Wensenlijstje

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
Danny1973
Gold Member
Gold Member

Wensenlijstje

Berichtdoor Danny1973 » 31 Mar 2016, 05:41

Hebben jullie dat ook, er blijven mooie nieuwe producten uitkomen, maar wat is nou het beste rubber of frame om te kopen.
Ik heb zelf sinds kort twee mooie nieuwe frames, jawel geen osp maar 2 zlf frames van Butterfly. De Liu Shiwen en de Ai Fukuhara Pro.
Qua rubbers blijf ik toch echt wel nieuwsgierig, maar vind het wel wat prijzig om regelmatig te testen. Ik ben zelf op dit moment vooral nieuwsgierig naar de Xiom omega v asia waar ik zeer goede reviews over heb gelezen.

Wat staat er bij jullie op dit moment boven aan jullie wensenlijst qua rubbers en frames?
Donic Waldner Dicon 84 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Waldner Dicon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max

ELO-Rating 1438

krisvd
Advanced Member
Advanced Member

Re: Wensenlijstje

Berichtdoor krisvd » 31 Mar 2016, 06:09

Ik begrijp het helemaal, ik kan het ook niet laten om regelmatig reviews te lezen en de nieuwtjes te volgen.
Op mijn lijstje te testen staan nog:
* Butterfly Fukuhara Ai Pro ZLF
-> Dus als je je ervaringen hiermee wil delen... :)
*Butterfly Garaydia ALC
-> Ik heb zelf nog geen ALC-frame kunnen testen maar aangezien dit soort frames het beste zou samen gaan met Tenergy's, ben ik echt benieuwd.
-> Waarschijnlijk de volgende aankoop. :)

Qua rubbers zijn het vooral de Donic Barracuda, Donic Acuda S2, Tibhar 5Q, Butterfly Tenery 80.

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 31 Mar 2016, 16:46

Ik ben geen tenergy kenner, maar heb wel een alc gehad. De timo boll spirit. Ik was daar redelijk enthousiast over. Het was mijn eerste serieuze uitstap vanaf volhouten frames. Op dat moment enorm populair, maar volgens mij niet meer helemaal het topstuk in de ALC serie. Ikzelf zou de Viscaria uit die serie nog wel eens willen proberen.
De review met de Fukuhara komt nog zodra ik er iets meer mee gespeeld heb, maar het lijkt een blijvertje te worden. Ik ben meer onder de indruk van dan de ZLF dan de AlC, ZLC , ULC en SZlC voor zover ik ermee heb gespeeld ( ondertussen uit alle series wel eentje gehad)
Zoals jij aangeeft is ook voor mijn de Barracuda iets wat ik ooit ook weleens zou willen spelen. Ik speelde laatst tegen iemand die daar zoveel controle mee had met blokken en schuiven. Een prima backhandrubber lijkt mij.

Er is nog veel leuks wat ik nog zou willen..,maar tijd en geld!!

ELO-Rating 1438

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 08 Apr 2016, 14:25

Ik heb nu al teveel spullen maar als ik dan toch een lijstje moet maken;
Joola Eagle Speed
Tibhar Samsonov Power Wood
Xiom Diva en Acro
Mizuno swifter
Misschien ook de Joola Fever
21 batjes en nog steeds wensen! Pure hebzucht.
Yinhe J1 Ayous wood
F.H. Milky Way Venus 1,9
B.H. Donic Bluefire M-2 2,0

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 08 Apr 2016, 17:53

21 frames op voorraad, dat is een aardige collectie. Ik blijf monteel steken op slechts 6, dus dat valt eigenlijk best wel mee.
Die eagle heb ik eens voor een jeugdlid besteld. Prima prijs kwaliteit verhouding.

ELO-Rating 1438

Timo B.
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Timo B. » 09 Apr 2016, 14:07

Momenteel 3 frames in mijn bezit, waarvan 2 die te koop staan (Super ZLC replica's van de JM & ZJ).

