vraag / meningen gevraagd

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
TwoFace
Beginner
Beginner

vraag / meningen gevraagd

Berichtdoor TwoFace » 20 Nov 2018, 16:43

Beste allemaal,

hoewel ik een broekie ben in deze wereld, ben ik al mijn 3de frame toe binnenkort... why?

Ik heb eerst met een standaard samengesteld batje gespeeld (Donic Waldner 700 https://www.megaspin.net/store/default. ... wald-s-700 ). Waarom? Iedereen raadde het aan, begin met een standaard batje... maar al gauw merkte ik dat ik door mijn beperkte backhand iets anders moest doen op backhand (of backhand natuurlijk blijven trainen om die beperking eruit te halen, maar als je veel zelfkennis hebt, dan moet je knopen durven doorhakken.

1 keer op een avond met defensief blad gespeeld met noppen op backhand en ik was verkocht...

Dus zelf een nieuw frame en rubbers besteld... helaas kreeg ik iets totaal anders thuis gestuurd (een voorbeplakt frame (friendship a3) met op beide zijdes YASAKA NEW ERA) ... mijn frame bestelde ik opnieuw want de rubbers kwamen wel aan.
Het frame werd een Yinhe Y-13, enigzins aanvallend, maar wel op 1 zijde 0X Cloud & Fog III en andere zijde een Reactor Corbor. Mijn spel ging van bijna alles verliezen naar bijna alles winnen en langzaam aan groeide ik ook als speler steeds meer in een bepaalde stijl. De 0X ruilde ik echter in voor een Galaxy LN met 1,0 mm. Dit puur omdat ik vond dat de balans in het batje slecht was en mijn spel werd door deze keuze wederom beter.

Nu ben ik steeds aanvallender aan het spelen, maar bevallen de noppen me teveel om dat los te laten. Echter mijn FH wil ik sneller hebben (ook na spelen met een batje van een clubgenoot merkte ik dat ik daar veel baat bij heb) … maar wat doe je dan als je enerzijds verdedigend wil zijn en anderzijds aanvallend… de meeste zeggen dan: ALL frame uitzoeken… maar ik kwam uit bij de Sanwei TwoFace…
Het batje gaat nog bezorgd worden door sinterklaas en ik twijfel nog aan de rubbers die ik wil gebruiken …

Ik wil sneller op FH, dus ik kwam uit op ‘Reactor Thunder pips in 40+’ en ik wil denk ik mijn huidige noppen of mijn cloud en fog III op de BH gebruiken.

Wat denken jullie? Goed batje, ervaringen mee? Nog tips?

Red
Advanced Member
Advanced Member

Re: vraag / meningen gevraagd

Berichtdoor Red » 22 Nov 2018, 14:26

De Galaxy LN, is dat de 955, de Neptune of de Qing? Sta je vaak dicht aan tafel of ben je normaal 1mtr of meer van tafel weg? Heb je liever een zachte rubber of kan die wat harder zijn, wil je liever een elastische toplaag of stevig of moet die spin vooral vanuit de spons komen? Ik denk dat je daar niet zomaar overal aantworden voor hebt dus je begrijpt dat een advies uit de verre best lastig is. Als je moeite hebt met de ambivalens van de voor- met de backhand dan is de vraag of lange nop überhaupt wel een goede idee is.
De Corbor is vrij zacht (zachter als een 729 SuperFX) en bestwel traag bij een toplaag met vooral spons-gerelateerde elasticiteit, de Thunder ken ik niet en ik weet ook niet waar die te verkrijgen is. Op de Y-13 helpt het frame nogal met de snelheid van de Corbor, of dat op de 2Face net zo zou zijn of beter met de Thunder kan ik dus niet voorspellen. Maar ben je ook met de backhand niet tevreden of valt deze wel mee op de Y-13? Ik denk dat het je met de Y-13 veel moeite kost om de bal überhaupt goed op tafel te krijgen met de backhand, het is dus waarschijnlijk zo dat je daarom ook bij het Two Face bent uitgekomen.
Op zich is het ook niet handig om iedere keer zowel de rubbers als ook het frame te veranderen, het zou beter zijn om één frame te kiezen en dan de rubbers stukje bij beetje aan te passen. Bij de nop zou je normaal ox de voorkeur geven mits je voornamelijk dicht aan tafel blijft, 0.5mm+- mits je graag een stapje achter staat of 1mm+ mits je je verder weg van tafel meer op je gemak voelt.
Fl ügelstutzer
Seizoen 1/2019 2de klasse nttb-west
Wedstrijd LKT 368 Yinhe Mars II Dawei 388D-1
Training 1 Palio T3 Palio CJ8000 Friendship 755 Mystery III
Training 2 Palio TCT Palio CJ8000 Yinhe/Milky Way 955

