Voorjaarscompetitie 2020

Hier vind je informatie over de competitie
GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Voorjaarscompetitie 2020

Berichtdoor GarField000 » 05 Feb 2020, 17:14

Hier alles over het nieuwe seizoen.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro LIgna ALL+
FH: DHS Skyline 3-60
BH: DHS Skyline 3-60

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Re: Voorjaarscompetitie 2020

Berichtdoor GarField000 » 05 Feb 2020, 17:16

Ik speel weer DUO en Normaal 4e klasse.
Eerste week heb ik bij de duo en normale competitie alles gewonnen. Dus 5 uit 5.
Ook een avond ingevallen bij de 3e klasse. Daar ging het niet heel goed. Maar 1 uit 3 gewonnen. 1 had ik geen schijn van kans, maar de 2e had echt niet gehoeven. Te veel fouten van mijn kant en hij deed niks meer anders dan wachten op mijn fout (dus goed gezien van hem)
----------------
Groetjes Marc

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 05 Feb 2020, 21:57

Afgelopen vrijdag begonnen tegen een team dat vorig jaar tweede werd in de tweede klasse. Netjes 5-5 gespeeld, zelf 2 enkels en de dubbel met dochterlief gewonnen. Goede start dus gezien ons doel: erin blijven.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Dr. Neubauer Special
BH Strahlkraft 0,5mm
FH Nittaku Fastarc-G1 1,8mm

Testvehikel:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Yinhe Qing OX
FH 729 802 Mystery III 1,9mm

ELO 01-12 1486

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 10 Feb 2020, 14:36

Oei ik loop achter hier met bijpraten....Ik speel dit seizoen 4de klasse (terwijl we eigenlijk 5de horen te spelen want we werden 3de vorig seizoen, maar we hebben een ongevraagde en onterechte promotie gekregen). We spelen helaas dit seizoen ook geen dubbel.

Ik heb nu 2 wedstrijden mogen spelen:
De eerste speelden we tegen een team wat helaas maar met 1 van hun spelers kon komen en een invaller uit de 6de klasse, de invaller uit de 6de klasse tikte ik wel met gemak weg (al kon hij best aardig spelen moet ik zeggen). De dame die er wel was, was slim (als maar schuiven en kappen op deze meneer ongeduld) en veeeeels te geduldig. Ze wachtte op mijn fouten en ongeduld en die kreeg ze ook. Ze won met 3-1 van me... dat lag meer aan mijn ongeduld dan aan beter of slechter zijn. We wonnen die avond met 7-2

De 2de wedstrijd moesten we aantreden tegen een team wat wel terecht in de 4de klasse speelt en ik had verwacht er niks uit te halen. Maar tot mijn verrassing zat er iemand bij die ik tijdens een toernooi al eens dik verslagen heb... dit keer lukte dat niet.... 3-1 verlies. De andere speler begon ik goed tegen, tot ik volledig tegen mijzelf begon te spelen en na 1-0 voorsprong en 9-2 in de volgende game uit handen gaf en die verloor met 15-13... puur door mijzelf, uiteindelijk werd het 3-1 voor hem. Toen de laatste speler, die had al van mijn beide teamgenoten gewonnen dus ik ging lekker vrij erin... De beste man dacht overigens dat wordt een makkie tegen hem en begon mij zelfs uit te dagen met hoge ballen... waardoor ik telkens afsloeg en ondanks zijn tactiek om zo met een blok een punt te willen scoren, wist hij niet om te gaan met effect wat ik in de smash meegeef. Dat werd een makkelijke 3-0 voor mij.
Eindscore die avond 1-8 voor de tegenstander... ik was dus als enige in staat een puntje te pakken.

De 3de wedstrijd was op een dinsdag, daar kon ik niet aan meedoen en we moesten iemand laten invallen en de invaller en een teamgenootje wisten allebei 1 punt te pakken... dus einduitslag 7-2 voor de tegenstander.

