Welke robot zou mij kunnen helpen?

Hier kun je informatie vinden of vragen dat te maken heeft met coaching, techniek en strategie.
love2004
Beginner
Beginner

Welke robot zou mij kunnen helpen?

Berichtdoor love2004 » 17 Mei 2014, 08:01

Hallo allemaal,

Ik tafeltennis sinds afgelopen jaar en heb nu 1 competitieronde meegespeeld (4de klasse). Graag wil ik nu snel beter worden en zit ik eraan te denken een robot te kopen. Het is bijna vakantie en dan kan ik ook niet trainen op de club dus een robot thuis zou ideaal zijn. Ik wil graag bal vaster worden en vooral mijn backhand kan beter. Ik zie diverse sites met robotten te koop in zeer diverse prijsklassen. Ik hoef geen hele uitgebreide maar wel 1 met verschillende opties, zoals het spelen naar forehand en backhand. Welke kunnen jullie mij aanraden?

Ik hoop op tips.

benxx
Silver Member
Silver Member

Re: Welke robot zou mij kunnen helpen?

Berichtdoor benxx » 17 Mei 2014, 14:21

Ik heb een Tibhar RoboPro Plus tweedehands gekocht. Bevalt mij prima. Je kunt hem continu 1 kant op laten spelen of afwisselend FH en BH. Om van soort slag (backspin, topspin, zijspin etc) te wisselen moet je de kop handmatig verstellen. Apparaat werkt uitstekend, blijft nooit hangen en is zo opgezet en afgebroken. Hiervoor had ik een Joola buddy pro, 1 groot drama. De tibhar is grotendeels van metaal gemaakt en ziet er ook bijzonder degelijk uit.
Meppers 1 (Heeze)
2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Mank Limba MB Special :)
FH Spinlord Waran 2,0mm
BH Spinlord Stachelfeuer OX

Testvehikel:

MDP Teak
BH Spinlord Agenda OX
FH Spinlord Degu 1,5mm

ELO per 1 aug: 1408

love2004
Beginner
Beginner

Berichtdoor love2004 » 18 Mei 2014, 07:50

kun je me vertellen wat er mis is met de buddy pro. Ik had deze nou net in gedachten wegens een niet te groot budget. Tweedehands heb ik weinig gevonden

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 18 Mei 2014, 10:56

kun je me vertellen wat er mis is met de buddy pro. Ik had deze nou net in gedachten wegens een niet te groot budget. Tweedehands heb ik weinig gevonden
Mijn ervaringen(nieuw gekocht 2 jaar geleden):

Pro:
- Niet zo heel duur
- Simpele bediening
- Snel opgezet

Contra:
- Apart ballenvang net is wel nodig. Opzetten hiervan was erg lastig.
- Blijft vaak hangen, moet je weer stoppen, even gaan roeren in de ballenvoorraad en hopen dat hij weer verder gaat, vooral vervelend als hij vol zit.
- Balvlucht is zeer onregelmatig, regelmatig vliegen de ballen het net in of over of naast de tafel.
- Doordat hij altijd met twee rubberwieltjes tegelijk werkt (backspin en topspin)moet je altijd (te) lang met de afstandsbediening klooien voordat je een goede bal eruit krijgt
- Backspin is een moeilijke bal voor het apparaat, bij veel backspin stijgt de bal teveel en vliegt over de tafel.
- Je hebt wel een paar spietjes nodig om de hoek van de bal uitworp echt goed te krijgen.
- Kan geen service bal produceren.
- Je kunt hooguit 5 minuten aan een stuk trainen voordat je de ballen opnieuw erin moet gooien.
- Backhand forehand afwisseling is zeer onregelmatig (wellicht een voordeel)
- Bal uitwerp mechanisme oogt bijzonder fragiel, lijkt meer op speelgoed dan een apparaat van 200 euro

Eerste Buddy was na drie weken (hooguit 3 a 4 uur trainen) al kapot, garantie via Sport Europe/ Joola was erg slecht. Apparaat is de hele zomer (10 weken) weggeweest.

Mijn conclusies: Kost relatief weinig (toch nog altijd 250 euro incl net) maar ik vond hem z'n geld absoluut niet waard. Ziet er leuk uit maar ook erg fragiel. De Tibhar robopro heb ik tweedehands voor 350 euro gekocht, absoluut een topaankoop. 900 euro voor een nieuwe is wel veel voor een beperkte (qua mogelijkheden)maar degelijke robot. Qua mogelijkheden zou ik gaan voor de Donic 2050, ik heb alleen geen idee hoe degelijk deze is en hoe deze speelt.

Succes en laat het ons weten als je wat koopt en hoe het bevalt.

Ik heb de Buddy gelukkig 1,5 jaar geleden kunnen verkopen (met de nadelen erbij vermeld)
Meppers 1 (Heeze)
2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Mank Limba MB Special :)
FH Spinlord Waran 2,0mm
BH Spinlord Stachelfeuer OX

Testvehikel:

MDP Teak
BH Spinlord Agenda OX
FH Spinlord Degu 1,5mm

ELO per 1 aug: 1408

MvanL
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor MvanL » 02 Jun 2014, 18:41

Ik heb een newgy robopong 2050 vorig jaar tweedehands gekocht. Een heerlijke robot met behalve handmatige instellingen ook 64 voorgeprogrammeerde oefeningen. Bevalt prima en nog geen storing gehad. Er zijn ook goedkopere modellen van newgy.
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0

steven
Beginner
Beginner

Berichtdoor steven » 25 Sep 2014, 12:47

Beste,

Ik heb een robopong te koop model 2050 newgy van 1 jaar oud.
Intresse?0495/561378
Belgie...
Steven

Thomas
Super Member
Super Member

Berichtdoor Thomas » 25 Okt 2014, 12:26

@Steven,

Hoeveel kost het? :O