Najaarscompetitie 2013

Hier vind je informatie over de competitie
Dylan
Beginner
Beginner

Re: Najaarscompetitie 2013

Berichtdoor Dylan » 14 Okt 2013, 23:44

Hoi Dylan, dat heb je goed gezien ik speel inderdaad in Tempo-team 12. Groeten, Floris.
Haha dat is toevallig, wij zitten bij jullie in de poule, Diemen 6. Net 6-4 van Sparta verloren, zelf wel 3 gewonnen.

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 21 Okt 2013, 09:13

Herpen 1 - MOVC 1

A: Roy
B: Johan
C: Albert

X: Harrie
Y: Jan
Z: Alfons

Afgelopen vrijdag mochten we de degens kruisen met een voor ons bekend team, taaie mannen en niet te onderschatten.
Echter liep het deze avond toch net iets anders. Alleen de partij van Roy tegen Harrie en Albert tegen Jan waren spannend, de rest waren allemaal duidelijk voor ons. Ik verloor zelf iedere partij 1 set (3x 3-1) en dat lag vaak aan het minder focussen (verbeterpuntje). Roy en Albert wonnen de lastige partijen ook en dus stond er voor de tweede keer dit seizoen een 10-0 overwinning op het scorebord!!

Een uitslag die niet helemaal verwacht was zoals ik ook aangaf in mijn vorige post, gokte op 7-3 en zei brutaal 8-2. Uiteindelijk is de score redelijk terecht, misschien een 9-1 iets meer verdiend, het geluk van de kampioen? ;)
Onze concurrent won maar met 6-4 van de waarschijnlijke degradant, waardoor we nu ook meteen 10 punten los staan.

Andere uitslagen:

DNW 1 - Taflan 1: 4-6 (Taflan 1 speelde met invaller die er 3 verloor)
TT Nijmegen 5 - Bit 7: 6-4

Aankomende wedstrijd:

Bit 7 - Herpen 1 op 1 november. Eerst een weekje rust en daarna hopelijk weer meteen flink uithalen, natuurlijk gaan we weer voor de 10-0, net als vorige keer. Al zullen ze er op gebrand zijn het beter te doen.

Tussenstand:
Stand
-----------------------------------
*Herpen 1 5 - 41
x TT Nijmegen 5 5 - 31
x Taflan 1 5 - 28
x DNW 1 5 - 18
x MOVC 1 5 - 18
x Bit.nl 7 5 - 14

Persoonlijke prestatie: 13/15 - 87%
Winst dubbel: 3/5 - 60%
* = Ons team
x = tegenstanders die we hebben gehad.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 23 Okt 2013, 12:39

Gisterenavond hebben wij gespeeld tegen de koploper in de poule. We hebben 6-4 verloren helaas maar dit team is wel duidelijk de sterkste in de poule. Ik zelf heb er 2 gewonnen en had eigenlijk de derde ook moeten winnen maar gaf 2 keer mijn voorsprong weg in de games en kon niet doordrukken.

Wel gewonnen van een tegenstander die eigenlijk minimaal 1 tot 2 klasses hoger hoort te spelen en ook heeft gespeeld. Tot nu toe 10 gewonnen uit 15, dus wel redelijk tevreden tot nu toe zeker gezien het niveau in onze poule.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 28 Okt 2013, 08:32

Zaterdag gespeeld tegen de nummer voorlaatst. 3 partijen gewonnen met een gemak wat me de hele competitie nog niet overkomen is. 1 klein smetje op de uitslag was de onnodige verliespartij van een teamgenoot maar met 9-1 winst en 7-3 verlies van de koploper staan we nu ineens met 4 punten verschil bovenaan. Ikzelf ging voor een optimistische 67% in de derde klas maar de 89% die ik nu sta na 6 wedstrijden verbaast niet alleen mij maar ook veel clubgenoten.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 09-10 1455

