Gekleurd Rubber ???

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
yoyoman
Advanced Member
Advanced Member

Gekleurd Rubber ???

Berichtdoor yoyoman » 03 Feb 2021, 21:44

Weet er iemand waar het nieuwe gekleurde rubber te koop is??
Lijkt mij wel leuk om na 63 jaar ping pongen met een rode en een zwarte kant eens te spelen met andere kleuren.
Ik kon niets vinden dus als er iemand tips heeft ??
Graag

pipplayer
Advanced Member
Advanced Member

Re: Gekleurd Rubber ???

Berichtdoor pipplayer » 05 Feb 2021, 16:09

In de 1970,s speelde ik ook met allerlei kleuren rubbers. Geel, groen en oranje van Joola. Blauw van Donic en paars van Friendship. En uiteraard ook zwart en rood. Misschien ook nog wel van andere merken. Toen vooral de lange noppen populair werden en er nog met dezelfde kleur op beide zijde van het batje gespeeld mocht worden veranderde men de regels. Vooral spelers met een combi batje hadden voordeel omdat ze onder tafel hun batje draaiden voordat ze serveerden. Als tegenstander kon je slecht zien met welk rubber er geserveerd werd (gevolg een foute return) en zo had de tegenstander eenvoudig een punt binnen. Door nu verplicht met 2 kleuren rubber op je batje te moeten spelen kan je als tegenstander zien met welk rubber er geslagen wordt. De gekozen kleuren waren rood en zwart. Ook je hand en batje onder de tafel houden voor dat je daadwerkelijk serveerde werd verboden. Nu komen de kleuren weer terug maar volgens mij kan je niet eindeloos combineren. Ik dacht dat altijd een zijde van het batje een zwart rubber moest zijn. Dit i.v.m het contrast wat duidelijk aanwezig moet zijn. (Echter dit weet ik niet zeker)
Zoals vaak gezegd dat het klassieke batje rood met zwart is klopt dus niet helemaal.
De 4 kleuren die nu naast zwart en rood zijn toegestaan worden: groen, blauw, roze en paars.

Ps, waar te koop ? Geen idee nog.
Frame: Sanwei Fextra (Nordic VII)
Forehand: LKT Pro XP
Backhand: Yasaka Rakza 7