nieuw in de tafeltennis

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
desissendeslang
Beginner
Beginner

nieuw in de tafeltennis

Berichtdoor desissendeslang » 13 Jul 2016, 13:00

Beste mensen,

Ik ben nieuw in de tafeltennis en heb nog maar pas besloten dat ik er mee wil beginnen. Ik kan voor een niet-tafeltennisser redelijk spelen en ik wil het eens wagen om bij een club te gaan spelen. Ik heb een simpel batje en wat balletjes en daar blijft t bij. Ik dacht dat t goed was maar hoor zojuist dat andere spelers het hebben over rubbers. Naast t feit dat ik niet weet wat rubbers zijn wil ik graag van alles erover weten en wat ik nodig heb om te gaan spelen.

Alvast bedankt,

Timo

benxx
Silver Member
Silver Member

Re: nieuw in de tafeltennis

Berichtdoor benxx » 14 Jul 2016, 08:55

Als eerste: Welkom op dit forum en in de tafeltennis wereld. Tsja, meteen een lastige vraag. Als je batje genoeg grip heeft (kun je aan een gevorderde speler vragen bij je club) kun je er best mee gaan spelen, heb ik 6 jaar geleden ook gedaan. Wil je iets nieuws en niet te duur dan is zoiets wellcht een optie http://www.sporteurope.nl/nl/4/don03000 ... wingo.aspx
Voor een los frame met 2 rubbers ben je al gauw 80 tot 100 Euro kwijt. Mijn advies is: speel eerst een tijdje met je eigen frame of zoiets als ik hierboven noemde en als het bevalt praat dan eens met een trainer en vraag hem/haar welk frame en rubbers goed bij jou passen.
Veel plezier!
Meppers 1 (Heeze)
2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Mank Limba MB Special :)
FH TSP Ventus Soft 2,0mm
BH Lion Claw 0,5mm

Testvehikel:

MDP Teak
BH Spinlord Dornenglanz OX
FH Adidas P7 1,8mm

ELO per 1 aug: 1408

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 15 Jul 2016, 08:37

Welkom op dit zeer leerzame forum!
Onze trainer geeft elke beginnende speler het zelfde houtje en rubbers.
Frame Yasaka Sweden Classic
Rubbers Yasaka Mark-V dikte 1,8
Deze combo is niet te snel en uitstekend om je slagen goed mee te leren.
Veel plezier! Floris
Alser Allround 5
F.H. Friendship Faster 1.8
B.H. Xiom Vega Japan 1.8

Red
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Red » 27 Aug 2016, 11:06

Een tafeltennisbatje bestaat uit een blad, voornamelijk gemaakt van verschillende soorten hout plus 2 rubbers, een op de voorhand en een voor de backhand. Deze rubbers (meestals inklusief spons) zijn los verkrijgbaar, dat zullen dan wel de 'rubbers' zijn waar het de leden over hebben.

Ik heb heel recent 2 batjes voor beginners voor nog geen 20,- per stuk inclusief verzendkosten gekocht, met carbon OFF-bladje en eenvoudige maar bekende chinese rubbers (o.a. de Friendship 729), batjes dus waar ook gevorderden aardig mee kunnen opschieten.

Mijn batje voor deze seizoen zit qua kosten onder de €40,- en het is mijn antwoord op de prijsontwikkeling van de afgelopen 10+ jaar.
Fl ügelstutzer
Seizoen 2016/2017: Palio TCT Palio CJ8000 Kokutaku 110
Reserve Yinhe T-7 Palio CJ8000 RITC/729 755 Mystery III