NTTF - Nederlandse Tafeltennis Federatie

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
Andrott
Advanced Member
Advanced Member

NTTF - Nederlandse Tafeltennis Federatie

Berichtdoor Andrott » 26 Apr 2021, 20:22

Deze website zag ik van de week:

www.nttf.nl

Zijn er mensen hier op het forum die hier al iets van afweten ?

Op deze website kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief !

Het zou wel een verademing zijn als dit een Federatie is een geen Bond.

Met vriendelijke tafeltennis groeten,

Andrott.

GarField000
Super Member
Super Member

Re: NTTF - Nederlandse Tafeltennis Federatie

Berichtdoor GarField000 » 01 Mei 2021, 17:47

En wat gaat de Federatie doen dan?
Er is al een tafeltennis bond dus begrijp je opmerking niet helemaal dat het een verademing is.
De federatie zal vast de bond niet gaan vervangen.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R47
BH: DHS Skyline 3-60

Andrott
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Andrott » 01 Mei 2021, 19:21

Beste, Marc.

"De federatie zal vast de bond niet gaan vervangen".

Daar heb ik nu ook geen antwoord op, maar dat is natuurlijk wel mogelijk.
Misschien komen ze met een andere instelling dan de bond (nttb), dan is er van alles mogelijk.

Ten sloten is een federatie waarin iedereen, spelers een verenigingen meebeslissen.
Dat is nu niet zo, daar wordt door de bond (nttb) beslist wat wel en niet kan.

Kan ook zijn dat ik het mis heb, ik hoop het niet.

Maar goed, dat weten we pas als er meer info op de website of via de nieuwsbrief krijgen.
Vandaar ik mee heb ingeschreven voor de nieuwsbrief, om meer te weten te komen.

Ik denk ook dat de personen achter het idee ook willen kijken of er ook interesse is bij de spelers en verenigingen.
Dus als iedereen hier op het forum zich aanmeld, dan kan het best zijn dat er iets gebeurd in Nederland met tafeltennissen.

Maar zolang wij geen mening hebben, zal in Nederland het tafeltennissen achteruit gaan en steeds minder spelers zijn.

Met vriendelijke Tafeltennis groeten,

Andrott.

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 02 Mei 2021, 00:19

Ik ben het niet met je eens dat de bond de oorzaak is dat het tafeltennis achteruit gaat in nederland.
Dus daar zijn we het niet over eens :) ..... Maar ik ben benieuwd wat de Federatie wil en gaat doen.
----------------
Groetjes Marc

Andrott
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Andrott » 02 Mei 2021, 01:09

Beste, Marc.

"Ik ben het niet met je eens dat de bond de oorzaak is dat het tafeltennis achteruit gaat in Nederland".

Volgens mij zeg ik niet dat het tafeltennis achteruit gaat door de bond.

Dus daar zijn we het dan wel over eens ;)

Met vriendelijke Tafeltennis groeten,

Andrott.

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 04 Mei 2021, 10:42

Die conclusie trok ik dus verkeerd. Mijn excuses.
Doordat je zei:
Maar zolang wij geen mening hebben, zal in Nederland het tafeltennissen achteruit gaan en steeds minder spelers zijn.

En de verwijzing er boven dat wij geen stem hebben dacht ik dat je dat bedoelde.

Dat wij geen stem hebben in beslissingen klopt. Maar dat is bij geen enkele sportbond zo volgens mij.
Of zijn er bonden waar dit wel zo is?

Bij de golfbond (ngf) heb ik als lid ook geen invloed op beslissingen. Bij de NABV had ik ook geen invloed.
----------------
Groetjes Marc

Andrott
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Andrott » 05 Mei 2021, 18:19

Beste, Marc.

"Bij de golfbond (ngf) heb ik als lid ook geen invloed op beslissingen. Bij de NABV had ik ook geen invloed."

Maar dat wil niet zeggen dat dat zo moet blijven, het zijn oude organisaties die niet willen veranderen.

Ik persoonlijk loop vaak tegen dit soort dingen aan bij besturen die maar niet willen veranderen, maar wel lopen te zeuren dat de leden er geen zin meer in hebben maar niet kijken waar de fout zit. Het gevolg, minder leden. En de ideeën die binnen komen wordt dan niet naar gekeken onder het mom van, het is zo toch altijd goed gegaan waarom al die veranderingen en nieuwe ideeën.

Dat wil niet zeggen dat het altijd aan het bestuur hoeft te liggen, de meeste leden gaan er van uit dat alles geregeld is en klaar staat. En deze lopen ook nog vak te zeuren over van alles, maar leveren zelf geen bijdragen aan de club. "Ik betaal toch contributie".

Maar dat is natuurlijk hoe ik er tegenaan kijk, en ook ik weet niet alles. Maar al doende leer en zie je natuurlijk wel van alles.

Laten we hopen dat ook op dit forum mensen zijn die met ideeën komen waar we mee verder kunnen in de toekomst.

Met vriendelijke tafeltennis groeten,

Andrott.

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 07 Mei 2021, 08:39

Ik ben zo iemand die denkt: dat bedje spreidt zichzelf niet. En omdat van 't een 't ander komt ben ik van dingen op de club doen ook terecht gekomen bij bescheiden rollen op afdelings- en landelijk niveau.

Er is best ruimte om mee te werken, te sturen, en wat invloed uit te oefenen. De discussie of je aan de tafel moet gaan zitten en blijven gaan zitten als je verandering wilt, versus een tactiek van revolutie "van buiten af" moet hanteren als je echt resultaat wilt is een oude, en hij is helemaal zo helder niet.

Mijn $.02 zeggen dat je "van buiten af" een in principe onbeperkte invloed hebt, maar dat de kans dat je íets bereikt heel klein is. Als je aan tafel gaat zitten en meepraat is de ruimte voor veranderen en het tempo ervan beperkter, maar de invloed van je meesturen onmiskenbaar.

Wat heel moeilijk is voor bijna iedereen (mezelf incluis) is te beseffen dat veranderingen vaak echt heel langzaam gaan. We willen allemaal wel de handen uit de mouwen steken als er een probleem is, als we dan meteen of bijna meteen een oplossing krijgen. Er tientallen jaren aan trekken (in een veld waar lang niet iedereen vanzelf dezelfde kant op werkt) en heel langzaam resultaat zien, dat is veel taaier en minder aantrekkelijk, maar het is wel de realiteit — op allerlei vlak.

Het is heel gemakkelijk om te doen alsof er simpele, makkelijke, snelle oplossingen zijn, maar een laag ingeslapen en/of zelfgenoegzame bestuurders alles afhoudt. Die simpele, gemakkelijke, snelle oplossingen — waren ze er maar. Het is allemaal gewoon hard werk, waarbij een heel lange adem nodig is.

Het loont ook echt; maar niet als je verwacht met lange halen snel thuis te zijn.
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Jun 2021, 09:32

Verandering is idd heel moeilijk, ik heb een aantal verandertrajecten binnen organisaties geleid, tijd en geduld is key bij verandering. Ik heb me ingeschreven voor de nttf, ik ben benieuwd wat ze denken te gaan brengen. Misschien lijkt dit wel een beetje op hoe het in de dartswereld gaat... met de PDC en BDD.

Ik kan er nog niet echt iets over vinden...