Wat is het stil op het forum.

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
Danny1973
Platinum Member
Platinum Member

Wat is het stil op het forum.

Berichtdoor Danny1973 » 24 Dec 2019, 13:26

De laatste tijd zijn er weinig reacties en nieuwe berichten op het forum. Ik vond zelf de materiaalreviews van andere spelers erg leuk en leerzaam. Het is al heel lang geleden dat er hier iemand een review over een nieuw rubber of frame heeft geschreven. Veel verder dan een vraag welke batje past bij mij, of welk rubber past op mijn frame zie ik niet verschijnen.
Ook door vaker een bijdrage te geven op datgene wat we schrijven blijft een forum leuker om te lezen, en keren we als gebruiker ook vaker terug. Ik hoop dat we met elkaar in het nieuwe jaar meer leven in het forum krijgen. Heeft iemand wellicht leuke nieuwe onderwerpen?
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( zlc op fh, alc op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max

van_doorn
Moderator
Moderator

Re: Wat is het stil op het forum.

Berichtdoor van_doorn » 03 Jan 2020, 11:28

Hi Danny, zeker waar, het is rustiger op het forum dan voorheen. Ik merk aan mijzelf dat ik weinig materiaal nog probeer. Vroeger wilde ik alles proberen en testen en nu koop ik de laatste jaren eigenlijk altijd dezelfde velletjes. Toevallig laatst wel overgestapt naar een nieuw frame en forehand rubber. Ik zal proberen binnenkort eens tijd te maken om wat te posten :)
Butterfly Zhang Jike Super ZLC
Butterfly Dignics 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 06 Jan 2020, 13:34

Ik ben nog niet heel erg lang lid hier, maar ik zal binnenkort mijn nieuwe combi die ik samenstel hier voorzien van een review. Ik heb besteld een Galaxy 980 frame (een DEF frame waarvan wordt gezegd dat het meer een ALL+ frame is).

Als rubbers ben ik er nog niet volledig over uit wat er op komt omdat ik meerdere opties heb. Ik zal mijn bijdrage hier leveren.

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 06 Jan 2020, 15:37

Dat is niet alleen hier, maar op alle fora. Iedereen stapt over naar faceboek, terwijl ik dat zelf een stuk minder prettig vind.
Veel rommeliger en veel dezelfde shit. Maar ook bij de slangen en spinnen zijn de fora dood, maar de facebookgroepen gaan als een speer.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro LIgna ALL+
FH: DHS Skyline 3-60
BH: DHS Skyline 3-60

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 10 Jan 2020, 14:01

Dat is niet alleen hier, maar op alle fora. Iedereen stapt over naar faceboek, terwijl ik dat zelf een stuk minder prettig vind.
Veel rommeliger en veel dezelfde shit. Maar ook bij de slangen en spinnen zijn de fora dood, maar de facebookgroepen gaan als een speer.
Ja dat klopt, facebook is alive, maar ik houd er ook niet van. Dat gebruik ik puur om op de hoogte te blijven van familieleden en kenissen/vrienden... verder vind ik dat 10 keer niks.

Wellicht gaat het nog wel een keer een revival maken, zie bv Tweakers.net, daar is het forum nog altijd alive and kicking.
Hier op het forum vind ik nog wat weinig mensen actief, maar het valt mij op (als ik kijk naar mijn vereniging) dat eigenlijk niemand echt actief met de sport bezig is, behalve trainen en wedstrijden spelen, verder leeft het niet echt. Terwijl ik het persoonlijk ook leuk vind om meer over materialen te weten komen en met jullie er over te praten etc. Leren door lezen zeg maar, iets wat steeds minder gebeurd.

Danny1973
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Danny1973 » 10 Jan 2020, 18:02

De laatste tijd speel en probeer ik niet zo veel. Ondanks dat blijf ik het een mooie sport vinden en kijk iedere dag wel even op het forum. Zelf schreef ik in een paar jaar terug ook veel meer. Wat Twoface aangeeft merk ik zelf ook vaak bij clubgenoten. Ik vind het leuk om materiaal te proberen, en lees er ook regelmatig over. Op de club leeft dat vaak niet of nauwelijks. Ze kopen hetzelfde rubbers als altijd en als het frame stuk is ook. Anders gaan ze af op het advies van de leverancier / tt shop. Het leeft inderdaad lang niet bij iedereen om er buiten het spelen om veel mee bezig te zijn. Het is voor mij allemaal een onderdeel van een leuke hobby.

