Voorjaarscompetitie 2019

Hier vind je informatie over de competitie
benxx
Silver Member
Silver Member

Re: Voorjaarscompetitie 2019

Berichtdoor benxx » 06 Apr 2019, 15:14

Gisteravond uit tegen de nummer 3 Flash. Thuis met 9-1 verloren dus we hadden wat recht te zetten. Uiteindelijk een stuk beter gespeeld, 2 enkels gewonnen en als team een nette 5-5 binnengehaald.
Meppers 1, 3e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Troublemaker OX
FH Nittaku Fastarc-G1 1,8mm

Testvehikel:

BH Strahlkraft OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 15-04 1452

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 06 Apr 2019, 15:27

Dat klopt Ben, hebben wij ook al tegen hem gezegd...
OSP VIRTUOSO ‘MEPPER’ (Y)
DHS NEO SKYLINE 3 TG 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 09 Apr 2019, 10:08

Wij speelden afgelopen vrijdag 5-5 tegen de nummer 4, staan nu 11 punten voor op hen en 11 punten achter op de nummer 2.

Onze tegenstander van afgelopen vrijdag speelt de laatste 3 wedstrijden tegen zowel nr 1, nr 2 en nr3 al 5-5... dus heel slecht vond ik het niet. Al had ik 1 verlies partij... die ik eigenlijk niet had moeten verliezen (had de vorige keer van deze persoon gewonnen, maar stond aan het begin van de avond tegen mijzelf te spelen).

We hadden ook absoluut niet onze sterkste opstelling tegen hen, zij daarintegen wel, dus al met al, goed resultaat.

As vrijdagavond tegen de nr 1 (ik doe niet mee dit keer) en dan over 2-3 weken tegen de nummer 2... het kan nog om 2de te worden, 1ste zit er niet meer in.

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 10 Apr 2019, 12:16

Iets heel anders, hebben jullie allemaal al vernomen van de wijzigingen voor het volgende seizoen (althans hier in afdeling oost)...

Wij spelen nu altijd max 5 games, dus je wint met dan wel 3-0, 3-1 of 3-2 en op een avond kan je max 10 punten halen als team.

Dat gaan ze volgend seizoen omgooien en we mogen met heel afdeling oost onze voorkeur uitspreken voor of:
1) Het oude eredivisie systeem (iedereen speelt 2 wedstrijden, dus je speelt tegen 2 tegenstanders ipv 3) en er is 1 dubbel);
2) Het systeem wat nu in afdeling Noord wordt gebruikt? Iemand die dat al speelt hier? Als ik het goed begrepen heb, je speelt 3 games tegen alle tegenstanders en je kan per game een punt halen (dus totaal 30 punten op een avond te verdelen)... ongeacht winst of verlies?
3) Best of Three, niet veel anders dan nu, maar dus veel korter...

Ik heb wel een voorkeur (buiten het feit dat ik het liever hou zoals het nu is)... maar ik ben benieuwd naar jullie mening en of ervaring met deze systemen!?

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 10 Apr 2019, 17:48

Iets heel anders, hebben jullie allemaal al vernomen van de wijzigingen voor het volgende seizoen (althans hier in afdeling oost)...

Wij spelen nu altijd max 5 games, dus je wint met dan wel 3-0, 3-1 of 3-2 en op een avond kan je max 10 punten halen als team.

Dat gaan ze volgend seizoen omgooien en we mogen met heel afdeling oost onze voorkeur uitspreken voor of:
1) Het oude eredivisie systeem (iedereen speelt 2 wedstrijden, dus je speelt tegen 2 tegenstanders ipv 3) en er is 1 dubbel);
2) Het systeem wat nu in afdeling Noord wordt gebruikt? Iemand die dat al speelt hier? Als ik het goed begrepen heb, je speelt 3 games tegen alle tegenstanders en je kan per game een punt halen (dus totaal 30 punten op een avond te verdelen)... ongeacht winst of verlies?
3) Best of Three, niet veel anders dan nu, maar dus veel korter...