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 31 Okt 2013, 12:26

Vorige week 9-1 gewonnen van de tegenstander die dik laatste staat. Zoals je al kunt raden heb ik natuurlijk de enige wedstrijd verloren :-# Tegen een materiaalspeler met lange noppen op beide kanten. Aangezien mijn beide teamgenoten van hem wonnen door de bal alleen maar terug te spelen, dacht ik deze strategie ook te kunnen gebruiken. De vorige keer lukte aanvallen tegen hem nauwelijks, alles er overheen. Helaas werkte de terugbreng tactiek ook niet :'(

We staan nu eerste met 3 punten voor op de nummer 2, maar wel met een wedstrijd meer. Het is afwachten wat zij deze week doen tegen de nummer 3. Volgende week hebben wij de huidige nummer 2 thuis. Deze moeten we overtuigend winnen om nog kans te maken op kampioenschap. Er moeten in principe 6 punten ingehaald worden in 3 wedstrijden. Ben benieuwd.
Frame: Stiga Clipper Wood
Forehand: Donic Bluefire M2 2.0mm
Backhand: Friendship 802-1 2.0mm

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 31 Okt 2013, 12:31

Aangezien mijn beide teamgenoten van hem wonnen door de bal alleen maar terug te spelen, dacht ik deze strategie ook te kunnen gebruiken.
Is vaak wel de goede methode. Proberen veel mensen tegen mij ook, alleen gaat mij forehand daar wat te hard voor. :D

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 31 Okt 2013, 16:26

Wij hebben een lekker weekje rust gehad, hopelijk kunnen we morgen weer knallen :)
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 01 Nov 2013, 22:07

Bah, afgelopen maandag m'n knie verdraaid, dus vanavond helaas niet mee voor competitie tegen ATTC, hopelijk volgende week beter.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

Jemmel
Super Member
Super Member

Berichtdoor Jemmel » 02 Nov 2013, 10:53

afgelopen donderdag hebben we met 8-2 gewonnen.
Zelf heb ik 2 gewonnen(3-0 en 3-1) en 1 verloren met 1-3 tegen een ervaren lange noppen speler.Ondanks de 1-3 verlies was het toch redelijk close.

Wij staan nu 11 punten voor op de nummer 2 en het ziet er dan ook erg goed uit met nog 3 avonden te spelen. <:o)

Ik sta nu in mijn eigen team op 91% (10-11) en inval op 83% (5-6).
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 40 Soft 1.6 mm
BH Tibhar super Defence 40 1.5 mm

Testen:
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 0.5mm
BH Tibhar Super Defence 0.9 mm

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 04 Nov 2013, 09:52

Bit.nl 7 - Herpen 1

A: Gerrit
B: Michael
C: Marc

X: Roy
Y: Johan
Z: Albert

De laatste keer werd het 10-0 en het team uit Ede vond dat er dus wat wisselingen in het team nodig waren. Alleen de sterkste speler van de vorige wedstrijd stond nog in de opstelling. Vanavond bleek Gerrit wederom de sterkste speler in de Edese formatie. Hij kon Roy en mijzelf tot een 5e set krijgen, Roy kon hem uiteindelijk net over de streep trekken, terwijl ik zelf 11-2 won in de vijfde, had al 2-0 voorgestaan in sets, wederom verslapte ik en maakte ik het mezelf lastig.
Marc kon het ons nog wat lastig maken met een onorthodoxe manier van spelen, maar kon geen vuist maken.
Michael speelde zeer wisselvallig met zijn noppen en verdedigend spel en miste makkelijke ballen, echter bracht hij soms ook ballen terug waar iedereen van schrok. (Denk aan ballen langs het net, bedankt dat je mij het punt van de avond niet gunde :P)
Uiteindelijk was de uitslag weer hetzelfde als de vorige keer 0-10.
Complimenten aan Albert die zeer degelijk speelde en uiteindelijk het minste punten tegen kreeg.

