Gezocht Frame

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
goldie64
Beginner
Beginner

Gezocht Frame

Berichtdoor goldie64 » 28 Okt 2018, 19:48

Ik ben op zoek naar een frame van
Cor du Buy type Bert vd Helm
Het is gemaakt van 1 stuk Hinoki hout en dikker als een normaal frame.
Mocht iemand deze hebben liggen ?? graag reactie

pipplayer
Beginner
Beginner

Re: Gezocht Frame

Berichtdoor pipplayer » 28 Okt 2018, 22:06

Dit frame heette het Bert van der Helm "Betterbat".
Frame: Xiom Extreme S
Forehand: Ritc Friendship 802-40 1.8 mm
Backhand: Yasaka mark V 1.8 mm

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 30 Okt 2018, 12:35

Het batje heette volgens mij "betterbat" inclusief twee "toppers" van ik meen Sakura.
Topper de naam van het sakura rubber. Frame naamloos maar uitvoering Bert van der Helm met plaatje en zelfde handvat. 1 laag hinokihout.
Cor du buy het merk ipv de producent vermoedt ik.
Produktie was het merk gegeven de prijzen toen denk ik te klein voor, Ik weet dit alleen niet allemaal even zeker.

Stiga frames werden gemaakt in een fabriek die - al vrij snel - ook voor andere merken produceerde (Tranas Sweden, later woodhouse ipv stiga ?) Die fabriek is dacht ik i wel door Stiga geiniteerd maar andere merken kwamen er al snel bij, Stiga rubbers kwamen van Yasaka. Batjes werden ook meest compleet op de markt gebracht met yasaka rubbers
Grotere produktie is gewoon goedkoper en meer merken maakt dat mogelijk.

Flaired straight etc deed cor du buy volgens mij niet aan,
Sommige modellen werden wel met gevarieerde grip verkocht maar dan met andere spelersnamen eraan verbonden, Die kregen daar natuurlijk wat voor betaald,
De zelfde gripvorm waar de speler mee speelde of dat was iig de suggestie.
Betterbat heb ik alleen een vd Helm uitvoering ooit van gezien en tegen iemand gespeeld die ermee speelde. Met twee dikke toppers. Zal behoorlijk heavy geweest zijn. Die rubbers waren er ook nog met 2,5 mm spons.
Met zo,n frame plm twee centimeter dik bat dus. Zo herinner ik het me ook ongeveer,

Ik reconstrueer het wat vrij als bij een puzzel waar ik wat stukjes van heb en dan een afbeelding probeer te schilderen. Als iemand me kan korrigeren of aanvullen dan graag. Met name waar de frames gemaakt werden interesseert me maar er kunnen ook meerdere producenten geweest zijn en mogelijk zelfs een eigen fabriek waar onder naam Cor du buy frames gemaakt werden.

Onno
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Onno » 02 Nov 2018, 19:35

Ik heb er hier wel één maar weet niet of het de juiste is (althans niet heel dik). Met twee kanten groen Stiga Yasaka Cobra. ik denk 1 mm spons. Frame is volgens mij wel één laags, met heel dun fineer laagje.

https://photos.app.goo.gl/4rFn14UjBYQANwuu9
Joo se Hyuk
Reflectoid 1,5