Voorjaarscompetitie 2018

Hier vind je informatie over de competitie
Timo B.
Gold Member
Gold Member

Re: Voorjaarscompetitie 2018

Berichtdoor Timo B. » 01 Apr 2018, 09:45

Netjes hoor Ben! Succes volgend seizoen (Y)

Wij staan nog steeds op de 6e plaats met inmiddels 21 punten achterstand op de nummer 5 en 26 punten op de nummer 4. Met nog 2 wedstrijden te gaan dus niets meer te bereiken jammer genoeg. Volgend seizoen dus wederom kampioen zien te worden in de 4e klasse. Ben er wel al 150% zeker van dat ik volgend seizoen het hele seizoen met de Mepper ga spelen. Kijken of ik weer een percentage van meer dan 80% weet te behalen...
OSP VIRTUOSO ‘MEPPER’ (Y)
DHS NEO SKYLINE 3 TG3 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

Red
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Red » 02 Apr 2018, 01:41

Kleine tegenvaller gehad afgelopen donderdag, teamcollega had met blessure gespeeld en tegenstander kwam met reserve opdagen die nogal sterk bleek te zijn, maar 2:3 aan het einde. Hun reserve was dan feitelijk ook de speler van de dag. Achteraf heb ik nader gekeken naar de samenstelling van het team dat plots onverwacht sterk kwam opdagen maar op zich een degradatiekandidaat is en wat blijkt? Hun reserve die niet bij het team hoord heeft de met afstand hoogste score en ik ben vrij zeker van dat hij überhaupt niet mocht spelen, mede omdat er op zich nog een ander lid in het team is met een rating van meer dan 130 punten lager - die speelde die dag natuurlijk niet.
Sancties komen er waarschijnlijk niet; kijkende naar de lijst met overtredingen van invalbeperkingen vraag ik mij wel af of dat allemaal een vergissing is of dat sommige clubs - wetende dat er geen sancties komen - gewoon uitzonderlijk gebruik hebben gemaakt van hun mogelijkheiden.

Zo moeten wij daadwerkelijk nog in de laatste wedstrijd ons stinkende best doen om door te gaan; immers, wij hebben het zelf in handen om door middel van een winst thuis op de nogal plakkerige nummer 2 alles klaar te maken.
Fl ügelstutzer
Seizoen 1/2019 2de klasse nttb-west
Wedstrijd Palio WAY-003 Yinhe Mars II Yinhe /Milky Way 955
Training 1 Palio T3 Palio CJ8000 Friendship 755 Mystery III
Training 2 Palio TCT Palio CJ8000 Yinhe/Milky Way 955

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 02 Apr 2018, 09:54

Hun reserve die niet bij het team hoord heeft de met afstand hoogste score en ik ben vrij zeker van dat hij überhaupt niet mocht spelen, mede omdat er op zich nog een ander lid in het team is met een rating van meer dan 130 punten lager - die speelde die dag natuurlijk niet.
Sancties komen er waarschijnlijk niet; kijkende naar de lijst met overtredingen van invalbeperkingen vraag ik mij wel af of dat allemaal een vergissing is of dat sommige clubs - wetende dat er geen sancties komen - gewoon uitzonderlijk gebruik hebben gemaakt van hun mogelijkheiden.
Als hij niet in een hoger team staat en geen invalverbod heeft mag hij gewoon spelen. Of het sportief gedrag is, is een heel ander verhaal.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 01-12 1469

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 02 Apr 2018, 15:25

Teams bij verenigingen met meer leden zitten qua sterkte vaak dichter op elkaar waardoor de sterkste speler van een lager team vaak beter is dan de mindere van een hoger team, Daardoor kunnen ze de regels denk ik vaker benutten om teams zich te laten handhaven of te laten promoveren.
Vooral als teams in dezelfde speelklasse zitten en dat komt dan vaker voor.
Als de sterkste speler van een lager team op basis van ranking wanneer dat team in dezelfde klasse uitkomt niet zou mogen invallen in het hoger gerangschikte team zou dat al een boel schelen denk ik qua voordeel wat voor de teams uit de regels en teamopstellingen te halen is.

Red
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Red » 03 Apr 2018, 08:18

Als hij niet in een hoger team staat en geen invalverbod heeft mag hij gewoon spelen. Of het sportief gedrag is, is een heel ander verhaal.
Hij speelt in de reguliere nttb-competitie en is nu ingevallen in de duo-competitie. Hij zou geen invalverbod hebben maar er zou wel de beperking geldig zijn dat hij alleen mag/mocht spelen als de speler met het nu 150pt lagere ranking ook is opgesteld en dat was nu niet het geval.