Ik heb wel een voorkeur (buiten het feit dat ik het liever hou zoals het nu is)... maar ik ben benieuwd naar jullie mening en of ervaring met deze systemen!?
1: Dan stop ik met competitie, 2 partijen vind ik echt te weinig.
2: Zie 1, standaard 9 games spelen, nee dank je
3: Nog erger, spel is helemaal naar de k***e.

Wellicht reageer ik wat emotioneel maar ik vind ze alle drie verschrikkelijk, 1 dan nog de minst erge.

Weapon of choice:

BH Troublemaker OX

Testvehikel:

BH Strahlkraft OX

ELO 15-04 1452

Andrott
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Andrott » 10 Apr 2019, 19:40

Het is dan twee uur rijden en een half uurtje pingpongen, ik kom om te tafeltennissen en de sfeer van het competitie spelen te proven niet om weer naar een paar minuten naar huis te gaan .

Dan kan je beter gaan tennissen, dan heb je in ieder geval een paar uur gespeld en dan reis je niet voor niets al die kilometers. Het was 21/5 nu is het 11/2 wordt het straks 6/1 en twee setjes. Naar mijn mening de manier om het (Nederlandse) tafeltennis definitief de nek om te draaien.

Blijf gewoon bij het oude, door al die veranderingen stoppen steeds meer mensen met tafeltennissen in Nederland terwijl in het buitenland goed gaat met het tafeltennissen, daar zie je geen terugloop van leden. Ik heb nog een aantal oude clubs in het buitenland waar ik gespeeld heb gekeken hoe het daar met het ledental is, maar daar groeit het leden aantal of is gelijk gebleven bij deze clubs.

Ik zie wel hoe het zal gaan, maar ik zit niet te wachten op al die veranderingen.

Ik snap ook wel dat de NTTB naar een oplossing zoek om het weer aantrekkelijk te maken en dat er meer mensen gaan tafeltennissen, maar naar mijn mening is dit niet de oplossing.

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 11 Apr 2019, 10:45

Heren,

ik kan niet anders zeggen dat ik het met jullie eens ben. Zelf zit ik niet in bestuur ofzo dus ook geen directe inspraak... maar feit is dat ze dit voor afdeling oost gaan doen, noord schijnt dus al te spelen conform variant 2....

Waar spelen jullie zelf dan? Welke afdeling?

Blijkbaar is er veel geklaagd over dat het vaak erg laat wordt tijdens competitie... zelf persoonlijk ben ik vooral voor een vaste avond instellen en dan wel de vrijdagavond omdat de meerderheid doordeweeks werkt of naar school moet... zelf kan ik ook doordeweeks bijna nooit, dus moet ik bepaalde uitwedstrijden altijd missen (2 teams in onze poule spelen op maandag -of dinsdagavond competitie).

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 11 Apr 2019, 12:40

Midden. We hebben NTTB-competitie: regulier, trio, (3x3 + dubbel = 10 wedstrijden, best of 5 tot 11 met 2pt verschil), en duo (2x2 + dubbel = 5, verder hetzelfde). Wijzelf doen alleen de reguliere triocompetitie.

Bij de jeugd(NTTB) is er bovendien een starterscompetitie die flexibeler is in teamgrootte; teams kunnen 2 of 3 groot zijn. Dus 5, of 7, of 10 wedstrijden. Men denkt na bij de jeugd om die flexibiliteit te verbreden naar de hele competitie, en de doorloop te vergroten door na 't dubbel de laatste 6 wedstrijden in parallel, op twee tafels, door te spelen.

Er is ook een regiocompetitie, met trio (best of 3, tot 11 met 2pt verschil maar max tot 15, dus sudden death bij 14-14) en duo (best of 5, verder zelfde regels). Hou me ten goede, zelf niet gespeeld of zien spelen.

Er zijn wel redenen voor dit geëxperimenteer. Veel mensen lijken steeds meer moeite te hebben met (door de week) 's avonds laat nog spelen; inkorten is een wens, daarom. Denk dat we daarom de duocompetitie hebben zien ontstaan. Weer anderen vinden dat te weinig speeltijd in verhouding tot de reistijd. Tussen die twee wordt je 't nooit eens... En bij de jeugd vinden (kennelijk) ouders het lang duren, en ook de jeugd is minder en minder te porren voor de hele zaterdag pongen.