TwoFace
Beginner
Beginner

Berichtdoor TwoFace » 03 Dec 2018, 16:38

Hoi Red,

Daar vraag je me wat, nu niet mijn spullen bij de hand, dus het antwoord blijf ik je even schuldig over de Galaxy LN.
Ik sta meestal afhankelijk van mijn tegenstander dichterbij of juist iets verder weg... ik pas me altijd aan.

Je gebruikt eerlijk gezegd een aantal woorden die ik niet begrijp (ik ben tenslotte een broekie in de TT wereld).

Ik ben nu met de two face bezig omdat ik denk dat het voor mij een verbetering kan zijn t.o.v. de Y-13. Ik ben eigenlijk op mijn backhand volledig defensief en wordt daar steeds sterker in, ik hou ook erg van vertragen en dan weer versnellen in het spel. Daarom wil ik juist mijn forehand sneller maken middels rubbers (maar dus ook hopelijk via de two-face combi er meer verschil in brengen tussen BH en FH).

ik heb eerst 0x gespeeld, ik heb ook nog rubbers liggen met 0x, maar ik vond destijds de overstap naar een dunne spons ipv 0x een verbetering.

Natuurlijk ga ik met mijn nieuwe frame ook weer testen wat ik prettiger vind.

Iedereen zegt altijd dat het idd niet slim is om teveel te switchen, maar ik heb nu net mijn 2de seizoen gehad, van 33% in mijn eerste seizoen (waarvan mijn laatste wedstrijd tegen de koploper ik 76% haalde met mijn nieuwe combi), nu een seizoen 67% gehaald met een zwaardere poule dan vorig seizoen. Switchen kost me nog weinig moeite, misschien omdat ik nog een broekie ben en ik leer zo heel veel van de rubbers en de verschillen. Maar het is wel mijn intentie om nu bij de two-face te blijven (of als het echt niet bevalt, terug te gaan naar de Y-13).

Ach ja... ik speel nog maar 6de klasse, dus zo spannend is het nog niet altijd, maar we willen met ons team ook hoger komen. En speel regelmatig best goed tegen 3de en 4de klassers, maar ik kan ze nog niet echt aan.

ps. ik laat jullie weten of het bevalt.

TwoFace
Beginner
Beginner

Berichtdoor TwoFace » 05 Dec 2018, 09:35

Het is de Galaxy Qing ;-)
Vanavond voor het eerst spelen met mijn nieuwe combi. Ik heb een DHS G888 op FH met een 2 mm oranje spons en een Double Fish 1615 met 1 mm op de BH.

Het FH rubber zou net iets sneller moeten zijn dan mijn vorige rubber (Reactor Corbor), mijn frame op FH zou ongeveer vergelijkbaar moeten zijn, het totaal gewicht van mijn combi ligt wel iets hoger, wat denk ik voor mijn smashes wel een voordeel is (althans eerder met iets zwaardere combi's geoefend en dan ging mijn smashen iets makkelijker).
Mijn BH ben ik vooral erg benieuwd naar... ik verwacht daar iets meer gemak in mijn blokken te ondervinden op plotselinge snelle ballen (ik heb veel ballen wel met mijn blok, maar soms als het erg snel gaat wil ik nog wel eens net iets over de tafel blokken, ik hoop dat het iets tragere frame op BH daarin verbetering brengt.