Terug naar het begin....ongeveer.

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
mepper59
Silver Member
Silver Member

Terug naar het begin....ongeveer.

Berichtdoor mepper59 » 06 Jul 2019, 20:00

Na enkele maanden"testen", (heb intussen weer 6 frames....en ...rubbers) ;) , maar niet tevreden met het"gevoel,"heb ik de OSP Virtuoso(dank Danny) weer gepakt en opgetuigd met 2x rakza soft 1.8.
Dat frame met dit rubber gaf me enkele jaren geleden alles wat ik nodig had voor mijn typische manier van spelen, dicht bij tafel. Spin/speed en controle in de juiste balans. Een (relatief) rustige tensor, hele grippige, wat harde toplaag en duurzaam. De Virtuoso is wat strakker/sneller en minder "bouncy" dan de Expert, dat verschil was goed te voelen met de hexer grip, en de acuda blue s2. Voor mij teveel bounce en katapult waardoor er heel veel ballen over schoten. Hier ook duidelijk het verschil tussen deze generatie rubbers en de wat oudere. En teveel ontvangstmissers,die wegsprongen.Ik ben niet zo van het hele subtiele/gevoelige spel, gewoon er doorheen rossen/spinnen ligt me beter.
Het scheelt ook aardig in het gewicht, 16 gram,171 nu ipv 187.
Volgende week training in wageningen van Henk van Spanje en as maandag een toernooi, ben ik weer lekker ingemept.
Het voelt in ieder geval "droger/lineairder" aan bij stuiten en oefenen, hou ik van.
Mep ze! :)
OSP Virtuoso
Rakza7soft 1.8
Rakza7soft 1.8

Danny1973
Platinum Member
Platinum Member

Re: Terug naar het begin....ongeveer.

Berichtdoor Danny1973 » 07 Jul 2019, 10:23

Helemaal klaar met het noppenexperiment, en terug richting de basis. De Virtuoso is en blijft een mooi kwaliteitsframe. Het lijkt erop dat je de laatste tijd wel weer redelijk wat tijd en energie in het tafeltennis kunt steken. Is de liefde voor de sport weer wat gegroeid?
Helaas heb ik zelf al een paar jaar, mede door een blessure de passie een beetje verloren. Toch begint het langzaam wel weer wat te komen. Een beetje zoekende naar materiaal, waarbij ik iets luier kan spelen. Ik probeer wederom het een en ander qua carbonachtige frames, waarbij het toch lastig is om hetzelfde gevoel qua controle te vinden als bij hout. Het kost mij echter nu wat minder moeite qua spin, en het is wat gevaarlijker bij actief blokken. Zelfs na ruim 30 jaar blijft het lastig om een ideaal batje te vinden.
Het lage gewicht van jouw setup is trouwens wel prettig. 40-41 gram voor een rubber is niet al te veel ( frame 89 gram + 82 gram voor 2 rubbers ) Daarmee is mijn oude Virtuoso heel mooi in balans schat ik in. Met zwaardere rubbers vond ik het batje een beetje te zwaar richting de top. Dat is niet lekker bij schouderklachten.
Blij om te horen dat je er nu mee speelt. Koste mij wel wat moeite om er afstand van te doen, maar weet dat het bij jou in goede handen is. Die binding heb ik niet eerder met een frame gehad.
Sanwei F3 pro kevlar 87 gram FL
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max

Sanwei Dynamo 82 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 2.0
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 07 Jul 2019, 16:22

Die nopen waren een prima experiment, maakte me duidelijk wat voor mij de fijnste manier van spelen is /blijft. Afgezien van wel of geen energie, geeft dat me het meeste plezier. Want het blijft toch een leuk spel. Heb verleden week voor het eerst weer 2x getraind, beviel goed, krijg ik energie van, vooral met spelers van iets hoger nivo, dan kan ik alles inzetten. En dat miste ik het laatste jaar, teveel "onder" mijn nivo,moeten inhouden om zowiezo nog een bal terug te krijgen. (kleine vereniging, en maar 1 speelavond, dus de sterkere spelen dan competitie)Dat haalde het plezier weg. Alleen daarom zou ik wel weer competitie willen spelen, dan is er weerstand ;) en haal ik het beste uit mezelf.
Jammer dat je blessure zo hardnekkig is, ik hoop dat het in de toekomst verbetert. Dat je weer lekker kan meppen!
Ik zal de Virtuoso met liefde blijven gebruiken, en de balans is perfekt nu :)
OSP Virtuoso
Rakza7soft 1.8
Rakza7soft 1.8

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 10 Jul 2019, 22:58

Heb nu 2 avonden intensief gespeeld met deze combi, en bevalt prima. Genoeg spin/speed en ruim voldoende controle. Blij mee.
OSP Virtuoso
Rakza7soft 1.8
Rakza7soft 1.8

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 11 Jul 2019, 11:56

Voordeel van je noppen experiment is dat je nu beter weet hoe je er tegen moet spelen.

In ieder geval veel plezier met tt
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro LIgna ALL+
FH: DHS Hurricane 8
BH: Dr. Neubauer Viper

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 15 Jul 2019, 22:36

vanavond weer gespeeld en ik krijg het "oude" gevoel weer terug, prettig! Zowel de lengte als ook de spin dosering beginnen weer ouderwets terug te komen, ik won weer redelijk makkelijk van mijn teamgenoot na de intensieve spin training. zat weer helemaal in de "alles openen wat je kan" modus , voelt weer alsof ik geen bal kan missen... :P .In ieder geval ben ik weer blij met mijn spel, dat was tijd weg. Volgend jaar wel weer naar het noppenweekend ,maar dan om ze er af te meppen..... :)
OSP Virtuoso
Rakza7soft 1.8
Rakza7soft 1.8