Regels wisselen Bat

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Regels wisselen Bat

Berichtdoor GarField000 » 16 Apr 2019, 19:50

Ik heb geprobeerd de regel uit de nttb midden regels te halen maar ik heb het niet echt kunnen vinden.
Mag je wisselen van batje ...... tijdens een wedstrijd alleen als hij kapot is ....
Maar bedoelen ze hier alleen mee wedstrijd 1vs1 of een wedstrijd avond?

Ik ga straks de bekercompetitie 'oefenen' met mijn lange noppen. Vroeger in de jeugd altijd met noppen gespeeld en wilde dat weer oppakken.
Echter als ik tegen een slome speler sta, of een speler die ook noppen heeft kan ik beter mijn niet noppen rubber pakken.

Mag ik afhankelijk van de tegenstander een batje kiezen? Of moet ik de hele avond met hetzelfde batje spelen?
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro LIgna ALL+
FH: DHS Hurricane 8
BH: Dr. Neubauer Viper

benxx
Silver Member
Silver Member

Re: Regels wisselen Bat

Berichtdoor benxx » 16 Apr 2019, 22:36

Volgens mij mag je per wedstrijd, dus per tegenstander kiezen waarmee je speelt. Tijdens de wedstrijd mag je alleen wisselen als je batje kapot is.
Ik dacht ook dat waar je mee inspeelt tegen een tegenstander je ook mee moet spelen.
Meppers 1, 3e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Troublemaker OX
FH Nittaku Fastarc-G1 1,8mm

Testvehikel:

BH Strahlkraft OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 15-04 1452

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 16 Apr 2019, 22:41

3.4.2.4 A Tijdens een afzonderlijke wedstrijd mag een bat niet worden verwisseld tenzij het
zonder opzet dermate is beschadigd dat het niet meer gebruikt kan worden
Meppers 1, 3e klasse zuid-west

Weapon of choice:

BH Troublemaker OX
FH Nittaku Fastarc-G1 1,8mm

Testvehikel:

BH Strahlkraft OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 15-04 1452

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 17 Apr 2019, 00:44

Dat laatste dat wist ik ......
Ik las ergens een wedstrijd ....... maar de definitie van een wedstrijd stond er niet.
Wedstrijd kan per 1v1 zijn, of een wedstrijdavond vandaar mijn verwarring.
Maar dan neem ik aan dat ik per wedstrijd kan kiezen.

Bedankt.

Ben benieuwd of ik er nog mee kan spelen zoals vroeger :).
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 17 Apr 2019, 09:04

beker competitie is toch geen officiële competitie? Meer een fun toernooi? Gelden de regels dan überhaupt wel.

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 17 Apr 2019, 12:27

Ik neem aan van wel, maar de beker is om te 'oefenen' ... daarna wil ik het in de najaarscompetitie gebruiken.
----------------
Groetjes Marc

Andrott
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Andrott » 17 Apr 2019, 21:36

NTTB regels zijn van de ITTF, daar is het zo dat je het batje voor aanvang wedstrijd ter controle moet afgeven en aan de tafel terug krijgt om mee te spelen. Als je het batje tijdens de wedstrijd moet wisselen omdat het beschadigt is ( met goedvinden van de scheidsrechter ) of het echt beschadigt is en vervangen moet worden, met het zelfde frame en aan beide kanten met het zelfde rubber als de wedstrijd mee is aangevangen. Na de wedstrijd moet je het batje weer inleveren en wordt er gekeken of het aan de lijm voorschriften voldoet en het rubber dezelfde dikte heeft. Komt dat overeen dan pas wordt de wedstrijd goed gekuurd, en heb je gewonnen.

Maar ik denk dat je hier in Nederland in de plaatselijke competitie iemand is die zich daar druk om maakt. Nog erger, ik denk als je het aan 100 man vraagt dat er misschien een paar zijn die er wat vanaf weten. Ik heb een paar keer meegemaakt dat er een paar plankjes onder de tafel lagen om tijden de wedstrijd te wisselen. Of je dan wel een wedstrijd gewonnen krijgt door tijdens de wedstrijd constant te wisselen, in ieder geval veel plezier met tafeltennissen.

