Gevraagd tenergy

Hier kun je materiaal kopen of te koop aan bieden.
viscaria
Silver Member
Silver Member

Gevraagd tenergy

Berichtdoor viscaria » 04 Jun 2016, 12:50

Goededag leden

Momenteel ben ik opzoek naar een tenergy rubber in dikte 1.7 rood.

Graag ontvang Pm als iemand deze heb en verkoopt.

Gr. Viscaria

malin
Beginner
Beginner

Re: Gevraagd tenergy

Berichtdoor malin » 12 Jun 2016, 20:38

Hi Viscaria,
Bedankt voor de osp frame, speelt geweldig..

Danny1973
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Danny1973 » 12 Jun 2016, 22:01

En weer iemand om, die merkt hoe goed de kwaliteit van dit geweldige merk is. Heb jij de Expert van Viscaria overgenomen. Mooi gecontrolleerd frame. Veel succes ermee.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( zlc op fh, alc op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 13 Jun 2016, 11:48

Nog beter (geschikt) zijn voor veel Nederlandse spelers de customframes die palatinus bouwt.
Dat heeft te maken met de griphelften van de Osp frames en de lengte van de gemiddelde Nederlandse speler.
De schouder zit bij veel lengte hoger tov de tafel en net waardoor het moeilijker is om met de standaard osp frames de bal niet over tafel te trekken. Hoe meer topspin in de aankomende bal des te problematischer wordt dit.
De slag heeft dan namelijk de neiging wat omhoog te lopen ipv naar voren toe door. Dat beinvloedt de controle mogelijkheden.
Wel naar voren toe doorhalen maakt dat de batstand te open wordt of er ontstaat spanning in de onderarm die de slagbeweging verkrampt maakt bij het naar voren doorhalen zonder het batje daarbij te openen. Het batje moet dan juist over de bal gaan als iemand topspin aanspeelt. Dat werkt tegenstrijdig dus als verkramping van de slag.
Dit eist dan of heel diep zitten en de schouder omlaag brengen wat de beweeglijkheid en snelheid vermindert als het overdreven wordt (en rugklachten kan geven) of naar achteren waar niet altijd genoeg tijd voor is en ook tijd weggeeft aan de tegenspeler. of passief blokken terwijl ook voor controle een wat aktievere slag naar voren vaak beter is.

In praktijk komen veel spelers daarom toch niet goed uit met de Osp frames denk ik ook al herkent iedereen de kwaliteit wel en valt er daardoor waarschijnlijk zelden of nooit iets negatiefs over te lezen.
Zelf ben ik vrij lang en met het door mij gekochte Osp Martin frame kom ik daardoor ook niet goed uit tegen voor mij wat betere spelers ondanks dat dit een behoorlijk offensief frame is met hardere houtlagen. Voor mij is het honderd procent zeker dat dit in de construktie van de standaard gripjes zit,.
De speler die nu met het Martin frame speelt is van postuurlengte voor een Nederlander vrij klein en heeft dit probleem niet of niet in zelfde mate teniminste.
Ondanks het offensieve karakter van het frame houdt hij de ballen wel beter op tafel..
Het blad (Van expert tot en met Osp Musko) maakt wat dit betreft denk ik ook niet veel verschil.

Hij komt goed uit met zijn slagen afmaken en batstand en hoeft niet voortijdig terug als iemand aanlegt om te openen.
Hij kan dan vertrouwen op zijn blok of overname.
Als ik dat vertrouwen niet heb om een eerste opening goed op te kunnen vangen ben ik weg uit mijn spel en ik ben vast niet de enige die daar dan last mee heeft.
Dat gaat dan niet om een beetje beter of minder materiaal maar het niet meer mijn spel kunnen spelen.
Of een frame verder goed is of minder of geweldig maakt dan niet meer uit.

Met mijn huidige cor du buy en / of zelfbouwframes ben ik dik tevreden qua spelmogelijkheden en ga ik niet een Osp frame kopen maar als ik een zou kopen wist ik het wel. Dan zou ik bijv zoiets nemen :

http://abload.de/img/p11004202ys40.jpg

Wat de meerprijs dan is weet ik niet maar als het verder een standaard blad is valt dat waarschijnlijk wel mee.
Wie dit probleem herkent raad ik dus aan om iets meer uit te trekken voor een Osp frame en een met custom gripopbouw te bestellen. Het hangt er alleen per speler vanaf ; Als voor iemand de standaard gripjes goed passen dan zijn die ook "als custom gemaakt".
Dan ben ik ook niet negatief wbt de Osp standaard bouw en de basis kwaliteit staat buiten kijf.
Iedereen ervaart dit soort dingen nu eenmaal anders in praktijk ook als het spel en niveau verder gelijk is.
Als spel en /of spelniveau van tegenstanders anders zijn is ook daardoor de ervaring weer anders.
Eigen spelniveau heeft nog het minst invloed denk ik. Hoe meer ik onder druk wordt gezet met spin en in tijdnood kom des te problematischer wordt het.
Een stapje terug is op zich geen probleem maar er valt voor mij een soort gat tussen eerste en derde positie waar ik me oncomfortabel voel.
Ik moet dus teveel kiezen tussen of stijf tegen tafel passief blokken en voor de bal het hoogste punt bereikt opvangen met een passieve slag (wat vaak niet goed kan) of twee stap terug om actiever - topspin- te spelen verder van tafel wat ook niet altijd de beste oplosing is. Ik krijg letterlijk het heen en weer dan als iemand wat diepte variatie in zijn spel heeft en ik in de zonde daartussen me onzeker voel qua slagen.

Het zou kunnen dat dit met aangepaste rubbers nog te compenseren is maar de meeste rubers hebben tegenwoordig natuurrubber toplagen of veel natuurrubber. De dwell wordt dan iets langer en dat versterkt het probleem. Mij bevallen die toploagen goed ivm de spinmgelijkheden dus werkt het voor mij ook daarom waarschijnlijk wat minder.

Zelf "uitvogelen" dus want kwaliteit en meer persoonlijke geschiktheid zijn twee verschillende aspecten waarbij het niet alleen om speltype gaat en/of niveau..

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 13 Jun 2016, 15:53

Sorry Viscaria voor zo,n lange off topic post hier, Zal er voortaan wat beter op letten. ...
Een Tenergy kan ik je helaas niet aan helpen.

malin
Beginner
Beginner

Berichtdoor malin » 16 Jun 2016, 21:01

Bedankt Danny1973.