Andere uitslagen:

MOVC 1 - DNW 1: 7-3
TT Nijmegen 5 - Taflan 1: 5-5

Dat betekend dus dat we 5 punten zijn uitgelopen en nu op 15 punten los staan, mogen we dus eigenlijk niet meer afgeven ;)

Aankomende wedstrijd:

Herpen 1 - TT Nijmegen 5, de wedstrijd tegen de nr2, vorige wedstrijd speelde ik hier zelf niet lekker, en was de avond sowieso raar door mensen die eerder weg moesten aan hun kant etc. Hopelijk is de vorm nu goed en zorgt het thuisvoordeel voor een 7-3 overwinning. Dat zou betekenen dat we op 19 punten los komen te staan met nog 3 wedstrijden. We mikken erop om kampioen te worden in onze 1 na laatste wedstrijd, thuis.

Tussenstand:
Stand
*Herpen 1 6 - 51
x TT Nijmegen 5 6 - 36
x Taflan 1 6 - 33
x MOVC 1 6 - 25
x DNW 1 6 - 21
xx Bit.nl 7 6 - 14

Persoonlijke prestatie: 16/18 - 89%
Winst dubbel: 4/6 - 67%
* = Ons team
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 04 Nov 2013, 12:17

Onze concurrent heeft vorige week 8-2 gewonnen, dus wij moeten vrijdag knallen tegen de nummer 1 als we nog kampioen willen worden. De stand is bij ons als volgt na 7 wedstrijden:

Talani 2 - 50
Drivers 5 - 45
Sliedrecht Sport 3 - 38
Dordrecht 2 - 35
Tavernie 2 - 24
Papendrecht 9 - 18

Vorige keer verloren we uit 7-3, maar ik was toen de enige die in vorm was met 2 gewonnen wedstrijden. Eigenlijk is een 8-2 overwinning noodzakelijk, dus ik zie het somber in :P

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 09 Nov 2013, 01:00

Vandaag tegen een 6-4 nederlaag aangelopen. Thuis nog gewonnen met 7-3 maar deze keer hadden onze tegenstanders (Taveres) 2 nieuwe spelers opgesteld. Eentje die anderhalf jaar terug nog in de hoofdklasse speelde en een alleraardigste chinees die maar een ietsie pietsie te goed was (3 tot 4 klassen). Toch nog van de ex hoofdklasser kunnen winnen en tegen de chinees faliekant van de tafel gemept, nog nooit zo kansloos verloren in de competitie. Maar ja, met 2 winstpartijen loop ik nog steeds lekker met 18 uit 21 dus ik ben nog steeds zeer tevreden.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

Jemmel
Super Member
Super Member

Berichtdoor Jemmel » 09 Nov 2013, 13:24

Afgelopen donderdag hebben we met 8-2 gewonnen en staan nu met 12 punten voor op de nummer 2.
Kan bijna niet meer mis gaan.

Zelf heb ik donderdag BAGGER!! gespeeld! :@ :'(
Had totaal geen energie en durfde gewoon niet meer met mijn FH te slaan, leek wel plankenkoorts.
Ik had er dan ook 2 verloren en de 3e bijna ook. Sta nu op 79%, ben dus behoorlijk gezakt (11 uit 14).

Hoopt dat het volgende week beter zal gaan.
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 40 Soft 1.6 mm
BH Tibhar super Defence 40 1.5 mm

Testen:
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 0.5mm
BH Tibhar Super Defence 0.9 mm

