Nieuw rubber (tacky)

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
iCupboard
Advanced Member
Advanced Member

Nieuw rubber (tacky)

Berichtdoor iCupboard » 23 Aug 2020, 22:39

Beste allemaal,
Ik ben 5 jaar geleden gestopt met tafeltennis. Ik was redelijk maar niet heel goed. Mijn batje bestaat nu uit:

Frame: TSP Black Balsa 5.0
FH: Mark V GPS
BH: Spinlord Marder 1.1MM

Maar alles moet uiteindelijk sowieso worden vervangen. Ik zat zelf eigenlijk te denken, door veel te lezen hier op het forum en op andere plekken om mijn FH tge veranderen naar Globe 999 National. Dit lijkt mij een goed rubber om weer de techniek van het spinnen goed op te kunnen pakken.

Een paar vragen:

1. Stel, ik zou de Globe 999 National op de Black Balsa 5.0 doen, is dat dan goed te doen qua snelheid? Of raden jullie een ander rubber aan?
2. Waar zou ik de Globe 999 national kunnen kopen? Ik heb al op een paar plekken gekeken, maar kan het niet vinden.
3. Ik wil voor mijn BH een rubber waar je goed mee kan steken en kappen. Is de Spinlord Marder dan goed? Of raden jullie een ander rubber aan?

Bedankt!

Groetjes,
Rob Hoiting

iCupboard
Advanced Member
Advanced Member

Re: Nieuw rubber (tacky)

Berichtdoor iCupboard » 23 Aug 2020, 23:26

Ik zat ook nog na te denken over de DHS NEO Hurricane 3. Wat zouden jullie aanraden? De Globe 999 National of de DHS NEO Hurricane 3?

EDIT: Daarnaast zag ik ook nog Yasaka Rakza Z en de Nittaku Sieger PK 50. Hebben jullie ervaring met deze?

iCupboard
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor iCupboard » 24 Aug 2020, 23:07

Ik ga denk ik voor de DHS Hurricane 3 Neo op de forehand, en laat mijn backhand eerst zo. Waarschijnlijk heb ik dan wel een sneller frame nodig. Weten jullie een sneller frame die toch erg licht is? Dat vond ik zo fijn aan die Balsa 5.0

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 25 Aug 2020, 17:53

Wat vind jij een laag bewicht. Balsa 5.0 staat in de database op 75 gram. Ik heb eerder eens een Sanwei Dynamo op gewicht laten selecteren. De was 80 gram en voelde niet zwaar aan. Vlot maar nog wel goed qua controle. Ik heb eerder ook een Joola Aruna off- gehad. Die was sneller, maar controle werd al iets lastiger. Dit is wel een uitlopend frame. Geen idee of ze deze nog ergens te koop hebben staan.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( zlc op fh, alc op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 26 Aug 2020, 10:07

Hoe ben je tot de keus van de Globe 999 National gekomen?
Dat zijn toch de rubbers waar wij als europeaan niet aan kunnen komen.
Net als de Hurricane National .......

Ik speel zelf al erg lang met tacky rubbers van DHS. Altijd zeer tevreden over.
BInnen DHS heb je verschillende keuzes die bij jou en je spel passen.
Zelf speel ik nu met de Skyline 3 - 60
Hier kan ik erg veel effect mee geven, en met tikken is hij ook best snel. Zelf vond ik de Hurricane te snel, maar dat zul je toch echt zelf moeten ervaren. Ik zal eens kijken of ik nog wat rubbers heb liggen die je kan testen (kun je zelf plakken?).

Het rubber ken ik verder niet dus kan ik niks over zeggen.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R47
BH: DHS Skyline 3-60

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 26 Aug 2020, 12:25

Wat sommigen gewicht noemen zou ik eerder balans noemen. Twee frames die op de weegschaal hetzelfde getal tonen kunnen heel anders aanvoelen. Als bij 't het gewicht dichter bij het handvat ligt voelt het lichter, als het centrum van de massa meer bij de top ligt voelt het zwaarder.

Ikzelf hou van redelijk zware frames (90+), maar wel met een balanspunt net boven 't handvat. Het gewicht van de rubbers maakt daarbij ook best veel uit; sommige rubbers wegen (gesneden) amper 40g, andere komen boven de 50g. Dus 80g versus 90g aan gewicht op de kop van 't bat…
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

iCupboard
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor iCupboard » 27 Aug 2020, 10:33

Hoe ben je tot de keus van de Globe 999 National gekomen?
Dat zijn toch de rubbers waar wij als europeaan niet aan kunnen komen.
Net als de Hurricane National .......

Ik speel zelf al erg lang met tacky rubbers van DHS. Altijd zeer tevreden over.
BInnen DHS heb je verschillende keuzes die bij jou en je spel passen.
Zelf speel ik nu met de Skyline 3 - 60
Hier kan ik erg veel effect mee geven, en met tikken is hij ook best snel. Zelf vond ik de Hurricane te snel, maar dat zul je toch echt zelf moeten ervaren. Ik zal eens kijken of ik nog wat rubbers heb liggen die je kan testen (kun je zelf plakken?).

Het rubber ken ik verder niet dus kan ik niks over zeggen.
Wat een lief gebaar, zeg! :) Maar dat hoeft niet. Ik vind het wel heel lief. Ik heb net een nieuw frame besteld. Het is op dit moment op de backhand een Nittaku Moristo Defence 1,2MM geworden en een Nittaku Sieger PK50. De snelheid is wel wat hoger dan ik gewend ben met de Sieger PK50, maar heeft geen catapult effect en heeft een tacky top-laag. Een beetje hybrid European Chinese rubber. Ik ben heel benieuwd! Als het wel te snel is dan ga ik eens kijken naar de Hurricane H3 Neo of iets anders. :)

Ik kwam er net inderdaad ook achter dat de Hurricane National en Globe 999 national niet te verkrijgen zijn, hier. Dus die vlieger ging niet op. :D

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 28 Aug 2020, 09:31

Als alles binnen is laat maar weten hoe het speelt :)
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R47
BH: DHS Skyline 3-60

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 10 Sep 2020, 10:48

De Globe 999 National kan je toch gewoon bestellen of mis ik iets|?

https://nl.aliexpress.com/item/12617969 ... hweb201603_

Veel speelplezier gewend!

En Yoass, mooi gezegd, die balans idd, ik heb al heel wat verschillende frames gehad, waarbij sommige zogenaamde lichte combinaties voor mij ook zwaarder aanvoelde dan 'heel zware'. En alles is zo verschrikkelijk persoonlijk...