We staan nu 1 - na laatste in onze poule met 10 punten uit 3 wedstrijden :-(

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 12 Feb 2020, 10:29

Afgelopen zaterdag onze tweede wedstrijd tegen de oude rotten van Valkenswaard. Eerste 2 enkels tegen de sterkste spelers gingen prima, uiterst geconcentreerd en verdiend gewonnen. De derde tegen hun zwakste speler was de concentratie een stuk minder en ergerde ik me dusdanig aan de vele net en randballen van de tegenstander dat ik vergat te tafeltennissen zoals ik kan en zou moeten. Dom van mezelf en daardoor terecht verlies. Uiteindelijk werd het 5-5, dubbel deed ik deze keer niet mee.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Dr. Neubauer Special
BH Strahlkraft 0,5mm
FH Nittaku Fastarc-G1 1,8mm

Testvehikel:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Yinhe Qing OX
FH 729 802 Mystery III 1,9mm

ELO 01-12 1486

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 12 Feb 2020, 11:02

Wat ik veel zie is dat als spelers tegen noppen spelen en niet weten wat ze doen ze veel rand en kantballen krijgen.

Ik ben vaker van slag als ik ze mee heb dan tegen :).
Heel gek .... vind het echt zo heel erg vervelend ... mee of tegen ......

Maar dan kun je dat soort wedstrijden verliezen. Ik betrap me zelf er vaak op dat ik super gemotiveerd en geconcentreerd begin aan de hogere ratings in een team ... en te ontspannen de laagste probeer te doen.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 12 Feb 2020, 16:06

Afgelopen zaterdag onze tweede wedstrijd tegen de oude rotten van Valkenswaard. Eerste 2 enkels tegen de sterkste spelers gingen prima, uiterst geconcentreerd en verdiend gewonnen. De derde tegen hun zwakste speler was de concentratie een stuk minder en ergerde ik me dusdanig aan de vele net en randballen van de tegenstander dat ik vergat te tafeltennissen zoals ik kan en zou moeten. Dom van mezelf en daardoor terecht verlies. Uiteindelijk werd het 5-5, dubbel deed ik deze keer niet mee.
Dit klinkt een beetje als wat ik ook had... eerst wel geconcentreerd beginnen, maar je dan frustreren omdat het geluk niet aan je eigen zijde is... vervolgens ga je zelf ook meer ongeduld vertonen waardoor je fouten maakt die je eigenlijk niet hoort te maken en niet hoeft te maken. Je stoort je steeds meer aan je eigen spel en bam... dan is het verlies al daar...

Ik vind het zelf ook altijd wel lullig als ik een punt pak via net of randje, een sorry wordt dan ook altijd gegeven door mij... maar aan de andere kant horen die dingen ook een beetje bij het risico/spel wat je op dat moment speelt... ook als de tegenstander speelt.
Frustratie ontstaat bij mij vaak als het net gebeurd als het het winnende punt is... of sterker nog... je staat voor en moet in principe die laatste punt nog pakken... maar dat lukt niet... het wordt 10-10 en de tegenstander heeft 2 keer achter elkaar een net balletje of een randje... dat gebeurde me de laatste keer, toen werd het 1-1... en was ik mijn focus kwijt...

Maar we doen het zelf... al helpt de overdreven humor en veel geklets aan de overkant niet echt mee...

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 12 Feb 2020, 16:10

Wat ik veel zie is dat als spelers tegen noppen spelen en niet weten wat ze doen ze veel rand en kantballen krijgen.

Ik ben vaker van slag als ik ze mee heb dan tegen :).
Heel gek .... vind het echt zo heel erg vervelend ... mee of tegen ......

Maar dan kun je dat soort wedstrijden verliezen. Ik betrap me zelf er vaak op dat ik super gemotiveerd en geconcentreerd begin aan de hogere ratings in een team ... en te ontspannen de laagste probeer te doen.
Dat herken ik... al probeer ik nooit te kijken naar de ratings... de ontspanning en concentratie komt bij mij vaak ook pas later, daarom wil ik bijna nooit de eerste zijn die aan beurt is...

Ik merk dat ik me ook wel eens frusteer als een teamgenootje veel moeite heeft met een service die je zelf vaak makkelijk terug hebt, alleen dan bedenk ik me weer: ik speel met noppen, hij niet....

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 14 Feb 2020, 11:15

Rating kijk ik wel naar, kan ik bijna niet missen ... plus op het moment sta ik bovenaan beide competities. Bij de normale staat alleen mijn teamgenoot boven me.
ik kijk niet naar history in een wedstrijd. Dat kan tegenwoordig met die ttapp. Dat wil ik vooraf nooit weten zodat het me niet beïnvloed.
Gisteren gespeeld tegen de nr 2 in rating ...... dat zie ik dan wel dus weet dat het een spannende pot wordt, maar kijk niet naar de history. Na de match zei hij .. ik heb nog nooit van je gewonnen .... ?? Ik kijken in de app .... had hij al 2 x eerder gewonnen van me hahaha. Gister dus niet.
Bij de normale competitie speelde ik vorige week een wedstrijd, en moet ik inderdaad tegen iemand waar ik nog nooit van gewonnen had. 0-3 in onderling resultaat. Nu dus 1-3 :D.

