Nog steeds een beginner, maar...

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
beginspeler
Beginner
Beginner

Nog steeds een beginner, maar...

Berichtdoor beginspeler » 26 Okt 2017, 12:48

Hoi allemaal,

Ik ben iets meer dan een jaar hier geregistreerd, en dat deed ik destijds omdat ik op kantoor af en toe een potje tafeltennis en een batje zocht. Dat doe ik nog steeds (maar wel iets geregelder :) ) en zoek ik nog steeds.

Ik speel nu met een Cornilleau Solo, hij krijgt 2 sterretjes van de makers. Als ik zo wat online lees, heeft hij speed 5 en spin 5, control 9.

Voor het spelplezier zoek ik eigenlijk een batje dat wat meer speed en spin heeft. Waar zou ik dan voor kunnen gaan? Elke tip is welkom!

CSBV
Advanced Member
Advanced Member

Re: Nog steeds een beginner, maar...

Berichtdoor CSBV » 26 Okt 2017, 16:51

Is heel afhankelijk van wat je wil. Is het puur voor op kantoor of wil je ook bij een club gaan spelen. En budget speelt natuurlijk ook mee.
Stiga Offensive Wood Kjell Johansson C40 Sanwei Target National max Sanwei Target National max
MDP custom all wood Sanwei Target Provincial 39° 2.2 Sanwei Target Provincial 39° 2.2

ELO rating : 1376

beginspeler
Beginner
Beginner

Berichtdoor beginspeler » 26 Okt 2017, 18:24

Voorlopig nog op kantoor, met twee kleintjes en een derde onderweg zie ik me nog niet heel fanatiek beginnen. Qua budget max 50,-. Liever iets minder, dus tweedehands is geen enkel probleem.

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 26 Okt 2017, 18:56

http://www.sporteurope.nl/nl/3/rubbers/ ... 2&pagenr=0

http://www.sporteurope.nl/nl/3/frames/a ... _price_asc

Neem eens contact op met Sport Europe. Ik zou zelf qua frame voor de Waldner of Appelgren Allplay gaan. Betaalbaar goed kwaliteitsframe. Qua rubbers vind ik de friendship 729 super soft in 1.8mm. Als je deze rubbers een beetje netjes schoon houdt met simpel wat afspoelen met lauw water gaan deze lang mee. Betaalbaar, goede levensduur en bij elkaar een leuke opstap vanaf het kant en klare batje.
Mocht je uiteindelijk verder gaan en nog wat beter gaan spelen zijn de rubbers van het frame te verwijderen en kan je eenvoudig upgraden naar mogelijk een sneller en misschien iets duurder rubber.
Mijn zoon heeft met deze rubbers een aantal jaar gespeeld, ook in de eerste klasse jeugd.
Donic Waldner World Champion 89 - 88 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Ovtcharov True Carbon 84 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max

beginspeler
Beginner
Beginner

Berichtdoor beginspeler » 27 Okt 2017, 07:24

Hi Danny, dank je voor je antwoord! Dat ziet er best goed uit inderdaad, en betaalbaar. Ik stuur je even een PM voor wat meer informatie :)

Timo B.
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Timo B. » 28 Okt 2017, 23:08

Voorlopig nog op kantoor, met twee kleintjes en een derde onderweg zie ik me nog niet heel fanatiek beginnen. Qua budget max 50,-. Liever iets minder, dus tweedehands is geen enkel probleem.
Dit mag toch geen probleem zijn? Heb zelf 3 kleintjes en ik train één avond per week, speel een avond competitie en val ook af en toe nog wel eens in😉
Butterfly Tiago Apolonia ZLC
FH: Butterfly Rozena 2.1
BH: Butterfly Rozena 2.1

Docos Leiden | 3e klasse West

beginspeler
Beginner
Beginner

Berichtdoor beginspeler » 29 Okt 2017, 05:31

Dit mag toch geen probleem zijn? Heb zelf 3 kleintjes en ik train één avond per week, speel een avond competitie en val ook af en toe nog wel eens in😉
Haha, ja, dat klopt wel. Hopelijk word ik van m'n donic appelgren allround met Vario en Vario soft rubbers zo enthousiast dat ik toch de stap zet ;)

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 29 Okt 2017, 09:49

Wellicht eens kijken bij een club in de buurt met een vaste trainingsavond. Dat is vaak een goede stok achter de deur en misschien de volgende stap om nog meer van het tafeltennis te genieten.
Donic Waldner World Champion 89 - 88 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.

Donic Ovtcharov True Carbon 84 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max

Timo B.
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Timo B. » 29 Okt 2017, 12:00

Ja daar heb je zeker een punt Danny!
Waar kom je vandaan ‘beginspeler’?

beginspeler
Beginner
Beginner

Berichtdoor beginspeler » 29 Okt 2017, 16:27

Hi Danny, Timo,

Ik woon in Rotterdam IJsselmonde. Geen idee eigenlijk of hier een club in de buurt zit. Behalve Feyenoord natuurlijk. Maar daar wil ik het na gisteren liever even niet over hebben ;)

Timo B.
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Timo B. » 29 Okt 2017, 20:00

Daar zou ik het sowieso nooit over hebben, maar goed dat is een andere discussie...
Wellicht is het wel aan te raden om eens bij FvT te gaan kijken en eens een avondje te gaan ballen. Fijne zaal om te spelen, ben er zelf ook een paar keer geweest. Misschien gaat het dan toch kriebelen, maar daar kom je maar op één manier achter...