2018

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
Floris
Super Member
Super Member

2018

Berichtdoor Floris » 29 Dec 2017, 18:39

Ik wens iedereen op dit forum een succesvol 2018 toe!
Mijn goede voornemen voor 2017 was nix meer kopen. Toch 8! Frames gekocht en wat rubbers. Volkomen onnodig, maar.....
Geniet van het spelletje!
Yasaka Ma Lin Extra Offensive
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max

Giant Dragon Superbalsa 2 mod.
F.H. Globe 999 1.0
B.H. Globe 999 1,0

mank
Platinum Member
Platinum Member

Re: 2018

Berichtdoor mank » 29 Dec 2017, 19:15

Kan je beter frames gaan bouwen. Veel goedkoper. Ik raakte de drang om nieuwe frames zowel als rubbers te testen er voor groot deel door kwijt. Bevielen de rubbers me niet helemaal dan had ik wel een ander frame of maakte ik een ander frame.
Het frame pas ik dus aan mezelf zowel als aan de rubbers aan.
Dan passen de rubbers meestal al zoveel beter dat het nog weinig uitmaakt,
De lol is dan het leren combineren,en beter leren voorspellen hoe het batje uitpakt.
Zowel voor mezelf als anderen vindt en vind ik dat leuk om te doen omdat het toch voorspellen blijft,
Ik kan er dus ook naast zitten en zeker hier, met allemaal mensen die ik nooit heb zien spelen,
Dat geeft alleen ook een soort uitdaging en spanning denk ik.
Ik ben alleen geen tt goeroe die het wel even weet te vertellen en op wiens advies dan vetrouwd kan worden.
Laat me dus ook niks aanrekenen als iemand een miskoop begaat op mijn advies omdat ik geen adviezen geef maar suggesties. Grotendeels kijkend in een glazen bol (of computer scherm).
Desalniettemin wens ik iedereen een goed een sportief jaar en jaren toe.... vorig jaar, oud jaar, nieuw jaar volgend jaar..

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 29 Dec 2017, 22:09

Minder gekocht dan voorgaande jaren maar ook het nodige kunnen verkopen. Afgelopen competitie in de 2e klasse geprobeerd om met VH korte noppen en BH halflange noppen te spelen maar daarmee kwam ik niet echt op gang. Uiteindelijk toch weer met de P7 en OX noppen gespeeld en daarmee weer wat beter op gang geraakt. Uiteindelijk de laatste 3 wedstrijden met een super kleverig rubber en harde spons gespeeld en dat beviel zo goed dat dit rubber erop blijft. BH werd een zorgenkindje omdat ik toch aanvallender wilde spelen en dat met OX lange noppen moeizaam ging en met dikke spons het gevoel weg was. Op advies van een collega tt'er Butterfly Super Anti 1,9mm op de BH gelegd en zie, helemaal geweldig. Ik kan er dezelfde slagen mee maken als met de lange noppen maar kan er ook veel beter mee blokken, counteren en zelfs een beetje topspin mee spelen. Het is voor mij een soort backside rubber wat je net zo kunt spelen als lange noppen. Voeg daarbij dat veel mensen moeite zeggen te hebben met anti en ik zie het wel gebeuren komend seizoen.
In ieder geval de beste wensen voor het komende seizoen en mep ze!
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 01-12 1469

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 30 Dec 2017, 19:34

Voor mij afgelopen competitie 5e klasse gespeeld en het team helaas gedegradeerd door dat we sterke poule hadden en paar teamgenoten ondermaats hebben gespeeld. Ik ben onverwachts met 44% de hoogste van het team geworden qua percentage tegen de verwachtingen in.

Volgende competitie samen met een andere speler ingeschreven in de 4e klasse. Zal voor mij dus pittig genoeg worden in die klasse want verwacht niet dat ik daar veel ga winnen maar is wel een mooi leerseizoen in t verschiet zeker aangezien ik nog maar 1 jaar in de 5e klasse speel.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

knakkie
Beginner
Beginner

Berichtdoor knakkie » 31 Dec 2017, 14:55

Iedereen een fijne jaarwisseling toegewenst en laten we er weer een mooi tafeltennisjaar van maken!

Let op met het vuurwerk 8-)