Sanwei Fextra fl + TG 3 rubbers

Hier kun je materiaal kopen of te koop aan bieden.
Danny1973
Gold Member
Gold Member

Sanwei Fextra fl + TG 3 rubbers

Berichtdoor Danny1973 » 01 Okt 2018, 21:33

Te koop, een Sanwei Fextra flared 86-87 gram. Mooi afgewerkt frame 7 laags houten frame. 4 uurtjes mee gespeeld. Veel controle met redelijk veel tempo. Frame heeft geen schade of verkleuringen. Sneller en harder dan bijvoorbeeld de Waldner Dicon en mijn Osp Virtuoso off-
Een set nieuwe Sanwei TG3 rubbers op beide kanten. Rubbers 1 uurtjes getest. Rubbers zijn niet heel snel en hebben veel controle. Door het wat snellere frame een goede allround allround+ combinatie
Vraagprijs €29,50 incl verzenden.
Laatst gewijzigd door Danny1973 op 19 Nov 2018, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanwei Dynamo 82 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Sanwei Dynamo 92 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

Floris
Super Member
Super Member

Re: Sanwei Fextra fl 87 gram

Berichtdoor Floris » 19 Okt 2018, 12:29

Hoi Danny, jammer dat hij je niet bevalt. Op onze club spelen twee mensen met dit frame. Ik heb ze beplakt met 2x Rakza 7 max en 2x mark-V HPS 1,8. Deze leden zijn super tevreden. (Vierde klassers).
Yasaka Ma Lin Extra Offensive
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max

Giant Dragon Superbalsa 2 mod.
F.H. Globe 999 1.0
B.H. Globe 999 1,0

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Sanwei Fextra fl 87 gram

Berichtdoor Danny1973 » 19 Okt 2018, 21:01

Absoluut een heel goed frame. De kwaliteit van Sanwei heeft mij verbaasd en verrast. Ik heb echter gekozen om verder te gaan met de 5 laags Sanwei Dynamo. De geeft mij iets meer gevoel en controle. Ook qua spin haal ik er net iets meer uit. Qua tempo, actief blokken is de Fextra wat beter. Zeker voor aanvallende spelers die graag de druk erop houden een mooi frame voor weinig geld. Moest een beetje denken aan de DHS PG7 qua gevoel. Ook een goed betaalbaar frame. Ik vind echter de afwerking van Sanwei beter, en de balans is wat neutraler. Bij de PG7 voelt het snel head-heavy aan.
Sanwei Dynamo 82 gram FL

Sanwei Dynamo 92 gram FL

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Sanwei Fextra fl + TG 3 rubbers

Berichtdoor Danny1973 » 19 Nov 2018, 21:31

Rubbers op het frame geplakt. Voor mij net iets te traag. Een mooie betaalbare combinatie voor een allround speler die niet te snel wil en graag veel controle heeft. Aanvallend voldoende tempo.
Sanwei Dynamo 82 gram FL

Sanwei Dynamo 92 gram FL

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 06 Dec 2018, 07:28

Niemand? Ik kan er €25 van maken, maar verzend het op dan in een enveloppe.
Leuk batje om een te proberen. Een bijna nieuwe frame, met helemaal nieuwe rubbers.
Sanwei Dynamo 82 gram FL

Sanwei Dynamo 92 gram FL

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 06 Dec 2018, 13:23

Dit soort batjes raten is lastig, Het is namelijk ook uitermate geschikt om dicht bij tafel openingsballen hard over te nemen met topspin en dat is meer offensive plus qua speltype. Ik zou zelf op bh een lichter rubber zetten wat minder vertraagd voor een snellere bh dan fh, Het wat meer forehand georienteerd spelen hoort bij een chinees fh rubber. Goed voetenwerk daarvoor dus ook, Bh opening is wel vaak meer bh georienteerd tegenwoordig maar in het open spel andersom,
Komt de bal zo dat je met bh moet spelen dan is snelheid op die kant cruciaal om met korte slagen te kunnen reageren. Anders kom ik zelf tenminste te gauw snelheid tekort om nog acceptabel te kunnen reageren, en is het forehand gerorienteerd spelen niet goed meer mogelijk. De kwaliteit van de ballen die ik vanaf fh kant speel en of bh neemt dan af met de controle in de rallye.
Het snellere bh rubber levert ahw de nodige tijdwinst op om het als geheel te laten kloppen, De controle met bh in de openings fase valt dan ook mee doordat het type spons tussen een skyline toplaag en het frame elk frame wat rustiger laat spelen. Met name bij altijd wat meer springerige houten frames werkt het dan op de bh goed uit als je daar een sneller - springeriger rubber zet omdat het niet te wordt voor het batje als geheel. Zo wat compenserend bouw je een goeie eigen combinatie met chinees fh rubber op.
Met twee kanten Japans rubber spelemd verander ik mijn hele spel ook wat tov chinees op fh en dan hele spel meer chinees,.
Zo zijn vertragende fh topspins relatief dicht bij tafel consistenter en spin beter, Dat rijmt ook niet met het standaard idee wat de meesten bij off + plus hebben net als de goeie controle met serveontvangst. Het rijmt niet als je uitgaat van het spelen met twee kanten Japans of duits rubber.
Het off + spelen vergt wel iets meer energie maar zolang de controle goed blijft stimuleerd dit ook het met meer energie spelen en dan wint die extra energie vaak juist de punten.
Hierdoor kan ik met fh beter alterneren, afwisselen tussen vertragen en versnellen. Bh met korte weinig tijd vergende maar nog voldoende snelle en spinnige slagen moet ik zonodig (en liefst) alleen wel in de rallye kunnen blijven of met hardere bh slagen ineens tempo druk kunnen zetten wat met bijv Aurus of tenergy 64 op bh goed wil. Dan klopt zo,n combinatie ahw.
,
Twee keer skyline kan ook wel maar langere bh en langere fh slagen maakt al met al traag als je zelf niet snel genoeg bent en wanneer ben je met tafeltennis snel genoeg ? Stevig tunen is dat wel te veranderen natuurlijk maar dat hoort er dan ook wat bij. Het andere rubber bewaren tot de eerste op is en op bh een japans of duits rubber kan alleen ook natuurlijk en 25 euro is voor wat ik over het frame gelezen heb al een mooie prijs voor alleen het frame,
Waarom er zoveel aarzeling is altijd bij chinese frames heb ik nooit begrepen,
Op een of andere manier wordt chinese makelij nog altijd als minpunt opgevat terwijl het tegendeel eerder waar is, Lagere prijs zegt in dit geval
niet dat de kwaliteit minder is tov veel andere veel duurdere frames als Stiga Clipper. Eerder verwacht ik dat het frame zelfs wat hoogwaardiger is.
Wie weet helpt dit de verkoop ?

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 06 Dec 2018, 17:52

Bedankt voor je uitleg. Het batje is inmiddels verkocht. Ik kan iedereen Sanwei aanraden. Zeker de iets recentere modellen, en niet de allergoedkoopste. De kwaliteit is echt niet minder dan duurdere frames. De Dynamo waar ik nu mee speel is ook een heerlijk frame met enorm veel gevoel.
Sanwei Dynamo 82 gram FL

Sanwei Dynamo 92 gram FL