We zijn nu 3 weken onderweg in beide competities ...... Staan bij beide bovenaan, maar bij de duo heeft een team 1 punt minder, maar ook nog een wedstrijd in te halen. Dat zijn de grootste kanshebbers.
Ik ga bijna naast mijn schoenen lopen .... ik sta in beide op 100%.
Echt kampioen worden dit jaar anders ga ik toch een ander team zoeken denk ik .....
Ik moet echt minimaal 3e klasse spelen. Er is een team waar ik terecht kan, maar die schommelen tussen de 2e en 3e klasse ... dat is weer te hoog.
----------------
Groetjes Marc

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 24 Feb 2020, 14:00

Bijna halverwege het seizoen staan we in de gewone competitie 6 punten voor op de nr 2 (waar we met 7-3 van gewonnen hebben).
Ik sta nog op 100%

Duo competitie staan we 2 punten voor op de nummer 2, maar die moet nog een wedstrijd inhalen, en wij moeten nog tegen hun.
Denk zelf dat zij de grootste titelkandidaat zijn ...... Maar dat gaan we nog zien.
Ook hier 100%

Volgend seizoen ga ik een klasse hoger spelen, ongeacht wat wij doen als team. Lukt het met het team, prima.
Lukt het niet met dit team ga ik naar een ander team. Heb al uitnodiging gehad om dat team te joinen ...... Maar na de competitie even kijken wat te doen. 2 van mijn teamgenoten willen geen klasse hoger ......
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 25 Feb 2020, 13:19

Dat is lastig Marc, als jij duidelijk te sterk bent voor de klasse waar je nu in speelt (als je alles 100% speelt mag je dat wel zeggen)....
Dan moet je eigen voortgang niet in de weg staan en zorgen dat je idd volgend seizoen hoger speelt.

Ik heb de 14de voor het laatst gespeeld... we werden afgedroogd met 9-0.... Ik deed het eigenlijk helemaal niet zo slecht, 2 5 setters en eentje makkelijk met 3-0 verloren van een dame die ook duidelijk te laag speelt. Mijn teamgenoten sleepten er nog minder uit...

Helaas heb ik een heel zware griep gekregen de dag na het spelen, dus sindsdien zelfs niet meer aan een tt tafel gestaan... en nu is er bij ons vakantie, dus geen training helaas. Helemaal opgeknapt ben ik uberhaupt nog niet :-(

As zondag doe ik mee aan het NK bedrijventafeltennis in Zwolle, leuk met 2 collega's. Ik verwacht er niet veel van, maar toch leuk om te doen... we mogen dan tevens mee kijken naar het echte werk, dus altijd goed.

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Feb 2020, 15:49

Het is voor mij niet leuk, maar ook voor de tegenstanders niet.
Ik speel volgend seizoen dus hoger ongeacht welk team.

Zondag ga ik ook even naar Zwolle als het goed is. Even kijken naar 'onze' dames van de vereniging.
----------------
Groetjes Marc

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 25 Feb 2020, 17:04

Bijna halverwege weer, deze competitie; met een zesmansteam (trio, 2e) en een viermansteam (duo, 2e) zelf nog maar twee wedstrijden gespeeld; twee uit vijf gewonnen. Een een handvol dubbels.

Dat wordt even aanpoten; het team draait nog niet op z'n eigen niveau. Als we dat wel doen, zit promoveren naar de 1e (duo) en handhaven in de 2e (trio) er wel in; maar het kan ook nog op handhaven en degraderen neerkomen. En in dat laatste geval is er vast wel plek te maken in een leuk 3e klasse team, GarField000. :-)
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH: Andro Rasanter R53 | BH: Nittaku Fastarc-G1

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 26 Feb 2020, 10:49

maar het kan ook nog op handhaven en degraderen neerkomen. En in dat laatste geval is er vast wel plek te maken in een leuk 3e klasse team, GarField000. :-)
Tiel is nou niet echt om de hoek hahaha.
Suc6 in ieder geval voor de handhaving.
----------------
Groetjes Marc