Gevraagd spin art

Hier kun je materiaal kopen of te koop aan bieden.
viscaria
Silver Member
Silver Member

Gevraagd spin art

Berichtdoor viscaria » 16 Apr 2014, 21:59

Als iemand er een heeft liggen voor een leuk prijsje pm me dan. Kleur maakt niet uit dikt liefst in 2.1 of 1.9

Ik speel op dit moment met een Chinees kleverige rubber maar is weer aan vervanging toe dus dacht ik aan de spin art. dat is toch ook een kleverige rubber. Als ik het verkeerd heb vertel het ne dan aub.

Gr.

Viscaria

van_doorn
Moderator
Moderator

Re: Gevraagd spin art

Berichtdoor van_doorn » 17 Apr 2014, 13:59

De spinart is eigenlijk maar een heel klein beetje kleverig wat na 2-3 trainingen er alweer af is en waarna het stroef wordt. Het is lang niet zo kleverig als bijvoorbeeld een DHS Hurricane.
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 17 Apr 2014, 16:52

Palio Thor's is wat je zoekt denk ik, dat is wel kleverig
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 18 Apr 2014, 17:12

Palio Thor's is wat je zoekt denk ik, dat is wel kleverig
+1! Lijkt me inderdaad de geschikte keuze! (Y)
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

Brodher
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Brodher » 21 Apr 2014, 20:40

Ik heb er één maar is al een beetje versleten waarschijnlijk.
Mijn set-up:
BH: Tibhar grass D.TecS 0x
FH: Donic bluefire JP 03 MAX
Frame: Victas Koji Matsushita

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 22 Apr 2014, 06:56

http://www.ttdd.de/Palio2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Palio CJ 8000 Premium, is enorm kleverig en prima spin.
Meppers 1 (Heeze)
2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Mank Limba MB Special :)
FH TSP Ventus Soft 2,0mm
BH Lion Claw 0,5mm

Testvehikel:

MDP Teak
BH Spinlord Dornenglanz OX
FH Adidas P7 1,8mm

ELO per 1 aug: 1408

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 22 Apr 2014, 10:55

Qua spin en snelheid combinatie zijn de yinhe rubbers moon, mars en sun redelijk geschikte china alternatieven voor tenergies.
Dat is wanneer je de hardste sponsversie neemt en die zo,n vier, vijf uur ingespeeld hebt of medium met een iets stijver frame eronder (dan met tenergy). Alle drie rubers hebben zelfde type spons en hoe harder de spons deste langer moet het ingespeeld voor het goeie spingevoel ontstaat.
De medium versie spons is plm even hard als tenergy standaard spons en hard dus iets harder maar dat compenseert dan het iets trager zijn van de spons en toplaag (door meer grip/tack) mbt balcontact.
Daardoor spint ook die hard versie nog uitstekent vooral als "agressieve spin" de bedoeling is (waarvoor een hardere spons altijd meer bite heeft naar het frame). Zo tacky als Hurricanes zijn ze trouwens zeker niet dus wat betreft meer vergelijkbaar met spinart. Moon en mars zijn qua toplaag vrij licht en hard versie is daardoor niet extreem zwaar maar wel iets zwaarder dan tenergy. Dus meer een tenergy alternatief voor één kant met op andere kant een wat lichter rubber voor gewichtscompensatie. Sun heeft juist een heel zware toplaag en is zelfs in de soft versie daardoor nog vrij zwaar en speelt ook veel harder bij zelfde sponshardheid dan Moon en Mars.

De spons is openporig met ook merkbaar springspons effect (met siliconen ....google siliconenspons).
Ook de hardversie heeft daardoor nog een relatief lang gevoeld balcontact bij topspin (is dan in verhouing trager) en relatief snel bij goed geraakte vlakke slagen.
De toplagen en spons zijn uiterst kwetsbaar voor het met spanning opplakken en ook omzetten naar ander frame.
Dat geeft één keer een licht lijmeffect waarbij het natuurlijk geweldig speelt (als je dat kort van tevoren doet) en dan heel traag en wat lam. Met waterlijm opplakken dus of de laag rubbercement op het rubber aangebracht extra laten drogen (plm een uur). Dit geldt voor elk rubber met tacky toplaag trouwens sterker dan bij minder tack.
Ga je er goed mee om dan is de levensduur ook prima.
Voor wat betreft grip in tact houden dus na het spelen batje schoongemaakt opbergen.
Doe je dat niet dan gaat fijnstof (wat zich door de tack sneller verzameld op het rubber via de bal) in de toplaag zitten en komt er bij volgende keer schoonmaken niet meer uit.
Dat hoopt szich op en dan ontstaat zo,n doffe plek.

Een spinart heb ik niet :). Wel een keer een paar ballen mee geslagen trouwens.