TK: handgemaakte frames

Hier kun je materiaal kopen of te koop aan bieden.
MDP
Super Member
Super Member

TK: handgemaakte frames

Berichtdoor MDP » 17 Aug 2017, 11:09

De stapel met testblades blijft groeien, dus heb ik besloten om er een paar te verkopen. De frames verkeren in goede staat en zijn al eens getest geweest door verschillende spelers op mijn club. Ik verkoop ze, gezien ik het jammer vind dat ze maar blijven liggen en ik kan het geld goed gebruiken om materiaal te kopen voor het verder ontwikkelen van nieuwe modellen.

Prijs staat onder de foto's (excl. verzending)

Afbeelding

Een heel offensief en stijf hout. Het gewicht blijft wel onder de 90gram, door enkele lagen lichter hout te gebruiken.

Het frame speelt het best mid tot ver van de tafel, gezien het vrij snel is. De dunne laagjes zacht hout, zorgen voor een beetje demping bij trage slagen. Dit om dicht bij de tafel iets meer controle te krijgen. Deze zachte laagjes zorgen ook voor wat vibraties, die je als feedback voelt in het handvat.
Het frame heeft een beetje een balsa-feeling, maar voelt veel steviger aan dan de balsa-blades die ik normaal maak. Voor mij speelt dit frame beter met platte slagen of smashes, dan om fijn te topspinnen, maar allebei lukt wel.

*Klein deukje ter hoogte van het handvat

Data sheet
Composition : 7+2
Materials : balsa, ayous, carbon, cedar, limba
Speed : OFF+
Weight : 88g

price : 40 euro

Afbeelding

Dit frame is een variatie op de klassieke 5-ply limba+ayous compositie. Door een toplaag van harder, stijver en zwaarder hout toe te passen, is dit frame offensiever en speelt het directer, maar nog altijd goede controle.

Data sheet
Composition : 5
Materials : ayous, limba, teak
Speed : OFF-/OFF
Weight : 85g

price : 45 euro
Tibhar Genius 2.0mm
custom all wood
Yasaka Rakza7 2.0mm

MDP
Super Member
Super Member