Aanvulling: Hij (de reservespeler) had inderdaad een invalbeperking moeten hebben voor juist het team waar hij is ingevallen aan het begin van het seizoen. Er is nu nog de vraag waarom hij het toen niet had gekregen en het vermoeden is dat hij toen nog niet bij het reguliere team was gemeld en pas naderhand is bijgeschreven.
Fl ügelstutzer

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 04 Apr 2018, 15:24

Gisteren alweer gespeeld in en tegen Oss (dinsdagavond, beuh). 1 leuke partij gespeeld en gewonnen in 5 games. De andere twee waren veegpartijen binnen 10 minuten helaas. Einduitslag 8-2 gewonnen. Sta nu op een belachelijke 18 uit 18. Als de concurrent donderdag met 8-2 of minder wint zijn we kampioen. Jeu!

Update: Gisteravond won de nummer 3 met 9-1 van nummer 2 en staan we nu 23 punten voor met nog 2 te gaan. Kampioen it is, volgende poging 2e klasse.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 01-12 1469

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 07 Apr 2018, 08:48

Gisteren de een na laatste wedstrijd van het seizoen gespeeld en wat ging het lekker! Uit hadden we met 10-0 verloren van deze tegenstander. Dit was de eerste wedstrijd dat ik met de Mepper speelde en er totaal nog niet aan gewend was. Nu één partij verloren met 11-9 / 12-10 / 15-13 en de ander gewonnen in vieren. Mijn forehand liep ouderwets als een tierelier en wat kan ik toch ook heerlijk vegen/meppen ermee. Niet normaal zo hard zijn sommige smashes en vlakke ballen... Morgen een toernooi waar ik echt zin in heb, dan maandag weer trainen en volgende week vrijdag dan de laatste competitiewedstrijd. Degradatie is al lang niet meer te ontlopen, daarvoor zijn we te slecht begonnen dit seizoen. Volgend seizoen weer 4e klasse en dan weer mee gaan doen om het kampioenschap!
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 07 Apr 2018, 20:47

@Timo, leuk om te horen dat het zo goed bevalt. Ik denk dat je met 1.9 zowel op fh als bh het beste uitkomt, marge en power genoeg. Mep Ze!
Zelf klaar met competitie spelen. maandag balletje slaan is genoeg.
OSP Expert
tenergy 25 1.9
acuda blue p2 2.0

Red
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Red » 13 Apr 2018, 00:29

Wij Zijn Kampioen!

In de laatste wedstrijd hebben wij de directe medekandidaat voor het kampioenschap met 4:1 verslagen, wij gaan dus door naar de 2de klasse volgend seizoen. Ik heb wel vertrouwen erin dat wij ook daar de klasse weten te handhaven, het is goed mogelijk dat wij zelfs nog versterking erbij krijgen voor een handvol wedstrijden.
Fl ügelstutzer

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 14 Apr 2018, 10:04

Helaas de laatste wedstrijd van het seizoen 'in stijl' verloren. Tegen kampioen Play Fair uit Leimuiden werd het 10-0. Zelf een partij in drieën, een in vieren en een in vijven verloren. Hoop 'sorry-balletjes' tegen op beslissende momenten, veel onnodige missers en een aanval die niet liep. Eigenlijk een beetje zoals het al het hele seizoen gaat! Volgend seizoen maar weer knallen in de vierde klasse en opnieuw zien te promoveren... Mep ze!
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 14 Apr 2018, 11:05

Laatste geworden in 4e klasse. Volgend seizoen weer lekker spelen in mijn eigen klasse (5e). Dit seizoen slechts 1 partij gewonnen! En twee dubbels.
Yasaka Ma Lin Extra Offensive
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max

Giant Dragon Superbalsa 2 mod.
F.H. Globe 999 1.0
B.H. Globe 999 1,0

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 14 Apr 2018, 19:33

Vandaag 7-3 tegen Unicum gewonnen. Ik merkte dat mijn 80 a 90% fitheid net niet genoeg was tegen hun taaiste tegenstander en zo dus helaas maar 2 van de 3 gewonnen en de dubbel. Volgende week nog eentje en dan volgend seizoen tweede klasse spelen.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 01-12 1469