben en
met dit rubber beperk ik dat heel erg. Service ontvangst ging veel beter met dit rubber dan mijn normale rubber. Nu ik weer 4 weken getrained
heb op service ontvangst ligt het niet aan mijn rubber, maar aan mijn opvang positie, voetenwerk, moment van raken etc. Geen reden meer dus om
met noppen te spelen. Wil je een noppen batje waar je veel lol aan kan beleven, zou ik zeggen neem deze. Het heeft tijdens de training voor
veel leuke momenten gezorgd en zeg nou eerlijk voor 10 euro kan je dit rubber niet laten liggen ;)
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Re: Review: Friendship 729 Dr. Evil

Berichtdoor Sun Tzu » 18 Apr 2012, 10:53

Ik heb ze ook, leuk om mee te ouwehoeren op de training, niks voor serieuze wedstrijden in mijn ogen :p
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.