WUTTO hardbat (planken) toernooien

Hier vind je informatie over toernooien
Ted van der Meer
Beginner
Beginner

WUTTO hardbat (planken) toernooien

Berichtdoor Ted van der Meer » 20 Jun 2013, 07:54

Volgende week zaterdag eindigt het voorjaarsseizoen van de WUTTO. Dan hebben we negen toernooien achter de rug. Er werd / wordt gespeeld in Grootebroek (ttv Stede Broec), Klazienaveen (De Treffers '70), Utrecht (SVE), Soest (SHOT), Amersfoort WUTTO i.s.m. ttv Hoogland), Terborg (Hercules), Den Haag (Steeds Hoger/TSB en Nijkerk (REGA).

Wat wel genoemd wordt 'plankjes-tafeltennis' is een eenvoudige vorm van de tafeltennissport. Het spelen met hardbats zorgt voor een zekere nivellering, want je kunt niet meer via effectvolle services en zware spinballen direct punten scoren. Het is - omdat alles wat langzamer gaat - een veel minder snelle sport.

Voordeel of naddel?

Er zitten natuurlijk meerdere kanten aan. Als je houdt van het zeer snelle spelletje kan het hardbat tafeltennis in eerste instantie een beetje sloom overkomen. En je kunt ook behoorlijk gefrustreerd raken, omdat je wel wilt spinnen maar dat heeft geen enkele zin. Maar degenen die ermee in aanraking komen, trekken al heel snel andere conclusies. Het is een echte atletensport. Je moet het helemaal ZELF doen, dus het aspect "materiaalsport" (verschillende frames en rubbers) valt weg.

Enfin, iedereen moet het maar zelf beoordelen. Feit is dat de WUTTO-toernooien in aantal enorm groeien en dat is geen toeval. In het najaar komen er in ieder geval nog toernooien in Middelburg, Hoorn en Hilversum.

Het jaarlijkse hoogtepunt vindt plaats tussen Kerst en Nieuwjaar. Dan wordt er in allerlei categorieën - van beginners tot toppers - gespeeld om de titels. Voor de twaalfde keer komen er WUTTO-wereldkampioenen. Naast mannen en vrouwen tegenwoordig ook jongens en meisjes.

Ik raad iedereen aan om eens te proeven van de WUTTO-toernooien. Als je er niks aan vindt, dan doe je daarna gewoon nooit meer mee. Maar wie weet, misschien word je wel getroffen door het 'plankjes-virus'!

Wil je meer weten kijk dan eens op http://www.wutto.org" onclick="window.open(this.href);return false; of stuur een mailtje naar info@wutto.org.

Ted van der Meer, voorzitter van de WUTTO

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: WUTTO hardbat (planken) toernooien

Berichtdoor Danny1973 » 01 Jul 2013, 20:30

Bij ons op de club is het redelijk populair. De laatse paar jaar een clubtoernooi en een aantal leden spelen ook redelijk wat toernooien. Het is wel heel apart dat sommige spelers hier heel goed in blijken te zijn die normaal niet zo hoog spelen terwijl andere er juist niets van kunnen terwijl ze toch een aardig niveau met een normaal batje spelen. Ikzelf kan er niet veel van en vind het vooral frustrerend dat ik met mijn spinbal die best aardig is er met een plankje echt helemaal niets mee kan. 1 keer per jaar is voor mij echt meer dan zat, maar er zijn er bij ons een aantal die er echt heel enthousiast over zijn. Zeker de moeite waard om eens te proberen.
Sanwei Dynamo 82 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Sanwei Dynamo 92 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

Whazzup
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Whazzup » 03 Jul 2013, 10:56

Ik denk dat het ook veel met balgevoel heeft te maken vooral en minder met techniek. Dus al ben jij de beste spinner (meestal techniek???), dan kun je hier zwaar slecht in zijn. ;)
Gestopt momenteel
HTTC in Houten
HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Donic Bluefire M3 1,8 mm zwart
Backhand: Super Defense 40 1,3 mm rood
Back to the beginning!

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 03 Jul 2013, 14:45

Met ons planken toernooi kan ik aardig met de beste spelers mee, dus mij ligt het wel
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 01-12 1469

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 03 Jul 2013, 20:04

Whazzup, ik kan gewoon niet zo heel goed tegen mijn verlies en baal er dan al snel van als het ech niet lukt. Ik doe dan net alsof mijn techniek te goed is.
Benxx, Senkakujo? Wat is dat nou, nog nooit van gehoord.
Sanwei Dynamo 82 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Sanwei Dynamo 92 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 05 Jul 2013, 09:33

Benxx, Senkakujo? Wat is dat nou, nog nooit van gehoord.
http://www.senkakujo.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Trage backhand speelt geweldig voor mij. Samen met de dunne onderlaag van de Claw heb ik veel controle en kan ik lege ballen op mijn backhand aanvallen met topspin.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 01-12 1469