Hoe dan ook, het lijkt wel steeds moeilijker te worden om een team opgesteld te krijgen. Ooit had je een driemansteam en iedereen speelde als er een wedstrijd was. Punt. Nu zitten er 5, 6, 7 in een team en is het elk seizoen weer een hoop gesteggel omdat in elke poule er meerdere wedstrijden zitten waarvoor om een of andere reden een team toch geen 3 spelers opgesteld krijgt. Invallers kunnen soms, maar ook niet altijd en het is bovendien ook niet altijd zo'n goed idee. Uitwedstrijden op doordeweekse dagen zijn het lastigst, merken we; tegen 01:00 klaar en dan nog een uur reizen, dat vindt men lastig.

Vaste speeldag vrijdag? Veel clubs huren een zaal die gedeeld wordt met andere sportverenigingen. Wie welke avond krijgt is een tombola, en zeker niet vrij vast te zetten. Als de maandag beschikbaar is in het dorpshuis/MFC, dan is 't maandag. Of geen dag. Misschien zouden clubs zelf flexibeler kunnen zijn in waar de "thuiswedstrijd" gespeeld wordt, maar daar zitten ook heel wat gevoelskwesties aan vast.

Het is kiezen tussen vele kwaden. Wat ik inmiddels denk is dat de versnippering van spelers over meerdere competities in ieder geval ook het negatieve effect heeft dat het de spoeling overal weer wat dunner maakt. Minder variëteit aan tegenstanders, en als direct gevolg gemiddeld verder weg uit spelen.

Heel vroeger kan ik me niet anders herinneren dan competitie op zaterdagmiddag. Jeugd en volwassenen. De jeugd zag dan ook de landelijke teams spelen - met (ik roep maar wat) het eredivisiteam met kampioensambitie spelend ergens erna of ervoor.

De duur van de wedstrijden verkorten door te parallelliseren, een deel op twee tafels te spelen, dat lijkt me soms wel slim. En als het kan, wat aantal speeltafels betreft, en met instemming van beide partijen kan dat volgens mij nu al. Daar hoeft geen regel voor gewijzigd. En als we die aanpassing doen en ons er een beetje op instellen, dan zijn we misschien toch wat verder. Met behoud van het goede toch een wat aantrekkelijkere duur...
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH: Butterfly Tenergy 05 | BH: Gewo Nanoflex FT48

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 12 Apr 2019, 12:37

Yoass, wijze woorden en ik denk dat je ook zeker een punt hebt met alles wat je zegt. Bij OOST hebben ze wel de beslissing genomen om de boel om te gooien, blijkbaar ziet men geen andere weg.

Op een doordeweekse avond pas rond 1.00/2.00uur thuis zijn heb ik persoonlijk ook moeite mee, zeker omdat ik meestal nog een uur-2 uur nodig heb voordat ik kan slapen na een competitieavond... dan het wekkertje (valt voor mij nog mee, sommigen moeten er vroeger uit natuurlijk) om 7.00uur... dat betekend een erg korte nacht.

Wij hebben als club als vaste avond al wel heel lang de vrijdagavond, maar ik snap dat het niet altijd kan...

in Noord spelen ze al een pilot, en zie hier de ervaring tot nu toe:
http://www.tafeltennis.nu/index.php/nie ... competitie

Persoonlijk, als we toch moeten kiezen, kies ik ook voor dit systeem, zie ook de argumenten die in dit artikel gegeven worden.

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 13 Apr 2019, 02:57

Vanavond de allerlaatste strohalm gemist en met 6-4 verloren. Zelf nog 2 enkels gewonnen en zo het seizoen geëindigd op 71%. Niet slecht, maar had er meer van verwacht. Volgend jaar weer acteren in de derde klas.

