Backhand verbeteren

Hier kun je informatie vinden of vragen dat te maken heeft met coaching, techniek en strategie.
Herbert
Super Member
Super Member

Backhand verbeteren

Berichtdoor Herbert » 21 Feb 2012, 12:53

De laatste tijd is opgevallen dat mijn forehand een stuk beter is (geworden) en dat mijn backhand achterblijft, en een stuk minder is. sommige mensen zijn gewoon verbaasd als ze me zien spelen, hier in de competitie (jeugd) heeft iedereen een even goede backhand als forehand

met mijn backhand heb ik wel veel controle en veel terug, maar ik kan alleen schuiven en blokken omdat ik de eerste jaren nooit anders getraind heb. Een opening of zoiets heb ik dus totaal niet.

nu is mijn vraag hoe ik het beste mijn backhand kan verbeteren of trainen. iemand misschien tips of een site met filmpjes?

alvast bedankt:)
Yasaka Sweden Classic
Forehand: Darker VLON-S Blue (sponge), Zwart
Backhand: Friendship 729 FX-C, rood 1.8

Crisp
Beginner
Beginner

Re: Backhand verbeteren

Berichtdoor Crisp » 21 Feb 2012, 13:10

Hallo Herbert,

Het verbeteren van je backhand is voornamelijk trainen, trainen en nog eens trainen. Probeer tijdens de training en oefenwedstrijden je backhand zoveel mogelijk te gebruiken. Het belangrijkste wat je hierbij moet doen is het durven slaan met die backhand. Zet die knop in je hoofd om en zeg ik ga nu elke bal die hoog of lang genoeg is om te spinnen/openen gewoon proberen te openen. Oefening baart kunst. Je kan hier ook oefeningen op afstemmen. Je zou een backhand schuif oefening kunnen doen waarbij je elke 3de, 4de of 5de bal probeert te openen etc.

Hier is in ieder geval een link naar de E-learning site van de NTTB. Daar heb je vanuit elke hoek een video hoe je een bepaalde slag moet uitvoeren. http://nttb.spinfactory.info/" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes!
Laatst gewijzigd door van_doorn op 21 Feb 2012, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Herbert
Super Member
Super Member

Berichtdoor Herbert » 21 Feb 2012, 14:28

Bedankt voor je tips, hier kan ik wat mee!

de eerste trainingen maar eens gewoon met de backhand gaan openen:)
Yasaka Sweden Classic

Whazzup
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Whazzup » 21 Feb 2012, 19:45

Ik ken het probleem Herbert. Ik heb het ook gehad en nu doe ik ook al meer met mijn backhand, maar helaas nog steeds te weinig. Echter, dat is ook mijn kracht op de backhand, de vastheid. En ik ben er dan ook niet geheel ontevreden over. Sommige dingen kun / moet je niet willen veranderen. Maar als je het wilt proberen, dan zul je inderdaad een knop om moeten zetten. Je komt er vanzelf achter wat meer bij jou past. :) Proberen kan in ieder geval geen kwaad! Succes!
Gestopt momenteel
HTTC in Houten
HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Donic Bluefire M3 1,8 mm zwart
Backhand: Super Defense 40 1,3 mm rood
Back to the beginning!

Herbert
Super Member
Super Member

Berichtdoor Herbert » 24 Feb 2012, 14:28

De laatste training wat meer met mijn backhand gedaan, en het gaat al beter dan ik had gedacht.

verder is een vaste backhand inderdaad erg lekker, hoe minder je aanvalt hoe minder er mis gaat:)
Yasaka Sweden Classic

Whazzup
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Whazzup » 24 Feb 2012, 16:00

Mooi zo! :)
Gestopt momenteel
HTTC in Houten
HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Donic Bluefire M3 1,8 mm zwart
Backhand: Super Defense 40 1,3 mm rood
Back to the beginning!

ttv_marijn
Beginner
Beginner

Berichtdoor ttv_marijn » 24 Feb 2012, 19:23

Herbert,
Wat voor mij altijd erg helpt is als je jezelf terug ziet op video, dan weet je precies wat er fout gaat of mocht gaan bij de slag. Kun je daar je training weer op afstemmen.

succes ermee!