Gezocht: Off+ frame/rubbers

Hier kun je materiaal kopen of te koop aan bieden.
GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Gezocht: Off+ frame/rubbers

Berichtdoor GarField000 » 25 Feb 2020, 10:20

Voor een clubgenoot met weinig middelen ben ik op zoek naar een snel off+ frame. Moet nog wel nieuw beschikbaar zijn.
Ook wat snellere rubbers zoals razanter oid.
Hoeft allemaal niet in perfecte staat te zijn ...

Waar het om gaat is uitzoeken of dat wat voor hem is. Hij is een getalenteerde speler maar met geen financiële middelen.
Zijn ouders staan onder toezicht ..... Hij heeft nu een oud frame met rubbers.

Wat ik zou willen is goekoop een goed frame/rubbers voor hem vinden zodat hij kan proberen of het bij hem past.
En van daaruit kijken wat we voor hem kunnen kopen. De club gaat dan uit een speciaal potje zijn nieuwe set voor hem kopen.

Dus om te testen hoeft de kwaliteit niet heel goed te zijn ..... Maar nog wel dusdanis dat hij er even mee kan spelen of het bij zijn spel past.

Het is een zeer aanvallende speler ... speelt top spin met fore en backhand. Backhand meer spin, forehand meer snelheid.

PRIJS: Ze weinig mogelijk hahaha. Ik wil dit voor hem betalen .... maar ik ga geen 100 euro uitgeven voor een test van 2 avonden.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro LIgna ALL+
FH: DHS Skyline 3-60
BH: DHS Skyline 3-60

Tim
Advanced Member
Advanced Member

Re: Gezocht: Off+ frame/rubbers

Berichtdoor Tim » 25 Feb 2020, 10:32

Hoi,

Ik heb voor je nieuw een Butterfly SK7 voor € 50 of een Ma Lin carbon voor €30?

Als je geinteresseerd ban kan je me mailen op mvr@wooninvest.nl

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Feb 2020, 10:58

Thx. Frame is toevallig al gelukt. Stonden nog wat opties bij te koop en heb net een Andro Kanter FO OFF overgenomen van iemand.

Nu alleen de rubbers nog.
----------------
Groetjes Marc

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 25 Feb 2020, 16:31

Heb nog wel een 2x gebruikte Rasanter R47 (rood, max) liggen, en een 2x gespeelde Gold Arc 8 (zwart, 47.5º, 2.1mm), beiden gesneden op "standaard head size", plm. 157x150; js@tielsetc.nl als je er oren naar hebt.

Ik heb ook nog een Andro Treiber K op de plank, maar een frame heb je al.
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH: Andro Rasanter R53 | BH: Nittaku Fastarc-G1

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 26 Feb 2020, 10:35

Ik ga even die gold arc uitzoeken en dan zal ik je mailen.
----------------
Groetjes Marc

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 19 Mar 2020, 10:35

Heb nog wel een 2x gebruikte Rasanter R47 (rood, max) liggen, en een 2x gespeelde Gold Arc 8 (zwart, 47.5º, 2.1mm), beiden gesneden op "standaard head size", plm. 157x150; js@tielsetc.nl als je er oren naar hebt
Ik ben op zoek naar vervanging van mijn huidige rubbers DHS Skyline 3 en Andro Aurus Soft.

Zou de Rasanter R47 (FH) en Gold Arc 8 (BH) een goede vervanging hiervoor kunnen zijn denk je?

Speel NTTB 3e klasse met een OSP Virtuoso als frame.
Wat is de eventuele richtprijs?
OSP VIRTUOSO ‘MEPPER’ (Y)
DHS NEO SKYLINE 3 TG 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 19 Mar 2020, 11:44

De R47 heeft onderdak. De GA8 mag je voor €20 hebben.

GA8/47.5 (R47 trouwens ook) heeft nog net wat meer grip dan Aurus Soft (dat is toch Tibhar?), maar is echt wel merkbaar harder en sneller. Ik vind dat fijn in het korte spel en bij blocks, contra en counterspin; langzaam en bol spinnen vraagt meer van timing en contact. GA8 is echt een Europees tensorrubber, ingebouwd lijmeffect. R47 heeft dat nog meer (en Fastarc-G1 weer wat minder). Ik vond de balans van GA8 op mijn FH uitstekend, op mijn BH heb ik 't liever net iets tammer.

DHS Skyline TG3 ken ik oppervlakkig, is in hardheid vergelijkbaar maar daar houdt het ook mee op. De grip en de springerigheid zijn heel anders; Skyline is, als ik het me goed herinner, meer een "plakkerig" dan een gripvol rubber, en het niet "bouncy".

Volgens mij is de Virtuoso geen bijzonder kieskeurig frame. Ik heb er mensen met heel verschillende stijlen en heel verschillende rubbers op zien spelen, en als ik 't even vasthad dacht ik altijd: ja, kan prima.
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH: Andro Rasanter R53 | BH: Nittaku Fastarc-G1

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 20 Mar 2020, 10:53

Ik heb jaren met de gewone skyline TG3 gespeeld. Dit is inderdaad een tacky rubber en totaal niet bouncy.
De hurricane 8 en skyline 3 - 60 zijn iets meer bouncy ..... maar ook erg tacky.

Toch zijn de ballen die van de hurricane 8 afkomen hoger doordat het lijkt alsof ze met een boogje van je bat komen ... .in ieder geval hoger dan de gewone skyline 3.

Ben zelf ook aan het testen zoals je hierboven kan zien. Ik heb er zelf nog niet mee kunnen spelen helaas dus kan er verder niks van zeggen.
----------------
Groetjes Marc