Noppentraining 1+2 juni 2019 bij Taverzo

Hier kun je informatie vinden of vragen dat te maken heeft met coaching, techniek en strategie.
nharmanus
Beginner
Beginner

Noppentraining 1+2 juni 2019 bij Taverzo

Berichtdoor nharmanus » 16 Feb 2019, 23:07

Zaterdag 1 juni en zondag 2 juni wordt al weer de 4e noppentraining bij Taverzo met Sebastian Sauer (en Raphael Graf) georganiseerd. Sebastian is voormalig 2e Bundesliga speler en naast trainer tevens ontwikkelaar van tafeltennismateriaal.(http://sauerundtroeger.de/en/).

Het weekend bestaat uit 5 trainingssessies van ongeveer 2 uur. Hierin worden diverse slagtechnieken uitgelegd. De oefeningen zijn tegen iedereen (maar ook met robot) te spelen, dus ook na dit trainingsweekend kun je je spel verbeteren.
De kosten hiervoor zijn 119 Euro per persoon. Maximaal 16 deelnemers. Betaling kan op de 1e trainingsdag.

De training is voor:
• jeugd en senioren
• elk niveau
• materiaalspelers en spelers die tegen materiaalspelers willen leren spelen

Tijdens het trainingsweekend zijn ook testbatjes aanwezig en kun je persoonlijk materiaal- en speladvies krijgen.

Meer informatie: Norbert Harmanus (norbertharmanus@hotmail.com)

Aanmelden alleen via http://www.noppen-lehrgang.de/

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Re: Noppentraining 1+2 juni 2019 bij Taverzo

Berichtdoor GarField000 » 24 Apr 2019, 10:55

Hmm. Ik ben net weer begonnen met lange noppen dus dit is misschien wel wat voor mij.

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 30 Apr 2019, 17:01

Ik heb me ingeschreven :)

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 07 Mei 2019, 17:27

ik ook.....
Alser allround
Hexer grip 1.9
Hexer grip 1.7

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 08 Mei 2019, 00:24

Het is vol :D

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 02 Jun 2019, 20:20

Dit weekend meegedaan, om ervaring op te doen met lange noppen. Goed bevallen. Ik heb goed inzicht gekregen over de voor en nadelen van LN. Duidelijke opbouw van de cursus, eerst geisoleerde slagen en later combineren,richting wedtrijdsituatie. Enkele hele goede tips over de strategie ,de zwakte, en de sterkte van het materiaal. Kortom een aanrader voor zowel de gevorderde als(in mijn geval ,een newbie) De techniek is niet makkelijk vanuit een aanval-verleden,maar rustig doortrainen en het de tijd geven.Volgend jaar weer ! en dan eens kijken hoe het er voorstaat.
Mep ze!
Alser allround
Hexer grip 1.9
Hexer grip 1.7

Danny1973
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Danny1973 » 02 Jun 2019, 21:24

Mepper, kost spelen met noppen meer of minder energie? Wel een een onverwachte overstap, en geen OSP meer in je hantekening.
Sanwei F3 pro kevlar 87 gram FL
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max

Sanwei Dynamo 82 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 2.0
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 03 Jun 2019, 17:52

De slagen zijn beperkter, de service ontvangst is veel makkelijker, en de hoofdtruc is heeel ontspannen spelen, en je bat heel losjes vast houden.
ik hoef zeker minder energie te gebruiken in het begin(service ontvangst) en de bewegingen zijn klein. dus aktief en zo relaxed mogelijk slaan.
Het ziet er misschien wat onbeholpen uit maar het is echt een fijngevoelige techniek, het is niet zo dat je alleen die noppen ervoor kan zetten, je moet zelf aktief blijven spelen.
De tegenstander gaat zeker meer fouten maken, en ik weet nu waarom ;)
De OSP was te springerig/snel, vandaar een rustiger trager frame. Osp is echt voor aanval/spin gemaakt heb ik nu kunnen vergelijken met een standaard frame. Misschien nog wel eens hun pips plank maar voorlopig hou ik het hierbij. Ik heb me voorgenomen om er 1 jaar mee te spelen, en dan volgend jaar weer dit weekend volgen om het verschil te ervaren.
Het is ook duidelijk waarom de frustratie bij de tegenstanders(en mij ook eerder) zo hoog op kunnen lopen, het lijkt alsof iemand met noppen "niks" doet, echter de bewegingen moeten wel goed getimed zijn en toch ook "agressief ontspannen". Dan pas worden noppen gevaarlijk, je reaktie tijd wordt heel kort en breken het aanvalsritme..
Mijn forehand aanval blijft uiteraard wel vol uit gaan ,dus dat veranderd niet. :)
Leuke uitdaging om dit gefaseerd toe te gaan passen. Was ook de tip van Sebastiaan, beter 2 slagen goed leren, dan weer 1 erbij, enz.
grappig is wel dat een deel van mijn hersenen dit niet wil, die wil in het oude patroon blijven, ook dat heeft Sebastiaan verteld, dus niet te snel opgeven(na 2 weken of zo)
Alser allround
Hexer grip 1.9
Hexer grip 1.7

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Jun 2019, 15:23

Leuk om te lezen, ik ben natuurlijk geen ervaren speler, maar van de 1,5 jaar dat ik nu speel, speel ik nu 1 jaar met noppen en het past gewoon heel goed bij mijn spelwijze... ik twijfel nog steeds om ook een 'normaal' rubber op de BH te nemen i.p.v. noppen, maar het bevalt me zo goed dat ik altijd maar denk: 'Waarom zou ik dat doen? Dan doe ik het toch eigenlijk voor mijn tegenstanders en niet voor mijzelf!?'.

Ook leuk om te lezen dat een ervaren speler zegt dat er wel degelijk techniek voor nodig is en daar ben ik het volledig mee eens.
Het is in mijn optiek alleen makkelijker om effect en snelheid uit de wedstrijd te halen wanneer jij dat wilt. Dus het past ook bij tactisch spelen, daar waar ik wel van houd.

Mijn FH ontwikkelt zich ook steeds beter, maar dan vooral op aanvallend vlak en blocken vind ik ook erg leuk om te doen... het blocken met mijn FH (normaal rubber) zorgt ook vaak voor de irritatie bij de tegenstander en de opmerking: 'Die irritante noppen ook' waarop ik dan weer kan reageren: "Dat zijn helemaal geen noppen hoor, maar normaal rubber, mijn noppen heb ik zojuist helemaal niet gebruikt'....

:-)