Weapon of choice:

BH Troublemaker OX

Testvehikel:

BH Strahlkraft OX

ELO 15-04 1452

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 15 Apr 2019, 10:16

Ik hoefde afgelopen vrijdag zelf niet te spelen, maar we hebben met 6-4 verloren van de nummer 1, al met al niet echt slecht resultaat, alleen betekend het wel dat we geen 2de meer kunnen worden.

We moeten nu alleen nog tegen de nummer 2 en dat zal puur gaan om onze 3de positie te behouden, want nummer 4 is flink dichtbij gekomen en staat nog maar op 5 punten afstand van ons, wij staan er nu 11 onder nummer 2.
Ik speel de laatste wedstrijd wel, maar die is pas volgende week vrijdag. Ik sta nu op 83%, hopelijk kan ik dat minimaal vasthouden of nog verhogen.

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 15 Apr 2019, 20:38

Uiteindelijk vierde geworden met 1 punt achter de nummer 2 en 3 (wij 57 en zij beide 58 punten). Zelf 74% gewonnen en rating is omhoog gegaan met 83 punten naar 1205. Al met al best tevreden nadat ik er toch na mijn operatie een half jaar tussenuit ben geweest.
Bijlagen
1184992C-207A-4222-B566-AEA16F734E30.png
OSP VIRTUOSO ‘MEPPER’ (Y)
DHS NEO SKYLINE 3 TG 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 16 Apr 2019, 13:39

Uiteindelijk vierde geworden met 1 punt achter de nummer 2 en 3 (wij 57 en zij beide 58 punten). Zelf 74% gewonnen en rating is omhoog gegaan met 83 punten naar 1205. Al met al best tevreden nadat ik er toch na mijn operatie een half jaar tussenuit ben geweest.
Lekker close tussen 2,3 en 4 zeg! Maar dan de nummer 1 duidelijk beter resultaat.

74% is sowieso goed ! Als je een keer een flinke K-avond hebt, kan je zo maar wat procentjes zakken al.

Ik ben dit seizoen helaas pas 26 punten gestegen, sta nu op 776, moet nog een wedstrijd spelen, dus kan nog minder worden of ietsjes meer, maar veel kan niet omdat de meeste tegenstanders op ongeveer zelfde hoogte zitten qua rating (soms iets lager soms iets hoger)... hoe vaak ik nu al alles win en dan 0 punten scoor op een avond of bv 2-5 punten...
En soms is 1 verliespartij wel voldoende om mij 10-15 punten te laten zakken.

Ik hoop volgend seizoen ondanks onze huidige positie een klasse hoger te spelen door nieuwe team indelingen. De teams boven ons (en nog eentje onder ons) zijn sowieso teams die vorig seizoen gedegradeerd zijn en nu allebei of 1 daarvan die weer terug gaan..

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 22 Apr 2019, 10:22

Kampioen geworden met 70 punten.
Ik speelde 58%.
Najaar dus 4e klasse.
Tulpe 7007
F.H. Friendship Higher 1.8
B.H. Xiom Omega 4 Elite 2.0

Giant Dragon Superbalsa 2 mod.
F.H. Globe 999 1.0
B.H. Globe 999 1,0

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 22 Apr 2019, 11:11

Zaterdag thuis tegen de kampioen gespeeld. Ikzelf viel uit en helaas kon de rest van het team geen potten breken tegen een ijzersterk geheel.
10-0 verloren en definitief en terecht gedegradeerd. Volgend jaar weer 3e klas spelen en als het even kan met 80+ punten weer kampioen worden.

Weapon of choice:

BH Troublemaker OX

Testvehikel:

BH Strahlkraft OX

ELO 15-04 1452

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 23 Apr 2019, 09:11

Laatste wedstrijd: Wij moeten as vrijdag tegen nr 2, die nu 11 punten boven ons staat en dus niet meer in te halen is. De nummer 4 moet tegen de nummer 5 en staat maar 5 puntjes achter ons, we moeten het dus goed doen as vrijdag. De nummer 1 mag nog tegen de nummer laatst... Zij staan nu 20 punten boven ons, die gaan dus sowieso dik met de winst ervan door, tenzij er iets heel verrassends gebeurt as vrijdag... want als de nummer 2 met bv 9-1 van ons wint en de nummer 1 met 10-0 verliest bv... dan kan de nummer 2 nog de winnaar worden, maar daar gaan we nu niet van uit.

