T2 Asia Pacific

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
Danny1973
Gold Member
Gold Member

T2 Asia Pacific

Berichtdoor Danny1973 » 05 Nov 2017, 11:31

De laatste tijd heb ik redelijk wat beelden voorbij zien komen van de nieuwe T2 APAC formule. Ik vind de opzet wel iets van deze tijd. Er zit wat meer show, en zeker wat meer tempo in het spel. Ik denk dat deze formule best wel eens een goede gedachte kan zijn om de sport wat populairder te maken. Goede spelers, en speelster, iets meer trendy gekleed, een opvallende tafel...en een klok die de lengte van een partij bepaald. Wat denken jullie...heeft dit iets voor de toekomst van tafeltennis?

Hoofdpagina http://t2apac.com/
Uitleg regels http://t2apac.com/format/
Donic Waldner World Champion 89 - 93 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Waldner World Champion 89 - 91 gram FL
FH: Joola Rhyzer 48 max
BH: Joola Rhyzer 48 2.0

CSBV
Advanced Member
Advanced Member

Re: T2 Asia Pacific

Berichtdoor CSBV » 05 Nov 2017, 12:08

Voor er bij? Ja, leuk om te zien en het lijkt alsof de spelers er ook lol in hebben.
In de plaats van huidige? Nee. Werkt alleen bij teams en als ik me niet vergis telt elke gamewinst als een punt. Dan is spelen op tijd zeer nadelig voor verdedigers en haal je nog meer variatie uit het spel.

Gaat dit de sport populairder maken? Noem me pessimist, maar ik denk dat de gemiddelde tafeltennis toeschouwer ook een tafeltennisspeler is. Misschien trek je meer publiek, maar dat zijn de mensen die al in de sport aanwezig zijn. Verwacht niet dat er veel 'buitenstaanders' bij komen.
Setup 2e helft 2018 : Stiga Offensive Wood Kjell Johansson C40 Yinhe Big Dipper 38° max Reactor Ckylin max
Reserve : MDP custom all wood Sanwei Target Provincial 39° 2.2 Sanwei Target Provincial 39° 2.2

ELO rating : 1352

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: T2 Asia Pacific

Berichtdoor Danny1973 » 05 Nov 2017, 20:31

Daar heb je absoluut een punt. Dit past qua score inderdaad meer bij aanvallende spelers, en een mooie partij tussen een aanvaller en verdediger zijn vaak de leukere om naat te kijken. Of het meer kijkers buiten de sport zal trekken weet ik niet zeker. Het doet in ieder geval wat minder ouderwets aan. Misschien dat een modern sterk merk als Red Bull zo'n evenement een impuls kan geven waardoor het populairder zou kunnen worden als kijksport. Ik kijk zelf wel eens voetbal, maar uiteindelijk is dat qua score een relatief saaie sport. Bij veel sporten is het scoreverloop veel spannender. Basketbal, handbal vallen bijvoorbeeld op door veel meer doelpunten.
Misschien is het lastig om tafeltennis mooi en duidelijk in beeld te brengen. Misschien missen wij te lang een locale held. In Zweden en Duitsland is het een stuk populairder als sport dan hier. Waldner en Boll zijn daar heel populaire sporters.
Misschien heb je gelijk dat het een leuke competitie voor erbij. Vooral een stuk tijdsdruk bij een concentratiesport is misschien niet een goede toevoeging.
Donic Waldner World Champion 89 - 93 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Waldner World Champion 89 - 91 gram FL
FH: Joola Rhyzer 48 max
BH: Joola Rhyzer 48 2.0