Voorjaarscompetitie 2019

Hier vind je informatie over de competitie
yoass
Advanced Member
Advanced Member

Re: Voorjaarscompetitie 2019

Berichtdoor yoass » 26 Apr 2019, 09:54

Nou, TwoFace, mensen actief wegjagen is niet per se een goed idee... :-)

Ik kom dit toch wel tegen in mijn vereniging. Mensen houden niet dezelfde leeftijd, dezelfde conditie, dezelfde daglast. Wij hebben wat mensen die een dagje ouder worden en de late avonden ver weg steeds zwaarder voelen tellen. Dat bedenk ik niet, dat zeggen ze.

Ook die mensen wil ik graag kunnen blijven laten spelen.

Maar ook de "jonkies" lijken er steeds meer moeite mee te hebben. We hebben tegenwoordig teams van 6 mensen, en als er eens door de week op een uur reizen uitgespeeld moet worden kijkt iedereen naar de ander en soms lukt het niet eens om er ook maar 1 te vinden uit die 6 die kan en wil spelen. Je kunt dan heel hard "patatgeneratie!" roepen, maar ook dat helpt helaas niet.
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH: DHS Gold Arc 8/50 | BH: Nittaku Fastarc-G1

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 26 Apr 2019, 13:48

Nou, TwoFace, mensen actief wegjagen is niet per se een goed idee... :-)

Ik kom dit toch wel tegen in mijn vereniging. Mensen houden niet dezelfde leeftijd, dezelfde conditie, dezelfde daglast. Wij hebben wat mensen die een dagje ouder worden en de late avonden ver weg steeds zwaarder voelen tellen. Dat bedenk ik niet, dat zeggen ze.

Ook die mensen wil ik graag kunnen blijven laten spelen.

Maar ook de "jonkies" lijken er steeds meer moeite mee te hebben. We hebben tegenwoordig teams van 6 mensen, en als er eens door de week op een uur reizen uitgespeeld moet worden kijkt iedereen naar de ander en soms lukt het niet eens om er ook maar 1 te vinden uit die 6 die kan en wil spelen. Je kunt dan heel hard "patatgeneratie!" roepen, maar ook dat helpt helaas niet.
Nee actief wegjagen is idd niet handig... maar bij onze vereniging zijn er heel veel die juist nu roepen: dan stop ik met de sport... veel al mensen die al minimaal 15-20 jaar spelen en nog heel wat jaartjes mee kunnen maar niet voor heel korte avonden spelen einden willen reizen.
Wat vooral elke keer de conclusie lijkt: niemand wil doordeweeks... en ja daar ben ik er ook een van omdat mijn vrouw doordeweeks 's avonds werkt kan ik niet eens doordeweeks... meeste verenigingen spelen ook op de vrijdagavond en persoonlijk (en met mij velen weet ik) zou ik zeggen: Maak een vaste avond competitieavond (de vrijdagavond doel ik dan op)... omdat het merendeel daar geen problemen mee heeft... maar natuurlijk houd je ook niet daar iedereen tevreden mee.

En ipv dit soort noodgrepen te doen, ga als bond de sport promoten, verzin leuke toernooien om jeugd aan te trekken, maar ook volwassenen...
Als ik heel eerlijk ben, als ik niet al actief zou zijn in de sport, zou ik van geen enkel toernooi of de sport afweten...

M.a.w. trek nieuwe leden aan, dan blijven hopelijk de oude ook sneller hangen.

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 26 Apr 2019, 13:54

terugloop in leden kan natuurlijk altijd, maar als je niet genoeg nieuwe aanwas hebt, dan zal het netto ook echt teruglopen... je wil nieuwe leden en zoveel mogelijk voorkomen dat oude leden vertrekken...

Overigens doet onze vereniging wel veel aan promotie en we zijn dan ook een van de weinige verenigingen in de regio die geen tot weinig terugloop hebben en veel nieuwe aanwas.

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 26 Apr 2019, 17:00

Mij lijkt dat je als bond de oude leden zoveel mogelijk wil houden en zoveel mogelijk nieuwe leden aan wil trekken. Door genoemde maatregelen krijg je wellicht nieuwe leden maar ik ben ook bang dat veel bestaande leden gaan stoppen. En die bestaande leden zijn vaak actief in de vereniging en organisatie van toernooien. Van de drie voorgestelde modellen zijn er bij mij al 2 bij waarvan ik zeg "Dit hoeft voor mij niet meer". Ik denk dat ik dan zou verkassen naar de TLE.

https://ttle.jimdo.com/
Meppers 1, 3e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Dr. Neubauer Special
BH Strahlkraft OX
FH Nittaku Fastarc-G1 1,8mm

Testvehikel:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Yinhe Qing OX
FH 729 802 Mystery III 1,9mm

ELO 05-10 1471

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 29 Apr 2019, 10:11

Mij lijkt dat je als bond de oude leden zoveel mogelijk wil houden en zoveel mogelijk nieuwe leden aan wil trekken. Door genoemde maatregelen krijg je wellicht nieuwe leden maar ik ben ook bang dat veel bestaande leden gaan stoppen. En die bestaande leden zijn vaak actief in de vereniging en organisatie van toernooien. Van de drie voorgestelde modellen zijn er bij mij al 2 bij waarvan ik zeg "Dit hoeft voor mij niet meer". Ik denk dat ik dan zou verkassen naar de TLE.

https://ttle.jimdo.com/
Zoiets hebben we hier niet, maar ook hier hebben we al genoemd: dan beginnen we toch zelf een soort competitie verband!?
Natuurlijk kan zoiets wel, maar het is toch best triest dat dit ontstaat...

Tot nu toe lijkt het erop dat we de 30-games variant gaan spelen... voor mij geen reden om te stoppen met de sport, maar ik vind het wel jammer... ik hou zou van de 5-setters die ook regelmatig voorkomen...
ps. we hebben met 6-4 gewonnen van de nummer 2, de nummer 4 speelde 9-1 tegen nummer 5, dus we hebben de 3de positie behouden. :-) en ik sluit af met 81%