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 24 Apr 2019, 10:48

Uiteindelijk zijn we op 2 punten 2e geworden (4e klasse, afdeling midden).
Ik heb 83% gespeeld.

Betreft de 'andere' speelvormen. Ik zag opeens iets langs komen op de nttb site afdeling Noord. Spelen van 3 sets en elke set is een punt. Dus 30 punten op een avond. dit om de avonden minder lang te laten zijn. MOET er een verandering zijn, dan deze ... maar er is toch duo competitie ... laten de spelers die niet zo lang willen spelen lekker duo spelen, en de spelers die wel gewoon willen spelen de normale competitie.
Vooral met materiaal spelers heb je gewoon tijd nodig om eraan te wennen ..... Ik vindt het helemaal niks.
Ben benieuwd wat afdeling midden gaat doen.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro LIgna ALL+
FH: DHS Hurricane 8
BH: Dr. Neubauer Viper

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 24 Apr 2019, 13:42

Uiteindelijk zijn we op 2 punten 2e geworden (4e klasse, afdeling midden).
Ik heb 83% gespeeld.

Betreft de 'andere' speelvormen. Ik zag opeens iets langs komen op de nttb site afdeling Noord. Spelen van 3 sets en elke set is een punt. Dus 30 punten op een avond. dit om de avonden minder lang te laten zijn. MOET er een verandering zijn, dan deze ... maar er is toch duo competitie ... laten de spelers die niet zo lang willen spelen lekker duo spelen, en de spelers die wel gewoon willen spelen de normale competitie.
Vooral met materiaal spelers heb je gewoon tijd nodig om eraan te wennen ..... Ik vindt het helemaal niks.
Ben benieuwd wat afdeling midden gaat doen.
Hoi Garfield,

de echte reden om hiervoor te kiezen is een flinke terugloop in het aantal leden/teams... en daar is jaren geleden een keer een enquete over geweest dat men spelen tot heel laat (let op) doordeweeks niet als prettig wordt ervaren.
Nu spelen wij, maar veel clubs op de vrijdag avond en dat vind ik prima, ook ivm laat, maar spelen op maandag/dinsdag of donderdagavond gebeurd ook... de meeste sporten speelt iedereen op een vast moment/vaste dag... bij tt dus niet. Niet handig, laat ze liever een vaste avond (niet doordeweeks) prikken voor het spelen...

ps. duo competitie wordt bij ons niet gespeeld dus dat is sowieso geen optie. Meeste leden willen graag het oude systeem behouden, maar dit wordt op ons opgelegd. :'(

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Apr 2019, 23:56

Ja wij spelen ook vrijdag. Soms moet je op dinsdag ofzo en is inderdaad niet prettig ...
Maar ach als het eens per seizoen is komen we hier ook wel uit.

Maar ik snap het wel hoor ..... vind er alleen niks aan.
Of het terugloop van leden hiermee te maken heeft vraag ik me af ......
Er zijn meer sporten waar je lang bezig bent .... Maar als er onderzoek naar geweest is zal het kloppen.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro LIgna ALL+
FH: DHS Hurricane 8
BH: Dr. Neubauer Viper

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 26 Apr 2019, 09:03

Ja wij spelen ook vrijdag. Soms moet je op dinsdag ofzo en is inderdaad niet prettig ...
Maar ach als het eens per seizoen is komen we hier ook wel uit.

Maar ik snap het wel hoor ..... vind er alleen niks aan.
Of het terugloop van leden hiermee te maken heeft vraag ik me af ......
Er zijn meer sporten waar je lang bezig bent .... Maar als er onderzoek naar geweest is zal het kloppen.
Hey Garfield, echt onderzoek hebben ze niet gedaan, ze hebben alleen eens een enquete gehouden of wat men goed of fout vind.... maar het is nu 2 jaar later, degene die er echt problemen mee hebben zijn dan toch al verdwenen van de sport... !?