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 17 Apr 2019, 23:29

Ik weet dat je in principe niet tijdens een wedstrijd (tegen die ene tegenstander) mag wisselen.
Mij ging het erom of je alle wedstrijden op 1 avond met 1 batje moet doen of dat je tussen de wedstrijden mag wisselen.
Dus ik speel mijn eerste met gewoon, dan de 2e tegenstander met noppen.

Ik had ook een mail gestuurd naar de nttb en die bevestigen het.

Persoonlijk zou ik wel bezwaar maken als iemand tijdens een wedstrijd van batje ging wisselen als het totaal wat anders was.
Ik heb een keer een tegenstander gehad die eerst begon met anti op 1 kant. Ik verlies de eerste en kreeg er grip op en win de 2e set.
3e set pakt hij een lange noppen rubber zonder het te melden dus na 2/3 punten vraag ik het .. ja ik heb wat anders gepakt. De 3e verlies ik dan ook gewoon maar weet wat ik kan doen en win de 4e. Pakt hij de 5e WEER een ander batje zonder te zeggen. Sorry hoor maar dat gaat te ver. Toen mocht het nog maar ik was wel sjagerijnig ... zeg het op zijn minst even.
Pas geleden had ik iemand die na 2 sets vroeg (ik stond met 2.0 voor) of hij zijn 'oude' bajte weer mocht pakken. Want hij het net een nieuw batje met nieuwe rubbers. Wel hetzelfde allemaal, alleen nieuw ipv 10 jaar oud. Dat vind ik geen probleem. Ik had best veel moeite met zijn effect maar met zijn oude batje niet. Dat heb ik hem ook verteld dat hij toch beter die nieuwe kon gebruiken want had meer effect dan de oude met spin en schuif.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 19 Apr 2019, 09:36

Ik weet dat je in principe niet tijdens een wedstrijd (tegen die ene tegenstander) mag wisselen.
Mij ging het erom of je alle wedstrijden op 1 avond met 1 batje moet doen of dat je tussen de wedstrijden mag wisselen.
Dus ik speel mijn eerste met gewoon, dan de 2e tegenstander met noppen.

Ik had ook een mail gestuurd naar de nttb en die bevestigen het.

Persoonlijk zou ik wel bezwaar maken als iemand tijdens een wedstrijd van batje ging wisselen als het totaal wat anders was.
Ik heb een keer een tegenstander gehad die eerst begon met anti op 1 kant. Ik verlies de eerste en kreeg er grip op en win de 2e set.
3e set pakt hij een lange noppen rubber zonder het te melden dus na 2/3 punten vraag ik het .. ja ik heb wat anders gepakt. De 3e verlies ik dan ook gewoon maar weet wat ik kan doen en win de 4e. Pakt hij de 5e WEER een ander batje zonder te zeggen. Sorry hoor maar dat gaat te ver. Toen mocht het nog maar ik was wel sjagerijnig ... zeg het op zijn minst even.
Pas geleden had ik iemand die na 2 sets vroeg (ik stond met 2.0 voor) of hij zijn 'oude' bajte weer mocht pakken. Want hij het net een nieuw batje met nieuwe rubbers. Wel hetzelfde allemaal, alleen nieuw ipv 10 jaar oud. Dat vind ik geen probleem. Ik had best veel moeite met zijn effect maar met zijn oude batje niet. Dat heb ik hem ook verteld dat hij toch beter die nieuwe kon gebruiken want had meer effect dan de oude met spin en schuif.
Als het eerste mij zou overkomen zou ik ook pissed zijn, materiaal tijdens de wedstrijd wisselen is gewoon erg misleidend... soms kom ik er ook pas na 1 set echt achter waar iemand eigenlijk mee speelt... en ja je gaat proberen die specifieke speelstijl wel te kunnen returnen, dat lukt misschien wel die 2de set en dan wordt het een heel andere wedstrijd... maar als er dan weer materiaal wissel is, begin je gewoon overnieuw...

Het laatste kan ik me ook goed voorstellen, de tegenstander vraagt het zelf netjes, je weet er dus ook van dat het spel daardoor kan veranderen... persoonlijk denk ik dat wisselen van je materiaal niet zo heel erg verstandig is tijdens een wedstrijd... tenzij je net iets nieuws hebt waar blijkt dat het tijdens een wedstrijd echt niet voor je werkt en je terug wil naar het oude....maar dan wel fair zijn en het vragen aan je tegenstander of er bezwaar tegen is.