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 11 Nov 2013, 10:12

Herpen 1 - TT Nijmegen 5

A: Roy
B: Johan
C: Albert

X: Giovanni
Y: Bas
Z: Ernst-Jan

Na de vorige keer 5-5 gespeeld te hebben en ik toen zelf slecht speelde, hoopte ik vandaag op een overwinning en dat ik zelf goed speelde. Het begon goed en we kwamen eenvoudig 3-0 voor, Giovanni begon toen in de dubbel goed te spelen en dat was de ommekeer van de avond. Ik verloor mijn enkel daarna tegen Giovanni, kreeg niet 1 blokbal over het net, ik zelf had het gevoel dat het vochtig werd en dat dat meespeelde. Vorige keer blockte ik hem met gemak 3-0 weg terwijl ik slecht speelde, nu verloor ik 3-1 en zelf totaal niet gespeeld. Het werd 3-3. Albert kon nog een partij winnen van Bas, 4-3. Daarna kwamen we alledrie niet meer aan de bak de laatste enkel, al kwam Albert wel dicht bij een overwinning weer. Bas had eindelijk zijn ritme gevonden tegen Roy die er ook redelijk kansloos af ging.

4-6 einduitslag en redelijk teleurgesteld in mijn eigen spel, de uitslag valt mee en zal niks veranderen aan onze titelaspiraties, behalve dat het misschien een wedstrijd later wordt.

Andere uitslagen:

Taflan 1 - MOVC 1: 7-3
DNW 1 - Bit.nl 7 : 9-1

Aankomende wedstrijd:

DNW 1 - Herpen 1, de laatste keer wonnen we 9-1 en was dat niet eens heel onterecht. Toch denk ik dat we het dit keer lastiger krijgen en gok ik op een 6-4 overwinning.

Tussenstand:
Stand
*Herpen 1 7 - 55
xx TT Nijmegen 5 7 - 42
x Taflan 1 7 - 40
x DNW 1 7 - 30
x MOVC 1 7 - 28
xx Bit.nl 7 7 - 15

Persoonlijke prestatie: 17/21 - 81%
Winst dubbel: 4/7 - 57%
* = Ons team
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 12 Nov 2013, 12:27

Vorige keer verloren we uit 7-3, maar ik was toen de enige die in vorm was met 2 gewonnen wedstrijden. Eigenlijk is een 8-2 overwinning noodzakelijk, dus ik zie het somber in :P
Deze wedstrijd begonnen we heel sterk. Tijdens de pauze stond er een 4-0 voorsprong voor ons op papier! Na de pauze herpakte de tegenstanders zich weer een beetje en zijn we op een 6-4 overwinning geëindigd. Ik had er zelf weer 2 en de dubbel. De 2 wedstrijden die ik won speelde ik heerlijk, maar bij de wedstrijd die ik verloor kon ik niet in m'n spel komen en deze verloor ik dan ook 3-0. Helaas verloor een andere teamgenoot zijn wedstrijd in 12-10 in de 5e, exact hetzelfde als bij de uitwedstrijd tegen dezelfde tegenstander :|

Nu staan we dus nog 3 punten achter op de nummer 1 met nog 2 wedstrijden te gaan. Omdat zij op onderling resultaat een voorsprong hebben zou dat betekenen dat we 4 punten moeten inhalen. Aangezien hun programma gelijkwaardig is aan dat van ons, denk ik niet dat dit gaat lukken :(

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 15 Nov 2013, 08:48

DNW 1 - Herpen 1

A: Evelien
B: Peter
C: Jan

X: Roy
Y: Johan
Z: Albert

Laatste keer 9-1 gewonnen, ik zelf dacht dat het een stuk moeilijker zou gaan deze avond. Hoopte of een 7-3 maar ging uit van een 6-4 overwinning voor ons. Roy won zijn eerste wedstrijd knap. Ik speelde mijn eerste partij dramatisch, miste de ballen wat normaal de punten waren voor mij, de tegenstander speelde niet slecht maar normaal gesproken win ik, nu verloor ik hem in 5. Vanaf dat punt ging het als een trein, veel lange wedstrijden maar we wisten de 1-1 stand goed uit te bouwen naar een 7-1 voorsprong. Jan kon het spel van Roy goed ontregelen en maakte er 7-2 van. Ik mocht de laatste partij tegen Evelien, mijn eerste partij ging drama, de tweede partij raakte ik alles en won ik 3-0 van Jan. Van Evelien win ik normaal nooit, echter ging het deze keer redelijk vlot, ik speelde lekker en mijn backhand spinballen gingen bijna allemaal raak, kon de laatste 3-1 binnen halen en de uitslag van 8-2 in ons voordeel op het bord zetten. Ondanks een slechte eerste pot toch weer 2 gewonnen daarna. Het was voor het hele team wel wennen aan de zaal en tafel, ballen waren traag en onvoorspelbaar, beetje hetzelfde gevoel dat we in Nijmegen hadden.