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 14 Jan 2020, 14:51

De laatste tijd speel en probeer ik niet zo veel. Ondanks dat blijf ik het een mooie sport vinden en kijk iedere dag wel even op het forum. Zelf schreef ik in een paar jaar terug ook veel meer. Wat Twoface aangeeft merk ik zelf ook vaak bij clubgenoten. Ik vind het leuk om materiaal te proberen, en lees er ook regelmatig over. Op de club leeft dat vaak niet of nauwelijks. Ze kopen hetzelfde rubbers als altijd en als het frame stuk is ook. Anders gaan ze af op het advies van de leverancier / tt shop. Het leeft inderdaad lang niet bij iedereen om er buiten het spelen om veel mee bezig te zijn. Het is voor mij allemaal een onderdeel van een leuke hobby.
Exact, het is puur een hobby voor de meesten en nemen de moeite niet om zich er echt in te verdiepen...
Ik zag het overigens ook bij bowlen, dat heb ik eerder als sport gedaan. Ik nam daar ook de moeite om het materiaal uit te zoeken en me erin verdiepen, maar ook daar werd het niet door veel mensen gedaan om zich daar in te verdiepen.

Dit seizoen ga ik 4de klasse spelen, ik durf wel met zekerheid te zeggen dat ik daar nog niet had kunnen gaan spelen als ik niet de moeite nam mij in materialen en technieken te verdiepen en veel te trainen, want talent heb ik niet.... en voor veel van jullie stelt 4de klasse ook niet veel voor wellicht, maar voor mij is de stap 6de klasse - 5de klasse en nu naar 4de klasse toch best een prestatie in 4 seizoenen spelen.

Danny1973
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Danny1973 » 14 Jan 2020, 17:45

Een stap van 2 klassen omhoog in 2 jaar is toch een heel nette prestatie. Door bewust naar materiaal te kijken en er over te lezen leer je wel een beetje begrijpen wat iets doet. Waarom zou je kiezen voor een dunner of een max rubber, wat is het voordeel van soft of juist hardere rubbers. En door soms wat te ervaren door ermee te spelen leer je wat bij je past. Maar buiten dat vind ik het vooral leuk om te proberen. De zekerheid van altijd dezelfde combinatie is natuurlijk de meest veilige keuze. Er zijn bij ons genoeg leden die zelf niet eens lijm hebben om zelf rubbers te kunnen plakken. Die bestellen dit compleet, of gaan met hun frame naar een tt shop. Ieder zijn hobby.

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Feb 2020, 15:45

Een stap van 2 klassen omhoog in 2 jaar is toch een heel nette prestatie. Door bewust naar materiaal te kijken en er over te lezen leer je wel een beetje begrijpen wat iets doet. Waarom zou je kiezen voor een dunner of een max rubber, wat is het voordeel van soft of juist hardere rubbers. En door soms wat te ervaren door ermee te spelen leer je wat bij je past. Maar buiten dat vind ik het vooral leuk om te proberen. De zekerheid van altijd dezelfde combinatie is natuurlijk de meest veilige keuze. Er zijn bij ons genoeg leden die zelf niet eens lijm hebben om zelf rubbers te kunnen plakken. Die bestellen dit compleet, of gaan met hun frame naar een tt shop. Ieder zijn hobby.
Exact, ik denk dat ik 30% talent combineer met 110 % inzet en daardoor nu die stappen heb kunnen maken.
Een teamgenootje van me die destijds al 1,5-2 jaar speelde traint bijna niet en presteert ook ruim onder mij, dat ligt niet aan gebrek aan talent, maar gebrek aan inzet m.b.t. trainen en materiaal kennis.

De meeste leden bij ons hebben ook geen lijm en hebben nog nooit een rubber geplakt. Een collega van mij op het werk, die nu bijna 18 jaar tafeltennis speelt, heeft na mij meerdere malen er over gehoord te hebben, dan eindelijk afgelopen december de stoute schoenen aan getrokken en zelf een frame/rubbers en lijm gekocht en zelf aan de slag gegaan... Na wat mislukte pogingen (hij heeft dan ook wel 2 linkerhanden)... heeft hij het toch voor elkaar en nog nooit was hij zo tevreden over een combi van frame en rubber :-)