Service ontvangst

Hier kun je informatie vinden of vragen dat te maken heeft met coaching, techniek en strategie.
Danny1973
Gold Member
Gold Member

Service ontvangst

Berichtdoor Danny1973 » 29 Mei 2012, 18:19

Ik lees hier regelmatig op het forum dat er meerdere spelers zijn met problemen met servicesontvangst. Ik heb hiet tegenwoordig meer last van dan voorheen. Nou denk ik dat dit komt doordat ik nu een paar klassen hoger speel, dus de tegenstander zal gemiddeld gezien beter serever. Zou het ook niet komen door de materialen, en dan in het bijzonder door de rubbers van tegenwoordig komen. Waar srivers en mark v voorheen de standaard waren, speelt een groot aantal tegenwoordig met tenergy achtige rubbers. Aan de ene kant geven deze rubbers veel effect, maar pakken ze bij de ontvangst ook niet heel veel extra effect op waardoor de ontvangst een veel moeilijker onderdeel van het spel geworden is. Ik ben nu zelf een stap terug gegaan qua snelheid om dit probleem op te vangen. Met een off- frame en een wat softer rubber lijkt het probleem langzaam aan wat controleerbaarder. Wat is jullie ervaring, en hoe lossen jullie dit probleem op?
Donic Waldner Dicon 84 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Waldner Dicon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

ELO-Rating 1438

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Re: Service ontvangst

Berichtdoor Sun Tzu » 30 Mei 2012, 07:38

Kwestie van goed kijken en de bal met gevoel terug spelen, batje altijd in beweging houden bij een return en je hand ontspannen.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 30 Mei 2012, 09:03

Ik had hetzelfde probleem, voornamelijk door mijn te snelle set-up. Ik ben toen terug gegaan naar een Off- frame met 2 srivers. Dit heeft mijn techniek en ook mijn service ontvangst met 100% verbeterd. Maar het kijken naar de beweging en de bal is het aller belangrijkste. Mocht je twijfelen en niet zeker van je zaak zijn, ga dan niet afwachtend de bal terug slaan, maar spin hem, dit werkt vaak beter dan passief terug spelen.
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 14 Jun 2012, 16:22

Ik ervaar ook dat ik tegenwoordig veel meer kan met de service van mijn tegenstander omdat ik nu meer lef toon. Probeer de bal steeds vaker, zeker met mijn backhand, te spinnen en vaak met resultaat. Geen alles of niets bal, maar gewoon met gevoel de bal terugbrengen, zeker als je van een snel open spelletje houd!
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C