Andere uitslagen:
Nog niet bekend, worden vanavond gespeeld.

Aankomende wedstrijd:

Herpen 1 - Taflan 1
Ik denk dat dit de leukste tegenstanders zijn in de competitie, qua spel en gezelligheid. De vorige keer wonnen we 7-3 en hopelijk lukt ons dat nu weer.
We moeten nog 10 punten halen uit 2 wedstrijden om kampioen te zijn. Mocht Nijmegen vanavond punten laten liggen en volgende week ook, dan is misschien een 7-3 uitslag voldoende om kampioen te worden, zou leuk zijn om thuis tegen een leuke tegenstander kampioen te worden!

Tussenstand:
Stand
*Herpen 1 8 - 63
xx TT Nijmegen 5 7 - 42
x Taflan 1 7 - 40
xx DNW 1 8 - 32
x MOVC 1 7 - 28
xx Bit.nl 7 7 - 15

Persoonlijke prestatie: 19/24 - 79%
Winst dubbel: 5/8 - 57%
* = Ons team
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 15 Nov 2013, 12:33

Zo. Mijn seizoen zit er op. De laatste weken niets meer geschreven op het forum i.v.m. drukte e.d.
De afgelopen 4 wedstrijd 3x achter elkaar 6-4 verloren en de laatste wedstrijd 6-4 gewonnen. Helaas de wedstrijd tegen de degradant moeten missen door een overbelaste pees onder men knie (zogeheten jumpers knee) Het is nog steeds niet over, maar er valt mee te tafeltennissen. Achtereenvolgens 2 (tegen de kampioen), 1 en 3 (afgelopen wedstrijd) gewonnen en ook 3x de dubbel.

Uiteindelijk geëindigd op 37 punten uit 8 wedstrijden.
Alle 7x dat ik meegespeeld heb, heb ik ook gedubbeld met men broer. Hierbij wonnen we 6 van de 7 potten. Alleen van de kampioen hebben we 1x de dubbel verloren.

Dit zijn de persoonlijke resultaten van mij en mijn team:
Ik: 21 15 71%
Mijn broer: 24 15 63%
Teamgenoot: 9 1 11%
Teamgenoot: 3 0 0%
Teamgenoot: 15 0 0%

Het is dus duidelijk dat we helaas maar 2 spelers hebben, waarmee we volop in de 3e klasse kunnen meedraaien. Er zijn nog wel leden op de vereniging die iets beter zijn dan wij, maar die spelen helaas geen competitie meer om verschillende redenen.
Desondanks dus toch knap om ons eigenlijk met 2 man te handhaven in de 3e klasse en zelf zeer tevreden met mijn 71% aangezien ik 67% als doel had.

Iedereen succes in de laatste week/weken!
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 15 Nov 2013, 13:24

Knap gedaan Davey, succes weer voor komend seizoen. Misschien een 3e speler van buiten de club zoeken? Of iemand die 4e klasse hoog % speelt en rest van team minder is ;)
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 15 Nov 2013, 15:49

Over een paar seizoenen speelt Davey gewoon bij ons :P

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 15 Nov 2013, 17:47

Die mogelijkheid houd ik altijd in men achterhoofd natuurlijk, maar zolang we bij ons nog een team op de been kunnen houden, zal ik niet overstappen :p
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C