Wat ik nog graag een keer zou willen proberen zijn qua frames de Garaydia ZLC en de Innerforce ZLF/T5000. Verder ben ik, zeker na alle positieve reacties die ik hier gelezen heb, ook zeer benieuwd naar de OSP Virtuoso en de Acoustic/Violin.

Qua rubbers speel ik eigenlijk al een hele tijd met Tenergy's (05 & 80). De 80FX wil ik nog wel eens proberen, is de enige Tenergy die ik nog nooit heb gehad. Verder ben ik nieuwsgierig naar de Butterfly Bryce Highspeed .
Butterfly Tiago Apolonia ZLC
Butterfly Rozena / Butterfly Rozena

krisvd
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor krisvd » 09 Apr 2016, 14:38

Hey Timo,
Is de T80 makkelijker te controleren dan de T05 op de bh? Speel zelf met 2xT05, maar ben aan't twijfelen over T64 of T80 op bh.

Mvg,
Kris

Timo B.
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Timo B. » 09 Apr 2016, 14:51

Persoonlijk bevalt de 80 mij veel beter op de BH, zowel qua aanval (tikken/spin) als qua controle. Heb vrijwel alle Tenergy's op de BH geprobeerd... Alleen de 80FX (nog) niet. De controle met de 80 vind ik zeker stukken beter dan met de veel springerige 05!

krisvd
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor krisvd » 09 Apr 2016, 15:04

Bedankt voor de snelle reactie!
Maar voor de fh bevalt de T05 dan wel beter? Geen fh-rubber die T80?

Timo B.
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Timo B. » 09 Apr 2016, 15:13

T05 op m'n FH speel ik al mee sinds dat het rubber net op de markt gekomen is. De T80 en T64 beide ook op de FH geprobeerd (in diverse diktes ook) maar deze halen het allemaal niet bij de T05! Dus de T05 is en blijft mijn nummer 1 FH rubber ;-)

krisvd
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor krisvd » 09 Apr 2016, 16:26

Bedankt Timo!

Om toch nog een beetje On Topic te blijven, er zijn enkele nieuwe frames van Butterfly waarvan 1tje nog op m'n wensenlijstje terecht gekomen is:
- Butterfly Marcos Freitas ALC (lijkt naar het schijnt een beetje op de befaamde Michael Maze)

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 24 Apr 2016, 11:01

Hij staat niet op mijn wensenlijstje maar toch aangeschaft; Stiga Emerald VPS-V.
Misschien wel het mooiste fabrieksframe wat ik gezien heb. Geen Stiga stickertje onderop het handvat maar een mooi geemaileerd ingelegd plaatje en de handvat lens is van zwart met zilver metaal. Het groen ebben blad is zo mooi dat je er eigenlijk geen rubber op wil plakken.
Bijlagen
300_8984-01.jpg
Yinhe J1 Ayous wood
F.H. Milky Way Venus 1,9

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 24 Apr 2016, 12:19

Dit is indedaad een plaatje. Stiga maakt mooie frames, zoals ook de rosewood serie. Ik ben zelf geen groot fan van de opvallende kleurtjes zoals Butterfly vaak gebruikt. Ik vind dit ook mooi bij OSP frames. Klassieke look, keurige afwerking en mooie fineren.
De Nittaku Balsatec Outer die ik op dit moment ook heb is ook echt een prachtig frame met klassieke uitstraling. Maar ik ben het met jou eens, zonder rubbers zijn dit mooie frames om te zien.

ELO-Rating 1438

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 26 Apr 2016, 10:55

De embleempjes op het handvat maken dit batje ook met rubbers fraai. Ik begreep dat de Infinity deze mooie plaatjes nu ook heeft. Mijn Infinity moet het nog met een goedkoop stickertje en plastic lens doen
Misschien gaat Stiga alle wat duurdere batjes wel zo uitvoeren.
Yinhe J1 Ayous wood
F.H. Milky Way Venus 1,9